Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiertło + wykrętak



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wbijałem rozgrzany śrubokręt i wykręcałem, także wg uznania, masz już 3 metody :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam ostatnią propozycje bo to łatwo sie wykręca i nie trzeba tu cudów na kiju.

Nawet śrubokręt widełkowy bez rozgrzewania da radę.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Po moich doświadczeniach z odpowietrznikami, radził bym nie zamawiać ze znanego nam portalu aukcyjnego, bo są bardzo słabej jakości.

Lepiej dorobić samemu, ja dorobiłem obie sztuki ze śruby imbusowej M10, z pomocą mini szlifierki kątowej. Polecam : )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwykła śruba ma imny skok gwintu bo tu jest gwint drobnozwojowy.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
nie ważny jest rodzaj gwintu, liczy Się to że kolega zaoszczędził i ma wyrób bardzo wytrzymały bardzo dobrej jakości :mrgreen: btw. karolsss skoro na allegro są lipne to zamów z ASO albo kup używkę na szrocie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Wiem, że są drobnozwojowe. Na termostacie mam aluminiową obudowę.

A żebym prędzej wiedział, że te niby zamienniki są takie słabe to bym ich nie zamówił. Ale jak pisałem mam problem z głowy. Tzn. alu obudowa termostatu i śruby ocynk na odpowietrznikach. I wszystko gra : )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fakt że śrubki allegrowe po 5pln są nic nie warte, ale żeby od razu wkręcać byle co do środka?

Ja tam bym wolał nie eksperymentować z układem chłodzenia, zbyt wrażliwe to na wszelakie patenty.

Co ciekawe, allegrowa śrubka dobrze kręci się na zimnym układzie, ale jak chcemy odpowietrzyć nagrzany silnik, to już idzie mega ciasno - ja tak właśnie 2 sztuki urwałem.

Śrubka z ASO (chyba 12pln kosztowała) kręci się lekko i na ciepłym i na zimnym, w dodatku jej łeb nie deformuje się przy próbie odkręcenia czy dokręcenia.

Opublikowano
Zwykła śruba ma imny skok gwintu bo tu jest gwint drobnozwojowy.

 

 

Mi kiedyś padł termostat i wywaliło odpowietrznik. A na drugi dzień byłem umówiony na tuleje pływające i poprosiłem o wymianę termostatu i gość wkręcił mi zwykła śrubę. Efekt był taki że jak kupiłem odpowietrznik w ASO to nie pasował i trzeba było kupić obudowę termostatu. Według mnie lepiej kupić odpowietrznik w ASO za te 5zł

Opublikowano

plastik nagrzany sie rozszerza lekko stąd idzie ciężko i na rozgrzanym próby odkręcania beda czesto gęsto konczyc sie ukręceniem łba, tez wiele tych z allegro połamałem, ale jak juz odkręcam tylko na zimnym to idzie lekko i teraz od roku są te same,

 

na krótką mete można wkręcać cos innego, fakt ze gwint jest inny, drobniejszy, natomiast ważne tez jest to, iż ta to nie jest zwykłą śruba ale tez i odpowietrznik, jak widzicie ma rowek którego zwykła śruba nie ma, i przy ogromnym cisnieniu w ukladzie awaryjnie pęka on

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak widzicie ma rowek którego zwykła śruba nie ma, i przy ogromnym cisnieniu w ukladzie awaryjnie pęka on

Ten "rowek" jest po to, żebyś do odpowietrzenia nie musiał wykręcać całej śruby, a jedynie ją popuścić (tym rowkiem powietrze ma uciec).

Nie opowiadaj że przy dużym ciśnieniu ma pęknąć, od nadmiaru ciśnienia w układzie masz zaworek w korku chłodnicy.

Przy ogromnym ciśnieniu, to prędzej rozedrze obudowę termostatu, albo chłodnica się "usmiechnie", niż wydrze odpowietrznik.

 

plastik nagrzany sie rozszerza lekko stąd idzie ciężko

 

Ok, więc wytłumacz mi dlaczego śrubka z aso nawet na rozgrzanym idzie lekko, a i nie ulega takim deformacjom jak najtańsza jej wersja.

Opublikowano

Nie wiem, dlaczego niby nie eksperymentować. To żaden eksperyment. Po prostu mam odpowietrzniki ocynk, nie plastik. Budowa i zasada moich odpowietrzników jest taka sama jak tych plastikowych.

A te allegrowe są z chińskiego plastiku, ot stąd cała różnica. Dlatego też ori odkręcają się dobrze, a chińska podróba nie : ))

@Sosna91 a to awaryjne pękanie śrub to nie mam pojęcia gdzie wyczytałeś : ) Taką funkcję, w tym układzie pełni korek na chłodnicy.

Opublikowano
Ta śrubka odpowietrznika kosztuje parę zata.Jeden gwint ma skok 1,25 drugi 1,00.Oba są drobne.Nie wiem w jakim celu wykręca się odpowietrznik na rozgrzanym silniku?Tak je odpowietrzacie?To powodzenia życzę.2 Nabić posta celem podbudowania wątłej wiedzy-bezcenne.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem w jakim celu wykręca się odpowietrznik na rozgrzanym silniku?

Ano w takim żeby odpowietrzyć.

Nie powiesz mi chyba że łatwiej wypuścić powietrze z układu na zimnym silniku (gdy nie ma w nim ciśnienia) niż na gorącym?

Nabić posta celem podbudowania wątłej wiedzy-bezcenne.

Witamy specjalistę na forum :cool2:

Opublikowano
Ta śrubka odpowietrznika kosztuje parę zata.Jeden gwint ma skok 1,25 drugi 1,00.Oba są drobne.Nie wiem w jakim celu wykręca się odpowietrznik na rozgrzanym silniku?Tak je odpowietrzacie?To powodzenia życzę.2 Nabić posta celem podbudowania wątłej wiedzy-bezcenne.

Zawsze odpowietrzam na zgaszonym. Po tym jak leci czysty płyn leje jeszczę ponad 500ml płynu.. I co? Odpalam czekam aż się otworzy termostat sprawdzam przelew, jak przelew jest i ogrzewanie gorące zakręcam korek i jadę na kilka km. Potem na gorącym odkręcam odpowietrznik i zawsze jakieś bąbelki mi wylecą.

 

Wiec nie ma co się unosić jak się porządnie nigdy nie odpowietrzyło układu

Opublikowano
Dzisiaj zająłem się tymi odpowietrznikami. Ten ułamany poszedł metodą rozgrzanego śrobukręta. Odpowietrzanie auta to chyba wiadomo, że na zgaszonym zimnym silniku lejemy płyn i odpowietrzamy pierw odpowietrznikiem przy zbiorniczku potem przy obudowie termostatu. jak już się odpowietrzy to grzejemy i dla pewności ja jeszcze odkręcam odpowietrzniki.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Nie wiem w jakim celu wykręca się odpowietrznik na rozgrzanym silniku?

Ano w takim żeby odpowietrzyć.

Nie powiesz mi chyba że łatwiej wypuścić powietrze z układu na zimnym silniku (gdy nie ma w nim ciśnienia) niż na gorącym?

Nabić posta celem podbudowania wątłej wiedzy-bezcenne.

Witamy specjalistę na forum :cool2:

Nie wiem w jakim celu wykręca się odpowietrznik na rozgrzanym silniku?

Ano w takim żeby odpowietrzyć.

Nie powiesz mi chyba że łatwiej wypuścić powietrze z układu na zimnym silniku (gdy nie ma w nim ciśnienia) niż na gorącym?

Nabić posta celem podbudowania wątłej wiedzy-bezcenne.

Witamy specjalistę na forum :cool2:

 

Po czasie odpisuję bo nie żyję forum

Spamer zareagował.A więc dla uzupełnienia Twojej ogromnej wiedzy odpowietrzam na zimnym silniku i ma takim też zalewam płyn do układu.A powietrze z układu wypycha mi dodatkowa pompka uk chłodzenia.Cała akcja trwa 5 min.Na drugi dzień uzupełniam płyn(też na zimnym).Na ciepłym też nie sprawdzam poziomu płynu ze względu na rozszerzalność cieczy pod wpływem temp.Tak robię w m52 TU,w m54,m62.Tylle.A wycieczki osobiste zachowaj sobie ma przystanek PKS.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.