Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Od pewnego czasu mam minimalne drgania karoserii samochodu w okolicach 1,5 tyś obr. Drgania były bardziej wyczuwalne na postoju, podnosząc obroty do w/w. Podczas jazdy ma się wrażenie że auto delikatnie przerywa jadąc na tempomacie w okolicach ~2 tyś obr. Po serii wymian części, które i tak były już na wykończeniu padło na wtryski. Poniżej zamieszczam link z odczytu korekcji wtrysków. Auto podczas testu było rozgrzane ~ okolice 85 st C*. Co możecie koledzy wywnioskować po interpretacji tych wyników ? Dodam że auto nie kopci na czarno tak jak ma to się do mocno lejących wtrysków, na wolnych obrotach również zachowuje się poprawnie.

 

** Nie mogłem jednoznacznie znaleźć wypowiedzi mówiącej że korekcje na (+), to korekcje w których wtrysk "leje", czy jest "przytkany" ?

 

** Silnik m57 184hp

 

https://www.youtube.com/watch?v=rMT0egp7fU8

Edytowane przez SilverRanger
Opublikowano
Przeczytaj mój ostatni temat mysle a nawet jestem pewien ze by Ci to pomogło a zbieramy chętnych na ten specyfik czym więcej ludzi tym taniej. Butelka kosztuje 13,9€ plus koszty wysyłki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryskiwaczowi na 6 cylindrze to chyba już tylko cud by pomógł :wink: zacząłbym od niego, pewnie po jego wymianie 3 i 5 mocno zbliżą się do "0".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na pewno nie zaszkodzi spróbować a może by się udało go uratować, ja do x5 3.0d przy bardzo podobnych korektach zalałem pomarańczowego top teca w baku była rezerwa korekty się zmniejszały w oczach do ok 0.9 max 1 ale niestety ile się efekt utrzymał i czy potem korekty się jeszcze zmniejszyły nie jestem w stanie powiedzieć bo byłem przy operacji ok godzinę a aktualnie nie znam właściciela auta.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie. Jestem po czyszczeniu wtrysków jednym ze specyfików, korekcja na 6 cyl spadła co możecie zobaczyć na poniższych filmach. Nie mniej jednak nie pozbyłem się problemu nierównej pracy. Auto dalej szarpie podczas jazdy, czy też na postoju ("buja budą") w okolicach 1500 tyś obr. Nie zmienia to faktu regeneracji najprawdopodobniej wtryskiwacza na 6 cyl. Zamieszczam poniżej linki do filmów w czasie pracy live data. Martwi mnie test nr 5, między cyl 1, a cyl 6 jest różnica rzędu 20 obr/min.

 

Panowie, zwracam się do was o interpretację poniższych wyników w live data. Jedyne co mi przychodzi do głowy to dalej wtryskiwacz na 6 cyl. Wnioskuję to po teście nr 5, lecz nie mam tak dużej wiedzy jak Wy.

 

ps. W teście nr 2 odnośnik 1st luftmasse (filmy z poszczególnych zakładek), czasem pokazuje mi się wykrzyknik, jak sądzę wartości są powyżej dopuszczalnych, jest to związane z przepływomierzem ?

 

Korekcja wtryskiwaczy

https://youtu.be/0MJba_MnyKA

 

Test nr 5 Inpa

https://youtu.be/SSejJBWQKlM

Poszczególne zakładki

https://youtu.be/V1OoQBLGB7Y

https://youtu.be/DPnAxTzb3U8

Opublikowano

ps. W teście nr 2 odnośnik 1st luftmasse (filmy z poszczególnych zakładek), czasem pokazuje mi się wykrzyknik, jak sądzę wartości są powyżej dopuszczalnych, jest to związane z przepływomierzem ?

zwiazane jest to z egrem

masz: odlaczony wezyk (błąd od egr jest ?), uszkodzony tłoczek/membrane, zaślepiony fizycznie egr np blaszką, *niepotrzebne skreślić

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy od stycznia dalej jest problem z w/w silnikiem. Byłem w różnych warsztatach od "renomowanych", po "znaffców". Jedyne czego się dowiedziałem to że ubyło mi po każdej wizycie 50 zł. Mniejsza z tym, od tamtego momentu zrobiłem

 

- Wnikliwie sprawdzone dane z INP-y ( data live tj. ciśnienie na pompie wstępnej, korekty wtryskiwaczy itd...)

- Podporę wału OEM.

- Łącznik elastyczny wału przy skrzyni biegów.

- Czyszczenie wtrysków + wymiana wężyków przelewowych

- Czyszczenie wtyczek przy każdym wtryskiwaczu + przy listwie głównej na szynie CR.

- Koło pasowe OEM

- Poduszki silnika ( jedna była zerwana - od strony kierowcy)

- Poduszki skrzyni biegów OEM

- Czyszczenie kolektora + sprawdzanie szczelności.

- Sprawdzanie koła dwu-masowego, nie była sprawdzana na stole. Sprawdzenie odbyło się po przez typowe dla zużytego koła objawów tj: głośne gaszenie, wibrację na niskich biegach i gaz w podłodze, zaciąganie ręcznego i powolne puszczanie sprzęgła.

 

Żadne z tych działań nie przyniosło rezultatu. Nie mniej jedynego czego nie jestem pewien w 100%, to oprócz koła dwu masowego są jeszcze poduszki pod silnikiem. Były one zmieniane podczas inspekcji zawieszenia. O ile mi wiadomo to jest to według mechanika "Dobre jakościowo poduszki", lecz niestety nie Corteco.

 

Czy poduszki w tym modelu są tak restrykcyjne że zamontowanie innego producenta niż w/w może powodować objawy wibracji podczas jazdy na tempomacie, i wibracji na postoju w zakresie 1500 obr/min - 1900 obr/min.Silnik w przedziale tych obrotów na postoju po prostu się buja i trzęsie, widać to na osłonach i osprzęcie. O tyle jest to dziwne Panowie, iż podczas deptania z niskich/wysokich obr, nie ma kompletnie żadnych niepokojących symptomów. Załóżmy że zamontował najniższe cenowo poduszki Maxgear lub podobnej firmy po 80 zł za komplet. Miały by one aż taki wpływ na jazdę i prace tego motoru ?

 

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy jestem po wymianie kompletnego tylnego zawieszenia 21 elementów z tyłu, poduszki oryginalne corteco pod silnik + skrzynie. Problem dalej pozostał. Nie mniej jednak czy złącze elastyczne wydechu, jeżeli jest całe nie popękane może powodować takie a nie inne rzeczy? Czasami słychać podczas pracy silnika metaliczne cykanie, dźwięk podobny do chłodzącego się metalu ( cykniecia). Ewentualnie przegob homokinetyczny, ale mimo wszelkich przesłanek jest dobry, a nawet gdyby był zepsuty to według fachowców daje zupełnie inne objawy.

 

Objawy: Wibracje podczas jazdy na tempomacie w przedziale obrotowym 1500/1900 obr/min, i wibracje na postoju w zakresie 1500 obr/min - 1900 obr/min.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż aktualne korekcje, żaden z mechaników nie zainteresował się nimi? 6 już nie wygląda źle (a było mocno słabo), ale daleko jej do ideału..ja jak jeden miałem 1,2 to wymieniłem, teraz wszystkie mieszczą się w 0,3. Wg mnie tu będzie problem, możesz jakoś nagrać te wibracje? Widać to na obrotomierzu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mam takie odgłosy pod autem Może ktoś ma jakieś podejrzenia?

 

Ps. Wtryskiwacze mieszczą się od 0.3 do - 0.8 i ich suma jest w granicy 0

Obrotomierz jest stały przy zadanej prędkości, drgania występują tylko przy stałej prędkości obrotowej silnika j/w. Podkreślam przy stałej prędkości obrotowej, a nie przy prędkości auta.

 

Maniek ciężko nagrać sam dźwięk wibracji bo bardziej je czuć niż słychać, myślę że to jest coś związanego z tym cykaniem od dołu silnika mam podejrzenia że to jest złącze elastyczne wydechu, mimo tego że wygląda na całe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.