Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szukam i szukam i nic nie moge znaleść o takiej przypadłości jaka mnie trafiła.

Opowiem od czego sie zaczeło. Zakupiłem samochód ze szwajcarji, po zarejestorowaniu go w polsce jezdzilem i po każdym postoju na światłach czułem zapach spalin w samochodzie. Po wstepnej diagnozie stwierdziłem, że wymienie uszczelke pod pokrywą zaworów. Po demontażu okazało sie, że wcześniej było to już robione ale źle bo uszczelka byla podwinieta i olej saczyl sie na wydech i spaliny trafiały przez nawiew do środka samochodu.

 

Problem leży w tym, że gdy wszystko ładnie poskładałem to po odpaleniu silnika coś zaczeło głośniej pracować , jak by chrobotanie, świergolenie. Auto odpala bez problemu, nie szarpie i nie faluje na wolnych obrotach, moc ta sama.

Podpinalem pod komputer i wychodzą dwa bledy ...30e9 tj katalizatot i 2e85 pompa wody ... Komunikacja. Czytalem, ze padaja wtryski ale po diagnozie komuterowej wygladajo na sprawne. Nie mam pomyslu co moglem zrobic nie tak, przy tak prostej robocie, nie wiem moze ktos mial podobny przypadek, wyglada mi to na jakas pierdole ale nie wiem.

 

Główkuje jeszcze czy mogłem zapowietrzyć wtryski, wtrysków nie odkrecalem ... Tylko 6 rurek któte ida z listwy do wtrysków.

 

Z góry dziekuje za jaką kolwiek pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj,

kolego problem z pompą wody to typowy problem między innymi tego silnika. N52 ma to samo. Pompa pada zawsze, 100tysięcy, 120 i pada. To świergolenie z dołu od strony kolektora wydechowego to pompa. Sam ostatnio wymieniałem, padła menda:)

Opublikowano
Od siebie dodam, że jak już wymieniasz pompę, to w komplecie szarpnij się na nowy termostat i koniecznie ORYGINAŁ koncentrat do układu.
Opublikowano

Teraz mam ćwieka ... W którym miejscu dokładnie znajduje się pompa wody ... Nie ściagałem nigdy dolnej osłony w tym modelu wiec pytam :|

 

Jutro wlece na podnośnik i napewno znajde ... Przeslucham endoskopem i bede mial pewnosc ... Z gory dzieki za podpowiedz ... Po diagnozie zdam relacje

Opublikowano
Po co Ty chcesz tego nasłuchiwać endoskopem ? To jest pompa ELEKTRYCZNA, sterowana przez sterownik.... Tam cykle kiedy się załącza i rozłącza są regulowane wieloma zmiennymi parametrami... Ten typ tak ma, jak kolega powyżej pisał 100-120k, wymiana, czy Ci się to podoba czy nie...bardziej profilaktyka. Odpowiadając na Twoje pytanie, znajduje się nad stabilizotore-przewodami od wspomagania.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy. Pompa wymieniona na nową Pierburg-a, silnik N52N, bo padła. Samochód teraz trzyma temp. jak powinien, ale wali mi cały czas błąd 2E85 - komunikacja. Jak to rozwiązać. A co najlepsze ten sam błąd pojawił mi się w drugim samochodzie z tym samym silnikiem, ale jeszcze w nim nie wymieniałem pompy, bo działa. :mad2: Już zrobiłem kasowanie adaptacji i dziś po przejechaniu paru km. i podłączeniu w celu sprawdzenia znów ten sam błąd. Silnik się nie grzeje, w kabinie ciepło. Qźwa :mad2: A co najlepsze, przed wymianą pompy nie było takiego błędu, który by sygnalizował koniec żywota. Owszem, zawsze wydawało mi się, że temp. powinna być trochę inna, dochodziło do 107 i spadała na 100/102, a teraz mam 93, czyli już wtedy pompa maiła za mało obrotów, ale nie było tego błędu. Na drugim sprawdzałem obroty pompy to są 105 obr/min. max 120 obr./min i nie wiem czy właściwe, czy już pomału zbliża się jej koniec. Ale właśnie pojawił się tam błąd 2E85 - komunikacja.

 

Panowie znalazłem w necie coś takiego. Jak się robi reset baterii ?

"W przypadku, w którym są przechowywane tylko błędy 2E81 oraz 2E85, wykonać reset baterii i sprawdzić działanie pompy wodnej."

 

https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://wiki.bavariantechnic.com/index.php%3Ftitle%3D2E81%252C_2E82%252C_2E83%252C_2E84%252C_2E85_Waterpump_Malfunction&prev=search

Opublikowano
Ok. dzięki za wyprostowanie. Tylko jak rozwiązać ten problem z błędem komunikacyjnym. Zauważyłem , że czasem wskoczy już po włączeniu zapłonu. Muszę sprawdzić , czy jak go skasuję to czy pojawi się po dłuższej pracy. Na próbę jak go skasowałem po włączeniu silnika nie wyskoczył ponownie, ale na jak długo?? A co najlepsze pompa pracuje bo wychładza silnik. Może z powodu problemów z komunikacją pracuje na najwyższych obrotach stąd ta temp. 93 oC. Muszę jeszcze sprawdzić na drugim, jaka tam jest temp. z powodu tego samego błędu.
  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.