Skocz do zawartości

BMW E46 325i - Problem z silnikiem (falowanie+check engine)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Mam problem ze swoją E46 325i, otóż niedawno ja zakupiłem i już w pierwszym tygodniu pojawił się pierwszy problem ze zaraz po odpaleniu silnik zaczął falować na obrotach, tak jak wiele osób pisze na forum pomiędzy 500 a 2000, wtedy zapala się kontrolka "check engine" + kontrola trakcji + EML. za pierwszym razem próbowałem kilkukrotnie odpalić silnik i nic to nie dało, pomogło tylko odpięcie aku i wtedy poszło. poczytałem trochę na forum i znalazłem zęby sprawdzić przepustnice czy nie jest brudna i jak wygląda dolot. przepustnica była czysta ale okazało sie ze jeden z węzy dolotowych był stary i pęknięty, oraz ze założona jest nowa przepłwówka jakiejś firmy "MAX GEAR". po wyczyszczeniu przepływówki i całego doloty i zaworu wolnych obrotów spokój był może na 2-3 dni po skasowaniu wszystkich błędów. Ale problem nie zniknął a pojawił się jeszcze jeden, pierwszy pojawia sie przy odpaleniu, falowanie obrotów brak reakcji na gaz i palące się kontrolki, w komputerze pojawiają sie następujące błędy:

 

Benzyna (M54B25 - 256S5 - Siemens MS 43 - MT/AT)

Kody Usterek

 

Opis

87 - Czujnik przepustnicy silnika rozpoczynający readaptacje testu został włączony

73 - Adaptacja 1, przepustnica silnika

 

czasem pomaga ponowne uruchamianie silnika, czasem nie (ostatnio musiałem piechtą to pracy iść). Inny problem pojawia się gdy juz jadę, wyskakuje "Check Engine", czuć wyraźny spadek mocy, ale moża jechać dalej. z reguły pomaga ponowne uruchomienie silnika. i wtedy mam następujący błąd:

 

Benzyna (M54B25 - 256S5 - Siemens MS 43 - MT/AT)

Kody usterek

 

Opis

D3 - Zawór sterowania biegiem jalowym, usterka mechaniczna

 

 

Proszę o pomoc

Edytowane przez ogurix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Popraw tytuł na zgodny z regulaminem, bo temat poleci do kosza.

Podaj błędy z inpa, bo nie sądzę, ze to co podałeś nakieruje na problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja np. nie znam kodów na pamięć..więc miło by było jak podał byś też opisy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

115 Reference Voltage-Voltage Regulator 1 lub przepustnicy Adaptacja pedałów (MS43)

135 przepustnica readaptacji Wymagane

211 Prędkość obrotowa bez obciążenia siłownika-mechaniczne

Dodam jeszcze tylko ze dzisiaj został wymieniony termostat na nowy Wahlera.

Opublikowano

Witam

 

Słuchajcie koledzy, wiem ze jestem tutaj nowy, ale proszę o pomoc, bo dzisiaj rano znowu mi nie odpaliła, i miałem kłopot. Nie zlewajcie mnie dlatego ze jestem nowy i mam 5 postów.

Opublikowano (edytowane)
przepustnica była czysta ale okazało sie ze jeden z węzy dolotowych był stary i pęknięty, oraz ze założona jest nowa przepłwówka jakiejś firmy "MAX GEAR"

Jak rozumiem gumę dolotu wymieniłeś na "szczelną" - mam nadzieję, że jej nie uszczelniałeś taśmą izolacyjną bo to nic nie da.

Przepływomierz MAX GEAR ???? Tylko i wyłącznie oryginał chce współpracować z E46.

Jak rozumiem przepustnicę wyjąłeś i wyczyściłeś czy bez demontażu na szybko?

 

kontrolki EML+trakcja+check powodują, że auto będzie chodziło strasznie kulawo i ciężko będzie je odpalić.

 

Ja bym jeszcze raz rozebrał cały dolot włącznie z wyjęciem elektronicznej przepustnicy, przeczyścił wszystko od nowa, poskładał szczelnie wszystkie gumy dolotu, przy okazji bym sprawdził DISE, koniecznie podepnij oryginalny dobry przepływomierz i sprawdź działanie potencjometru pedału gazu (bład EML może być wynikiem błędu nie tylko elektronicznej przepustnicy ale także potencjometru w pedale).

 

Jeśli chodzi o uszczelniacze na vanosach - tak owszem są powodem falowania ale innego typu - mianowicie przy przyspieszaniu lub puszczaniu pedału gazu zaworki puszczają ciśnienie i vanos nie zdąży przestawić wałka rozrządu. Uszczelniacze na vanosie nie powodują też błędu EML ani checka

 

Pozdr,

Edytowane przez piotr2569
Opublikowano
Witam, przepustnice wykręciłem i czyściłem ja w rekach choć nie była mocno zabrudzona tak samo jak silniczek krokowy. Czyszczona była ta DISE jeśli chodzi o tą klape w dolocie. Wszystko po czyszczeniu chodzi gładko i tak jak powinno. Wąż wymieniłem na nowy Febi. O co chodzi z wyjściem elektronicznej przepustnicy bo nie rozumiem i w jaki sposób mogę sprawdzić ten potencjometr pedału?? NR. oryginalnej przepływki to 13621432356 czy musi być ona koniecznie o tym samym numerze czy jest wymienna z jakąś o innym numerze.
Opublikowano
Przepustnica zamówiona czekam tylko na dostawę, silniczek krokowy jeśli znajdę jakiś sensowny to zamówię jeśli nie to jeszcze raz przeczyszczę tego. Tylko dalej nie wiem co z ta przepływką Musi być z tym samym numerem czy jest jakoś wymienna z innym??
Opublikowano

Pytasz

co z ta przepływką Musi być z tym samym numerem czy jest jakoś wymienna z innym??

Kup taką jaka jest dedykowana do twojego silnika i z pewnego źródła np ASO

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam przepustnica została wymieniona ale nie dało to pożądanego efektu, błędy powracają. Co teraz co sprawdzić i jakie kroki poczynić żeby rozwiązać problem??
Opublikowano (edytowane)

Podstawowa sprawa to szczelny dolot, sprawna przepływka , sprawne sondy Lambda, jak to sprawne to dopiero się zaczynają schody.Z powodu fałszywego powietrza to w większości aut to się będzie zapalać lampka "check engine" bp przepływka nie potrafi zrobić dobrego pomiaru.

Druga sprawa to ta chińska przepływka coś założył to nie jest wiarygodna.

Zrobić diagnostykę z programem do BMW i niech to ktoś kumaty zinterpretuje.

Jak Ci ktoś podpina do kompa to zapytaj jak się ten diagnostyczny program nazywa bo większość podpina pod uniwersalny program co w wypadku BMW jest słabo przydatne.

 

Zrobiłem małą poprawkę w pisowni : sonda

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
sprawne sądy

Sądy to są u nas niby "niezawisłe" :norty:

bo przepływka nie potrafi zrobić dobrego pomiaru.

No nie jest to tak - przepływomierz to pomiar zrobi ale tylko tego co przez niego przepłynie. Taki pomiar poda do kompa, który powinien do tego dostosować ilość paliwa. Natomiast lewe powietrze jest niezliczone, czyli reasumując dawka paliwa jest nieprawidłowa - dlatego wyskakują checki.

Druga sprawa to ta chińska przepływka coś założył to nie jest wiarygodna.

Od dawien dawna wiadomo, że tylko oryginalny przepływomierz chce współpracować w BMW E46 ( jak jest w innych tego nie wiem )

Opublikowano
Z przepływką to fakt jest to jakiś zamiennik ale aso nie wchodzi w grę bo cena jest nie do przyjęcia, szukam używki ale o tym numerze jest ciężko. Dolot na pewno jest szczelny, program jakiego używam to autocom. A jakim programem miał bym zrobić diagnostykę ze by można było to dobrze zinterpretować. Najpierw postaram się znaleźć ta przepływkę ze by była oryginalna.
Opublikowano

Piotr masz rację

Faliszewice napisał(a):

sprawne sądy

 

Sądy to są u nas niby "niezawisłe"

Te 32 lata za wielką wodą swoje zrobiło , ale dzięki forum i mnie poprawiających jeszcze jakoś piszę.

Pozdrawiam z Montrealu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.