Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,może ktoś pomoże- moje bmw e39 525 2002r zwykle paliło na strzał,kiedy przyszły przymrozki,muszę :mad2: długo kręcić żeby odpalił. Co może być przyczyną? co mogę sam sprawdzić i czy duże koszty mogą mnie czekać...?
Opublikowano

Na początku spróbowałbym zatankować na innej stacji jakieś lepsze paliwo. Następnym krokiem byłoby zajrzenie do filtra paliwa / jego ewentualna wymiana bo jak jest już stary i trochę przypchany to zmrożone (co za tym idzie - trochę gęstsze paliwo) może go dodatkowo przytykać.

No i napisz przede wszystkim czy to diesel czy benzyna bo szklanej kuli to tu nikt z nas nie ma żeby sobie wywróżyć...

Pzdr.

Opublikowano

Filtr to podstawa i można dolać dodatek do paliwa LM. Mi pomógł na lekkie mrowienie wyczuwalne po odpaleniu na siedzeniu. Wlewasz preparat plus pełny zbiornik. Przy LPG (zima) trwało to kilka dni i do dzisiaj ok. Raz do roku to stosuje.

 

No i układ zapłonowy. Świece fajki kiedy wymieniane?

 

Jeśli nic nie pomoże to czujniki

Opublikowano
oczywiście nie dopisałem... common rail, ON zawsze na Orlenie zalewam i nie miałem jeszcze problemów..do pierwszych mrozów - ale jak było blisko zera to też trzeba dłużej kręcić- tak jak pisałem- ciepły pali na strzał. wcześniej miałem benzyniaki - to mój pierwszy diesel dlatego pytam co tam sie może dziać...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świece żarowe?

Ale najprędzej kiepskie paliwo,

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Wchodzą jak najbardziej. U mnie powodem ciężkiego odpalania były wtryski. Jednak pierwszą rzeczą są na pewno świece. Jak będą dobre, to zrób test przelewowy wtrysków.
Opublikowano

Tylko wydaje mi się, że przy walniętych wtryskach to i w dodatnich temperaturach miałby problemy z odpaleniem. Skoro to diesel i problemy zaczęły się wraz z mrozami to na dzień dobry do sprawdzenia świece żarowe. Jeszcze pytanie - jak już uda się odpalić to czy silnik chodzi równo czy przez pierwsze kilka sekund nim telepie. Jeśli telepie to ja bym obstawiał właśnie świece żarowe. Ubiegłej zimy jak mi 2 świece przestały grzać to przy temperaturze -3 -5 stopni musiałem już ze 4-5 razy kręcić żeby odpalił a jak już odpalił to miałem wrażenie, że mi spod maski silnik wyskoczy. Po wymianie świec (wymieniłem wszystkie 6 żeby mieć spokój na dłuższy czas) jest cisz i brak problemu z odpalaniem przy dużych mrozach (po Nowym Roku byłem na Słowacji i bez żadnego problemu silnik - też 525D - odpalał przy poranku -16). Generalnie jak podepniesz INPA pod auto to pokaże Ci błąd "GLOW PLUG/DEVICE" - choć może on oznaczać zarówno świece jak i przekaźnik świec.

Pzdr.

Opublikowano
Tylko wydaje mi się, że przy walniętych wtryskach to i w dodatnich temperaturach miałby problemy z odpaleniem.

 

Jestem świeżo po regeneracji, więc mogę się wypowiedzieć.

U mnie problemy z odpaleniem występowały w dwóch przypadkach. Po pierwsze od okolic zera stopni w dół, a po drugie przy bardzo mocno rozgrzanym silniku. W dodatnich temperaturach silnik odpalał normalnie, długo kręcił tylko jak np. jechałem 100 km w szybkim tempie, zgasiłem i próbowałem znowu odpalić. Okazało się, że dwa wtryski lały na przelew jak porąbane, menzurki się zapełniały w kilkanaście sekund ;) Cztery pozostałe niemal nic. Po regeneracji samochód odpala w każdych warunkach na strzał, jedno zakręcenie rozrusznikiem i pracuje, nawet przy -18 stopni ostatnio.

Opublikowano
U mnie problemy z odpaleniem występowały w dwóch przypadkach. Po pierwsze od okolic zera stopni w dół, a po drugie przy bardzo mocno rozgrzanym silniku. W dodatnich temperaturach silnik odpalał normalnie, długo kręcił tylko jak np. jechałem 100 km w szybkim tempie, zgasiłem i próbowałem znowu odpalić.

No i tu jest myślę zasadnicza różnica bo autor posta napisał:

moje bmw e39 525 2002r zwykle paliło na strzał,kiedy przyszły przymrozki,muszę :mad2: długo kręcić żeby odpalił.

Czyli wynika z tego - chyba, że nie jest dokładnie sprecyzowane - że jedynie przymrozki spowodowały te problemy dlatego osobiście obstawiam źle działający układ podgrzewania silnika (świece lub sterownik świec). Tu wystarczy INPA i sprawdzenie błędów.

Pzdr.

Opublikowano
Byłem u majstra i podpinając komputer stwierdził ze świece i przekaźnik są OK, on obstawia wtryski... Jak pisałem- już nawet dziś przy +2 stopnie odpalił normalnie, tylko na minusie ma problem- no a spalanie ogólnie też mam nie małe - trasa ok 10 , miasto 13-14l/100. duży koszt regeneracji wtrysków? Może macie jakiś zaufamy warsztat w okolicy Gorzowa Wlkp?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.