Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Muszę wymienić amortyzator przedni w swojej e39 sedan 528i. Padł jeden, ale trzeba by wymienić oba.

Chcę zakupić KYB, jednak za dużo opinii krąży po różnorakich forach.

Czy to prawda, że są bardziej miękkie od serii(sachsa) i czy faktycznie są "głośne" ?

Dzięki za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś w swojej E39 wymieniłem przód na KYB i nie czułem specjalnej różnicy w porównaniu z oryginałem.Sprawowały się bez zarzutu.
Opublikowano
Ja mam takie z tyłu - są bardzo OK, nic nie tłucze, komfort i sztywność jak dla mnie w porządku. Poza tym dużą różnicę in plus poczujesz z uwagi na to, że będą po prostu nowe. Po wymianie każdy się dziwi jak można było w ogóle jeszcze jeździć na tych starych...
Opublikowano
Mam u siebie Kayaby z przodu. Nie widzę różnicy w stosunku do serii, tzn. z tego co pamiętam, bo seria była już zużyta nieco ;) Nie jest za twardo ani za miękko, ładnie się trzyma drogi, komfort też w porządku. Na pewno też nie są głośne. Natomiast nie mogę się jeszcze wypowiedzieć o trwałości, bo mam je zdecydowanie za krótko.
Opublikowano
Masz zawias standardowy czy M technik ?

 

M.

I dążę do zmiany na zwykły, bo obniżone zawieszenie to tylko szukanie kłopotów na śniegu i krawężnikach.

W 540 z tyłu są identyczne amortyzatory jak w innych benzynach, chociaż katalogi podają co innego. Różnica jest taka, że w 540 są aluminiowe, żeby były lżejsze. Jest to bzdura do kwadratu, bo różnica wynosi może jakieś 0,5kg na sztuce.

Opublikowano
M.

I dążę do zmiany na zwykły, bo obniżone zawieszenie to tylko szukanie kłopotów na śniegu i krawężnikach.

Nie ma też co popadać w skrajności bo zawias M nie jest aż tak mocno obniżony żeby faktycznie był aż tak mocno problematyczny. Sam użytkuję takowego m-technika i o ile przy bardzo wysokich krawężnikach trzeba po prostu podjeżdżać tyłem to większość normalnych krawężników spokojnie można łykać. Poza tym osobiście uważam, że m-technik to jest idealny kompromis między sztywnością a komfortem - w zakrętach bardzo przyjemnie się jedzie ale i komfort jest bardzo przyzwoity. Zimą też nie znajduję jakichś większych utrudnień z tego powodu. W zaspę śnieżną jak się wjedzie to i na standardowym zawiasie się coś uszkodzi.

 

Co do amortyzatorów KYB to w e39 nie testowałem ale w poprzednim aucie - Audi 80 B4 - miałem założone wszystkie 4 sztuki i sprawowały się bardzo dobrze. Wiem, że to nie ta liga i waga auta ale sądzę, że firma KYB jest na tyle renomowana, że można ją brać pod uwagę przy kupnie amortyzatorów.

Pzdr.

Opublikowano
Lepiej dwie sprawdzone marki. Monroe lub sachs. Ja bym niczego innego nie zakładał. Sachs już 4 rok ponad 100tys i ma się dobrze u mnie. Plus odboje i osłony zmieniałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.