Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, padl u mnie wentylator chlodnicy, a dokladniej to ten modul sterownik, podlaczajac na krotko do silniczka wentylatora on sie kreci, ale jak juz podlaczam przez przekaznik to ani drgnie. W aucie posiadam modul(sterownik) o numerze 6 925 693.9, czy moge zastosowac modul(sterownik) o innym numerze niz mam obecnie, np. 7 561 711.9? Czy jezeli tak mozna to jezeli zaloze inny trzeba bedzie go kodowac czy wystarczy tylko podpiać. Pytam poniewaz tych modułów o tym drugim numerze aktualnie jest zdecydowanie wiecej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A sprawdziles wczesniej czujnik temperatury ktory jest w chlodnicy i jest odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora?

Sciagnij z niego wtyczke i zewrzyj kabelkiem tylko przez kombinerki co bys palców nie poparzyl...

Jak ruszy wentylator to czujnik padniety

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po co Ci komputer do tego???

Wentylator z obcego zasilania chodzi wiec jest dobry

Jak zawrzesz kable we wtyczce od czujnika i wentylator bedzie chodzil to jest padniety czujnik a jesli wentylator nie ruszy to przekaznik

Opublikowano
Kup wentylator ze sterownikiem , bo sam sterownik będzie ciężko . Patrz na wentylator i obudowę aby były takie same i będzie działało nawet jak inne numery będą na sterowniku. Troszkę tych wentylatorów już wymieniłem to wiem ze będzie ok :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No mam czasami problemy z czytaniem i pisaniem ale nie robie tego celowo...

Fajnie ze problem rozwiazany i opisany do konca...

Opublikowano

Spoko, akurat mialem problemy z esp i tez dlatego dowiedzialem sie ze mam walniety wentylator bo tak w zime bym sie tego nie dowiedzial. A moduly mozna zakladac jaki ci pasuje wazne zeby wtyczka byla taka sama.

 

 

 

PS: nikt nie jest nieomylny, pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ogolnie jak kupywalem wentylator od fachowcow co zajmuja sie tylko bmw i maja duzo czesci powiedzieli mi ze nie podpina sie na krotko wentylatora przez przekaznik, poniewaz mozna uszkodzic w ten sposob modul wentylatora. Sprawdza sie tylko podpinajac pod komputer i go wlaczac przy uzyciu komputera. To prawda ze mozna uszkodzic czy mi wciskal kit?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A w ktore miejsce mozna go wpiac w komputer???

moze Ci nie wciskal kitu ale

jak mozesz uszkodzic modul jak na przekazniku jest kabel 30 / czyli staly plus prosto z akumulatora / i modul musi byc przewidziany na prace z takimi pradami

Opublikowano
Chodzilo mi o to ze jak wentylator jest juz podloczony to przez kabel obd na lapku uruchamiasz funkcje wlaczenia wentylatora i w ten sposob spr czy dziala. Pytam tylko czysto teoretycznie na przyszlosc :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok.

Nie wiadomo kiedy taka wiedza sie przyda...

Jak dorwe chwile czasu dzis lub jutro to Ci to wszystko opisze od poczatku do konca

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Od kilkudziesieciu lat uklad chlodenia jest niezminny lecz nastapily lekkie modyfikacje i postaram Ci sie to jasno opisac

CUJNIK TEMPERATURY / jest w chlodnicy / - jego styki to blaszki / bimetal / wyginajace sie pod wplywem temperatury.Proces ten nastepuje wraz ze wzrostem temperatury dlatego musza sterowac masą / minus /. wychodzą z niego przewody i jest ich tyle ile biegów posiada wentylator i kazdy jest odpowiedzialny za inną temperature np 90,93,95 st.C +JEDEN na przekaznik

drugi rodzaj to termistor - zmienia opornosc w zalaznosci od temperatury czyli pelny zakres temp / zapewne taki masz w aucie /dzieki temu mozesz zmieniac zalaczanie wentylatora w ukrytym menu

PRZEKAZNIK - jak sama nazwa wsazuje ma przekazywac / w naszym przypadku przekazuje plus z akumulatora /. Jego dodatkowe zalety ;

moze byc sterowany plusem jak i minusem / w naszym przypadku sterowanie czyli zalączanie przekaznika odbywa sie minusem /

dziala jak stycznik / zalaczanie i wylaczanie mierzy sie w milisekundach / i jest tu zastosowany z uwagi na duży ług elektryczny czyli iskrzenie podczas zalaczania /

MODUŁ - jego zadaniem jest sterowanie predkocia wentylatora / 1,2,3 bieg oraz pelni funkcje zabezpieczenia termicznego.Jest prosty jak budowa cepa / polączony szeregowo zespól kilku oporników i bezpiecznik termiczny /

Jak to ze soba wspólpracuje;

termistor jednym przewodem daje sygnal na komputer / jest regulacja w menu wiec ECU bierze w tym udzial / ten podaje minus na przekaznik a ten podaje plus na modul ktory zalacza wentylator

drugi przewod z termistora idzie na modul zeby ten dobral bieg wentylatora

gdyby zastosowac stary czujnik / bimetal / sterowalby bezposrednio przekaznikiem lecz nie mozna by regulowac temp wlaczania

Czy mozna uruchomic wentylator przez OBD?

Moze mozna / elektronika to mój slaby punkt / ale po co skoro znalezienie usterki w tym ukladzie to kilka minut

Czy mozna uszkodzic modul podpinajac wentylator bezposrednio z przekaznika???

po to producent stosuje kolory kabli zeby bylo wiadomo gdzie jest jaki biegun wiec jesli do wentylatora na czerwony kabel dasz plus z przekaznika to nie uszkodzisz bo pod napieciem znajda sie te elementy co podczas normalnej pracy jesli sie pomylisz i zamienisz bieguny to tez nie uszkodzisz bo modul nie ma minusa z czujnika ani plusa z przekaznika wiec nie zrobisz zwarcia / chyba ze silnik ma te 90st C ale wtedy nie wsadzisz tam łapek /

Teraz dlaczego nie przekazniki jak dawniej???

dawniej byl jeden bieg wentylatora czyli jeden przekaznik i byly cztery kable i to wszystko w skrzynce bezpieczników kazdy nastepny bieg to nastepny przekaznik i cztery kable czyli przy trzech biegach mamy trzy przekazniki i 12 kabli a jeszcze musimy tu dopakowac kolejne przewody od klimy / ona tez potrzebuje wentylatora / i zrobila

sie spora wiazka elektryczna a to tylko jeden uklad wiec zapakowano wszystko w mala puszeczke zastepujac przekaznik opornikiem a przewody elektryczne plytką i tak powstal modul

byly moduly z przekaznikami na plytce.Przez to nie mozna ich bylo zalac żywica/ zwora cewki jast ruchoma / i byly naprawialne dlatego przekaznik jest teraz na zewnatrz a modul jest zalany i nierozbieralny / koszt czesci modulu to kilka zeta /

modul uszkadza;

wilgoc+prad - po kilku latach RDZA

wysoka praca wentylatora np slaby styk masy wtedy zadziala bezpiecznik termiczny

mysle ze pomoglem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.