Skocz do zawartości

[E46] Niskie napięcie podczas rozruchu / błąd 4B11 (M47N)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temperatury spadły poniżej zera, a ja standardowo, jak co zimę, mam problem z moim M47N.

 

Według INPY, podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10V, zapalają się również kontrolki ABSu, kontroli trakcji i poduszek (podobno te systemy mają zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem, stąd zapalenie się kontrolek). Jak auto odpali, to kontrolki gasną. INPA wykazuje tylko jeden błąd: 4B11 - rough controller, co według informacji, które znalazłem w sieci, oznacza problem z wtryskiem/wtryskami.

 

Ktoś ma pomysł, co to może być?

 

Na koniec parę faktów, co mam nadzieję ułatwi, ewentualnie zawęzi pole poszukiwań winowajcy:

 

- akumulator to Centra Futura, ma 2 lata, przydarzyło mu się rozładowanie do zera - brak ładowania, problem pojawił się latem br., po wymianie szczotek w alternatorze jest dobrze

- pompa w baku nowa

- pompa progowa nowa

- regulator szyny CR ok

- czujnik ciśnienia na szynie CR ok

- wtryski wykazują na zimnym silniku (wg INPY) odchyłki rzędu +/- 0,5-0,6

- sterownik świec po regeneracji u Rogera

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i porady! :)

Opublikowano

Akumulator jest juz slaby ,ja mam exida teraz jest 3zima to calkowice ten sam aku co centra tylko w innym opakowaniu ,nie trzyma napięcia ma pokrzywione płyty ale jeszcze kreci ,czekam na jego zgon ,tak się dzisiaj wszystko robi jak zdechnie to kupie jenoxa gold cena 229zl zobaczę co ta firma jest warta.

 

Sprawdź napięcie bez obciążenia jak będzie poniżej 12.5 to masz winowajcę.

Opublikowano

jak wyzej + napisz na jakich odcinkach jezdzisz

prawdopodobnie krotkie odcinki + dzialajacy podgrzewacz el plynu ktory to generuje spadek do 13.9-14.0V (w wyniku czego jest słabe ładowanie aku) i zwyczajnie akumulator nie daje rady, nie ma sie kiedy dobrze doładować

dla testu, proponuje podładować aku małym pradem cała noc, skasowac blad i sprawdzic jak zapali oraz czy walnie bledem

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Od 2 lat jeżdżę na Millers XF 0W40.

 

Robię ok. 350-400 km tygodniowo, odcinkami po ca. 40-50 km. Rok temu, po regeneracji sterownika świec, było wszystko w porządku, tej zimy znów się zaczęły problemy.

 

Spróbuję go podładować i zobaczę, jak się zachowa. Obstawiam właśnie, że błąd wynika ze zbyt niskiego napięcia rozruchowego, przez co wtryskiwacze nie były poprawnie sterowane.

 

Dam znać, jak się sprawy mają. Dzięki!

Opublikowano

jak odpala to faluje na obrotach??

najprawdopodobniej mam to samo x3 (m47n2).

Odpala dobrze w mrozy ale czuć ze nie kręci tak jak powinien... włączają się kontrolki :( zaraz wrzuce filmik podglądowy)

moja diagnoza/przypuszczenie - zajechany rozrusznik który pobiera zbyt dużo prądu.

ja zabiorę się za to jak zrobi się ciepło bo mój kanał przymarzł i nie mam jak wejść pod spód :mrgreen:

edit: filmik podglądowy jak to wygląda u mnie

Opublikowano
Tak, obroty falują, ale dopiero po zejściu obrotów, czyli chwilę po odpaleniu. Sprawdź jeszcze napięcie podczas rozruchu, wtedy będzie więcej zmiennych do porównania. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.