Skocz do zawartości

filtr DPF po 160tys. - Wymiana na nowy czy wypalanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to został Ci jeszcze termostat główny do wymiany i będzie ok. Dalej masz niedogrzany silnik. Powinno być +/- 90°
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Wymieniłem sterownik świec i problem nierównej pracy silnika przez parę sekund po uruchomieniu zniknął.

Teraz jeszcze główny termostat, będzie wymieniony za parę dni i wszystko powinno chodzić.

Moze ktoś mi podrzucić link do Reinholda? Dzięki z góry.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat bo i ja miałem zaszczyt zobaczyć komunikat dotyczący DPF ;-)

Zapraszam do lektury:

 

Około roku temu w okresie zimowym pojawił się komunikat dokładnie taki jak zaprezentował kolega jafazor (Particle filter. Possible to continue journey. itd...) Zaobserwowany spadek mocy.

Diagnoza przez OBD2 wykazała zbyt niską temperaturę cieczy, nie osiągała 75C, wymieniłem od razu dwa termostaty choć tylko jeden był uszkodzony. Dolegliwość zniknęła, filtr się wypalił samoczynnie.

 

Po roku przerwy, parę dni temu wyświetlił się znów ten sam komunikat dotyczący DPF. Moc na stałym poziomie, nic mu nie ubyło. Odczyt błędów:

4262 Świeca żarowa cylindra 6, aktywacja - Stały

480A System filtra cząstek stałych - Stały

481A System filtra cząstek stałych - Stały

 

Aktualnie temperatura silnika ok więc dalsza diagnoza, mierząc ciśnienie w DPFie, które okazało się ponad przewidziane normy:

Ciśnienie na biegu jałowym: dopuszczalny max 15mbar (tu miałem około 60)

Ciśnienie przy 2000rpm: dopuszczalny max 75mbar (tu miałem około 180)

Ciśnienie przy max obrotach: dopuszczalny max 200mbar (tu nie sprawdzałem)

 

Laptop do auta i w trasę po A1, uruchomiłem wypalanie za pomocą programu Delphi, do Pyrzowic prędkość 110km/h 2000obr 5 bieg niby coś się aktywowało, ciśnienie trochę zmalało ale nadal ponad normę.

Podczas jazdy poza błędem (4262 Świeca żarowa cylindra 6, aktywacja - Stały) inne nie wystąpiły.

 

Powrót to ponowne wymuszenie wypalania, wyższe obroty 4 bieg itd. Status wypalania był aktywny, jednak co chwilę pojawiał się błąd (480A System filtra cząstek stałych - Stały), który co chwilę mój operator komputera kasował.

Podczas aktywnego wypalania temperatura silnika w okolicach 90C, temperatura wydechu ponad 500C. Po operacji - zwrotne ciśnienie wydechowe na biegu jałowym wynosi 5,9mbar czyli poniżej dopuszczalnego max 15mbar.

Jednak odczytując błędy co chwilę pojawia się błąd (480A System filtra cząstek stałych - Stały), który kasuję i za chwilę znów się pojawia.

 

Korzystając z darmowej wersji programu Carly for BMW Lite na androida + OBD2 po bluetooth da się odczytać z DPF takie informacje:

Wartości przed wypalaniem

- Soot mass (masa sadzy) 50,00g

- Ash mass (masa popiołu) 30,22g

 

Wartości po wypalaniu

- Soot mass (masa sadzy) 6,68g

- Ash mass (masa popiołu) 30,13g

 

BMW E60 525D 2007 po lifcie, przebieg 180tys/km, do 160tys używany głównie na niemieckich i polskich autostradach większość przebiegu to trasy.

Jego status zmienił się na dojazdy do pracy i do biedronki, tak już od 1.5 roku, sporadycznie trafia mu się trasa.

Czy ktoś podpowie co może być powodem nadal pojawiającego się błędu (480A System filtra cząstek stałych - Stały) ?

Dzięki za to, że dobrnąłeś do końca czytając moje wypociny i jakąkolwiek podpowiedź/pomoc.

Opublikowano
Jeżeli jesteś pewien, że filtr jest czysty i wartości ciśnienia zwrotnego są sporo poniżej max przewidzianych to zresetuj stan filtra dpf programem ista. Tak jakbyś wymienił filtr na nowy. Proponowałbym Ci jeszcze wyczyszczenie filtra poprzez zalanie go odpowiednim preparatem przez otwór np. od czujnika temp. a następnie wykonanie wypalania w trasie (instrukcja na opakowaniu preparatu). Po wszystkim reset dpf programem ista i masz spokój z błędem 480A.
peace & love
Opublikowano

ISTY nie mam, ale przeglądając menu programu DELPHI znalazłem funkcję:

 

Zerowanie adaptacji, filtr cząstek stałych silnika diesla.

Zerowanie wartości adaptacji filtra cząstek stałych.

Funkcję należy włączyć po wymianie filtra cząstek stałych. Dzięki temu określone wartości związane z obliczoną ilością sadzy w module ECU zostaną ustawione na zero lub na wartość standardową.

 

Więc wygląda, że jest to funkcją, którą proponujesz wykonać.

Dzięki za wskazówkę.

 

Czy jesteście w stanie wychwycić moment w którym auto wypala filtr samoczynnie ?

Gdybym wiedział kiedy to robi to może bym go nie gasił a trochę jeszcze pojeździł.

Ja tego nie potrafię wyłapać, moim zdaniem nawet podczas wymuszonego wypalania nie zachowywał się inaczej.

Szkoda, że w aucie za taką kasę niema w sofcie takich informacji, a to że brak jest wskazania temperatury to już jest skandal ;-)

Czy Torque Pro ma taką informację kiedy się wypala DPF ? Carly for BMW Pro pewnie ma bo i pozwala wymusić wypalenie DPFa ale kosztuje 199zł.

Opublikowano
Temperaturę można podejrzeć przez ukryte menu, tylko za każdym razem trzeba je odblokowywać. U mnie brak filtra. Usunięty mechanicznie i elektronicznie. Czyszczenie pomagało na chwilę a wymiana na nowy nieopłacalna
Opublikowano

Wiem, że temperatura jest w ukrytym menu, ale weź klikaj co chwilę przed uruchomieniem auta, ile można ?

Kupiłem Torque za 15zł jest tam wskaźnik opisany jako DPFPresure (ciśnienie) i DPFTemp (temperatura), oczywiście jest też wiele innych jak Coolant (temperatura płynu w chłodnicy).

Dziś już tego nie sprawdzę, ale będę to testował.

 

Zastanawiam się jeszcze nad jednym, czy w naszych E60 po takim wymuszonym wypalaniu DPFa jest konieczna wymiana oleju ?

Wskazanie oleju przed i po mam na tym samym poziomie (prawie max), sprawdzane w tym samym miejscu i po ponad 8 godzinach od ostatniej jazdy.

Opublikowano

Znajomy mechanik mówił o takiej sytuacji, że aby podnieść temperaturę DPFa wtryski leją nadmiarowo paliwo i trochę się przedostaje do oleju.

Sprawy informatyczne nie są mi obce a odnośnie mechaniki posłucham mądrzejszych ;-) stąd to pytanie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie jako że mam kilka pytań związanych z DPF-em podepnę się do tematu.

Kilka dni temu silnik zaczął chodzić dość głośno i twardo, skrzynia zaczęła przeciągać, a turbo dziura sięgnęła prawie 3 tyś obrotów. Pierwsza myśl DPF, ISTA na wolnych obrotach podawała ciśnienie rzędu 11,8 mbar przed filtrem. Nigdzie nie potrafię znaleźć danych dotyczących tego kiedy ewentualnie filtr był wypalany i czy w ogóle DDE podjęło próbę wypalania. Wymusiłem wypalanie i po około 20 km jazdy po autostradzie wypalanie się skończyło.

Na postoju przed powrotem dźwięk pracy silnika się nie poprawił, sprawdziłem jeszcze wartości EGR w trasie 5% na wolnych pomiędzy 50 a 60. O Dziwo zdjęcie podciśnienia z zaworu nie daje żadnych zauważalnych różnic w pracy silnika. Pozostałe parametry jak temperatura płynu chłodniczego (92 stopnie), ciśnienia turbiny, paliwa, wartości airmass i korekcje wtrysków są idealne,. Tak na jałowym jak i w czasie jazdy.

W drodze powrotnej pomimo braku zmiany jakichkolwiek parametrów silnik wyraźnie się wyciszył i auto zaczęło ciągnąć od dołu, jak przed usterką.

Dziś rano sytuacja się powtarza, nie zagrzany do końca silnik „świruje”.

Wg ISTA, o ile dobrze pamiętam temp. spalin przed filtrem powinna, do wypalania, wynosić ok. 240 stopni, u mnie było max 190. Być może tu tkwi problem?

Drugie pytanie czy ciśnienie przed filtrem mierzyć na ciepłym silniku czy na zimnym?

Na zimnym mam niecałe 12mbar a na ciepłym 7,8 mbar, wiem tyle że max to 15.

Przebieg 270k km, kolektor wydechowy jest oryginalny i cały, dolot szczelny, klapki usunięte.

Stawiam na koniec filtra ale zanim go wymienią, bo opcja usunięcia nie wchodzi w grę proszę Was o pomoc w diagnozie, może jeszcze coś przeoczyłem.

P.S.

Dodam jeszcze, że brak jest jakichkolwiek błędów poza ogrzewaniem lusterka pasażera, auto jeździ tylko trasy (2x70 km) po autostradzie raz w tygodniu krótko w koło komina.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, pozwolę sobie podłączyć się pod temat, żeby nie tworzyć nowego a póki co nie znalazłem odpowiedniejszego. Wyskoczył mi błąd związany z zatkanym DPFem w INPIE.

 

https://drive.google.com/file/d/0B7Sa5_lkSA5fdjBiekIwZnJjd0k/view?usp=sharing

 

Jutro postaram się sprawdzić, czy się rozgrzewa. Świece działają, sterownik już wymieniony...

 

Jak rozumieć wskazania związane z błędem, czy to już stan agonalny czy jeszcze powinien się sam wyczyścić?

 

Mam E61 525d z 2008r, 3.0d 197 koni, 250 kkm sprawdzonego przebiegu.

Dziękuję z góry za pomoc

Opublikowano
Z tego co wyczytałem to u kolegi błąd jest związany z przekroczeniem terminu wymiany (obsługi) filtra, parametry na oko wyglądają OK.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dziękuję za odpowiedzi. Wymieniłem termostaty na oryginalne bmw, teraz się dogrzewa, bo oczywiście nie działały.. Swoją drogą, jak można nie dać temperatury chociażby jako jeden z wyświetlanych parametrów pod przyciskiem BC?!

Co do DPFa, jak zarejestrować nowy? Szukałem tak na szybko ale nie znalazłem, gdzie to się robi. INPA wystarczy?

Pozdrawiam

Opublikowano
Mi DPF padł przy 220tys km i fachowcy od BMW z Łodzi zdecydowanie polecili usunąć a nie wypalać czy też wymieniać, co też uczyniłem, mam go również usuniętego programowo (chociaż to akurat nie jest podobno konieczne) i auto chodzi jak ta lala:) Jest co prawda delikatnie głośniejsze ale to jest nieistotne. Nie do końca wierzę w straszenie przeglądami okresowymi, bo analizę spalin mieli robić już dawno i 3/4 samochodów by nie przeszło przeglądów więc i teraz nic nie zrobią, a jeżeli nawet to nowe DPF chodzą na aledrogo po 1300-1700zł więc się założy w razie potrzeby. Ważne żeby przy usuwaniu zostawić katalizator, jeżeli się nie wysypie oczywiście:)
Tomek
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie mam pytanie. W viakenie pokazuje mi parametr:

Stan ostatniej regeneracji filtra cząstek stałych - 15488 - m

Co to oznacza? Ostatnie wypalenie 15k km temu? Jest jakiś sposób żeby viakenem sprawdzić dpf? Na jakie parametry zwracać uwagę?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Jeżeli jesteś pewien, że filtr jest czysty i wartości ciśnienia zwrotnego są sporo poniżej max przewidzianych to zresetuj stan filtra dpf programem ista. Tak jakbyś wymienił filtr na nowy. Proponowałbym Ci jeszcze wyczyszczenie filtra poprzez zalanie go odpowiednim preparatem przez otwór np. od czujnika temp. a następnie wykonanie wypalania w trasie (instrukcja na opakowaniu preparatu). Po wszystkim reset dpf programem ista i masz spokój z błędem 480A.

 

 

Jak zrobić reset dpf w ista bo robię i coś nie idzie. Funkcje serwisowe , filtr dpf , recaplment filtr i nic nie mam tylko jakiś opis

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.