Skocz do zawartości

filtr DPF po 160tys. - Wymiana na nowy czy wypalanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam prośbę o poradę, co zrobić z filtrem DPF w mojej E60, 525d, 2007?

Wypalić, w, jak myślę, profesjonalnych firmach po demontażu , kupić nowy (są za 1390 zl z certyfikatem i gwarancją), czy dać wypalić z software podczas jazdy?

Auto jeździ na razie normalnie, błąd DPF od jakiś 1300 km.

Auto ma ok.160 tys.

Z góry wielkie dzięki.

Krzysztof

Opublikowano

Co masz na myśli mówiąc błąd DPF? Czy to tylko mijający 1300km temu serwis mówiący o rzekomej konieczności jego wymiany? Jeśli tak to po prostu wystarczy komputerem zobaczyć jego parametry (zapchanie, pracę czujników oraz działanie obu termostatów) i jeśli wszystko w porządku i nic się nie dzieje to potem skasować inspekcję.

W razie problemów z zapychaniem, częstym wypalaniem i innych błędów to już zależy co kto chce... nowy to jest nowy. Jednak chemiczne czyszczenie po wyjęciu profesjonalnymi preparatami daje dobre efekty. Pod warunkiem prawidłowej eksploatacji tj jazda na trasach a nie wyłącznie w ruchu miejskim itd.

A obecny DPF może być w skrajnych przypadkach stopiony w środku więc żadne czyszczenie i wypalanie nie pomoże wtedy.

Opublikowano

Witam, dzięki za informacje. Miałem na myśli błąd DPF - komunikat DPF "możliwa kontynuacja jazdy, możliwy spadek mocy silnika, musisz skontaktować się z serwisem". Teraz wiem też, że mam spaloną co najmniej jedną świecę żarową.

Moje inne pytanie to, czy po wymianie zepsutej (-tych) świec żarowych jest szansa na samoistne wypalenie sadzy DPFu, bo chyba ten defekt mógł wpłynąć na brak wypalania?

Dzięki z góry za wskazówki.

K.

Opublikowano

zapchanie dpf może być spowodowane uszkodzonym egr lub np uszkodzonymi termostatami

sprawdź ogólnie samochód czy coś mu nie dolega

usuń ewentualne usterki i następnie wypal programowo dpf

i zobacz co dalej

przy 160 tys km nie może sie uszkodzić dpf w bmw, to nie opel

 

robisz czasem jakieś trasy dłuższe autostradą?

Opublikowano

Tak, właśnie 2 tyg. temu przejechałem 700 km, w tym 550 autostradami i ostatnio trasa 540 km, w tym 300 autostradą.

Niestety obie ze zdefektowaną co najmniej jedną świecą - zimny silnik zapalał nierówno na ok. 10 sek. Czy diagnostyka pokaże zepsute świece żarowe?

Opublikowano

Dzięki za info.

Musze jechać na diagnostyke, gdzie mam nadzieję, ze powiedzą mi co tam z termostatami.

Na razie nic nie wiem.

Może wiecie, jaki komputer diagnostyczny opłacało by się kupić, aby samemu móc tę rzeczy diagnozować?

Może "Interfejs iCar3 ELM327 BT OBDII VGATE + SDPROG PL" za ok.170zl? Mogę wydać do ok. 500 zł.

Opublikowano
kolego właśnie od dzis jestem szczęśliwym posiadaczem 520d 163km bez filtra cząstek stałych kurcze całkiem inne auto :cool2: filtr mi się stopił wiec nadawał się tylko do wyrzucenia opcji włożenia nawet nie brałem pod uwagę :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musze jechać na diagnostyke, gdzie mam nadzieję, ze powiedzą mi co tam z termostatami.

Na razie nic nie wiem.

Może wiecie, jaki komputer diagnostyczny opłacało by się kupić, aby samemu móc tę rzeczy diagnozować?

Może "Interfejs iCar3 ELM327 BT OBDII VGATE + SDPROG PL" za ok.170zl? Mogę wydać do ok. 500 zł.

 

Temperaturę sam możesz sprawdzić w ukrytym menu (tylko podczas jazdy), zrób tak jak na filmie poniżej. Do diagnostyki to tak jak podpowiedział kolega wyżej lub ja jeszcze używam aplikacji na telefon "Carly for BMW"

 

Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Jestem informatykiem, ale programy diagnostyczne bez opisu i przy mojej ograniczonej wiedzy o mechanice nie były mi zbyt użyteczne.

Właśnie kupiłem polecany k dcan i zobaczymy jak sobie z tym poradzę. Czy Reinhold jest w wersji polskiej lub niemieckiej?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Miałem podoby albo nawet taki sam problem. Podczas jazdy pojawił mi się komunikat o DPF

 

Onv6uLD.jpg

 

Po zgaszeniu auta i odpaleniu rano wszystko ok, dopóki nie przejadę około 10km i pojawiał się znowu.

 

Zrobiłem test DISem :

 

eqA3Tjv.jpg

 

Okazało się że miałem termostaty do wymiany (temp silnika oscylowała w granicach 80 stopni) i 2 z 6 świec nie działały.

Wymieniłem co było do wymiany, podłączyłem kompa z DISem, zainicjowałem wypalanie i na autostradę. Po około kilometrze zmienił mi się status z ACTIVE na NOT ACTIVE. Okazało się że jakieś jeszcze inne błędy wyskakiwały więc dziewczyna na fotel pasażera, lapek z IPNA na kolanach i co 5 sec odświeżanie i kasowanie błędów jak się pokazały.

Jazda na 5 tym biegu obroty około 2100-2200 i po chwili coś zaskoczyło. Dźwięk silnika był słyszalnie inny, jakby niższy, odczuwalny spadek mocy i temp wzrosła do 93 stopni. Jak spadła i ustatkowała się na poziomie 89 zawróciłem.

W domu zrobiłem ponownie test DISem i wyszło mi: bez gazu 9mbar przy 2000 około 40mbar przy odcięciu nie pamietam, ale dużo poniżej wartości dopuszczalnej.

Przebieg miałem wtedy 125000 mil. Od tamtej pory zawsze po tankowaniu wracam z pracy autostradą nadrabiając tak z 80 km. I jest cisza. Stan licznika na dziś to około 140000 mil.

Edytowane przez jafazor
Opublikowano
Dzięki za info.

Musze jechać na diagnostyke, gdzie mam nadzieję, ze powiedzą mi co tam z termostatami.

.

Kris, i jak? Sprawdziłeś temperaturę w ukrytym menu? Czy się nagrzewa jak powinien?

Opublikowano

Witam,

na razie auto stało w warsztacie i diagnostyka pokazała 5 ? zepsutych świec żarowych.

Teraz są wymienione i w niedziele mam dłuższą jazdę, tak z 600 km, więc będę mógł skontrolować przez godziny temperaturę silnika. I zobaczymy czy uruchomi się wypalanie DPFu.

Wkrótce po tym napiszę, co wynikło.

Pozdrawiam wszystkich kolegów i dzięki za wasze wskazówki.

Opublikowano
Owszem nie powinno być żadnych błędów w DDE a tym bardziej świec. Az tyle spalonych mogło by sugerować także na uszkodz. sterownik świec. Jak oba termostaty sprawne (w razie czego to siada najczęściej ten górny od EGR i nie kupować żadnych tanich zamienników) to w trasie powinno rozpocząć wypalanie. Jednak najpierw bym zaczął od ustawienia komputerem że w aucie zamontowano niby nowy DPF, kasowanie błędów i potem ta trasa.
Opublikowano
A jak często się takie wypalanie załącza ? ost zauważyłem, że na trasie tak ok z 500km to z 3x słyszałem takie buczenie i temp podskoczyła do ok 96-97 stopni i tak przez ok 5-10min. A przy wymuszeniu wypalania trwało to znacznie dłużej i tem też była wyższa bo jakies 102stopnie
wwo_j
Opublikowano
Ja jak mialem zapchany dpf pytalem w serwisie co robic to powiedzieli ze jak sie nic nie dziej to jeździć. Ale wkoncu pojechalem i go wypalili. Radzil bym wypalic, i dalej jezdzic, od czas do czasu auto przegonić bo on sie automatycznie wypala,,nalezy jechac 80 km/h przez 20 minut.
Opublikowano

Po wymianie świec żarowych na nowe 6 sztuk Beru, sprawdzałem dzisiaj temperaturę (BMW menu pozycja 7) na trasie 20 km. Start przy temperaturze zewnętrznej +2°C. Po 15 km jazdy przy średniej prędkości 90 km/h miałem 63 °C.

I co wy na to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wymianie świec żarowych na nowe 6 sztuk Beru, sprawdzałem dzisiaj temperaturę (BMW menu pozycja 7) na trasie 20 km. Start przy temperaturze zewnętrznej +2°C. Po 15 km jazdy przy średniej prędkości 90 km/h miałem 63 °C.

I co wy na to?

 

No i masz już winowajcę, nie uruchomi Ci sie wypalanie DPF-a przy takiej temperaturze, musisz wymienić szybko termostaty póki nie jest za późno.

Opublikowano
Kris, nie kumam Cię. Świece żarowe nic nie mają do temperatury i choćby wszystkie były zepsute to nic nie ma do sprawy. Proponuje wymienić najpierw mały termostat (jest tańszy i wymiana 10 minut) Jeśli dalej będzie nie dogrzewał to wtedy dopiero główny termostat. Ważne: nie kupuj zamienników, tylko oryginał.
Opublikowano

Zgadza się, świece żarowe zostały wymienione, bo zimny silnik po uruchomieniu przez 5-8 sekund nie chodził równo, a diagnostyka wykazała 5 zdefektowanych świec żarowych . Dzisiaj mogę stwierdzić, że nie wyeliminowało to całkowicie tego problemu i tego nie rozumiem. Po ok. 8 sek. pracuje silnik równo. Gdzie może być problem?

A do tego wreszcie dzisiaj włączyłem menu i zobaczyłem tę temperaturę, niestety nic od mechanika na temat termostatów nie usłyszałem i problem z DPFem pozostał. Problem kurdę ze specjalistą na szybko w regionie. Sam nie naprawiam, poza drobiazgami, jak termostat EGR. TAK, że temat nadal aktualny, ale jutro wymienię termostat EGR.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, świece żarowe zostały wymienione, bo zimny silnik po uruchomieniu przez 5-8 sekund nie chodził równo, a diagnostyka wykazała 5 zdefektowanych świec żarowych . Dzisiaj mogę stwierdzić, że nie wyeliminowało to całkowicie tego problemu i tego nie rozumiem. Po ok. 8 sek. pracuje silnik równo. Gdzie może być problem?

A do tego wreszcie dzisiaj włączyłem menu i zobaczyłem tę temperaturę, niestety nic od mechanika na temat termostatów nie usłyszałem i problem z DPFem pozostał. Problem kurdę ze specjalistą na szybko w regionie. Sam nie naprawiam, poza drobiazgami, jak termostat EGR. TAK, że temat nadal aktualny, ale jutro wymienię termostat EGR.

 

Za problemy z DPF-em na 100% odpowiada za niska temperatura cieczy chłodzącej, komputer nie uruchomi procesu wypalania jeśli nie zostanie osiągnięte minimum 75 stopni, a za to odpowiadają termostaty (EGR lub główny). Jeśli po wymianie świec żarowych nie ma poprawy to masz zepsuty sterownik świec żarowych który jest w okolicy rozrusznika, jest to częsta usterka w BMW.

Opublikowano
niestety nic od mechanika na temat termostatów nie usłyszałem i problem z DPFem pozostał. Problem kurdę ze specjalistą na szybko w regionie. Sam nie naprawiam, poza drobiazgami, jak termostat EGR. TAK, że temat nadal aktualny, ale jutro wymienię termostat EGR.

Kris, szczerze mówiąc to przy e60 dobrze mieć warsztat który specjalizuje się w BMW a nie zwykłego mechanika. Z jakich okolic pochodzisz??? Pamiętam u mnie po zakupie temperatura oscylowała w granicach 60 stopni. Niestety okazało się że obydwa termostaty do wymiany. Ale najpierw wymień mały od EGRu i sprawdz, choć jeśli główny termostat byłby sprawny to temperatura oscylowałaby w granicach 70-75 stopni. Ważne: kupuj termostaty tylko oryginalne BMW, zamienniki często od razu po założeniu się wieszają i problem pozostaje.

Tak sobie myślę, że jak masz zapchany filtr to po odpaleniu na zimnym może go teoretycznie telepać bo ma utrudnione odprowadzenie spalin i na pewno za wysokie ciśnienie przed filtrem DPF.

Tak czy inaczej pierwszą rzeczą jest wymiana termostatów bo te są uszkodzone i oprócz braku wypalania DPFu powoduje to jeszcze że silnik jest niedogrzany i spala więcej paliwa. Dodatkowo masz gorsze ogrzewanie.

Opublikowano

Witam,

mam dalsze informacje. Wymieniłem termostat EGR, od razu po 3km temperatura 70-74°C (przedtem 55-60) i w aucie upał, trzeba było skręcać regulatory na 18-19°C. Przejechałem 700 km, w tym 500 autostradami, system nie wypisywał i nie wypisuje już informacji o DPFie (wcześniej po wymianie świec zostały skasowane wszystkie błędy), temperatura cały czas 70-74°C, przy obrotach od 1500 do 2500 i temperaturze zewnętrznej +2°C, spalanie diesla na poziomie 6,5 l na 100 km przy prędkościach do 150 km/h (poprzednio było ok. 1l więcej, bo musiał być na częściowym ssaniu?).

Mój problem to krótkie pobyty w Polsce w opolskim i brak (znanych mi) w pobliżu do 70 km jakichkolwiek wyspecjalizowanych warsztatów.

I jak to wygląda teraz?

Mam teraz interface K DCAN, ale do końca tygodnia brak czasu. Muszę sprawdzić, co za software jest na dysku. Czy i jak mogę sprawdzić np. DISem, co z termostatem głównym? A może dane pokazują, że powinien być dobry?

Raczej mam jeszcze zepsuty sterownik świec żarowych, bo pierwsze 5-8 sek po uruchomieniu zimnego silnika nie jest lepiej niż było.

Dalej dzięki wszystkim za wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.