Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To co kiedyś pisałem jest już jak widać nie aktualne, zmienili tylko opakowanie, ciekawe czy to A2 czy nadal A1 jak to było w przypadku A2

zdjęcie dla tych co chca porównać icom next z tym chińskim icom next

9a0a9fb14ea7.jpg

i chyba ori A2 ale na sto procent nie pamiętam czy to to zdjęcie

f3071caa5b3c.jpg

 

A tak w sprawie ICOM , widzieliście ogłoszenia naprawy ICOM na allegro

http://allegro.pl/bmw-a2-icom-naprawa-elektroniki-urzadzenia-i6505661571.html

pisałem do gościa naprawa kosztuje od 300 do 500zł naprawiał ICOM tam ktoś warty polecenia ???

  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
witam sorka ze w temacie f ale nie chcialem zakladac specalnie nowego tematu wiec zakupilem taki kabel http://www.ebay.co.uk/itm/INPA-K-Dcan-Diagnostic-Cable-Switched-FOR-BMW-/122529124655?epid=1979647416&hash=item1c874e112f:g:GcAAAOSwEHpZMRme i jest problem po podlaczeniu do kompa i odpaleniu impy lub insty nie laczy sie wogole z samochodem podpiolem kabel kolegi ale bez tego przelacznika i wykrylo go od razu przeprowadzilem diagnostyke wiec komp jest ok wiec zastanawiam sie co jest nie tak z tym kablem dodatkowo doslano mi drugi taki sam kabel bo myslalem ze pierwszy byl uszkodzony ale problem jest taki sam podlaczam i nic ustawilem oba kable na com1 i nic sie nie dzieje ktos wie w czym moze byc problem dlaczego nie chce sie polaczyc z samochodem?
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, odświeżę temat.

Chciałbym kupić jakiś gotowy zestaw do diagnozy i programowania oraz przede wszystkim nauki, który współpracuje z ISTA lub innym DOBRYM programem do diagnozy. Bawiłem się spory czas VAG-COM i VCDS dla aut grupy VAG, co nieco o tym wiem ale w bmw jestem laikiem.

Czy są gdzie na necie do dostania "gotowce"? Nie jestem biegły w tych sprawach, sporo czytam o ISTA i wszędzie piszą że najlepiej tym programem się bawić, a szukam czegoś gdzie zdiagnozuje ewentualny problem czy np zakoduje jakieś dodatkowe funkcje.

Cena do 500-700zl. Czy istnieje coś dla mnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, odświeżę temat.

Chciałbym kupić jakiś gotowy zestaw do diagnozy i programowania oraz przede wszystkim nauki, który współpracuje z ISTA lub innym DOBRYM programem do diagnozy. Bawiłem się spory czas VAG-COM i VCDS dla aut grupy VAG, co nieco o tym wiem ale w bmw jestem laikiem.

Czy są gdzie na necie do dostania "gotowce"? Nie jestem biegły w tych sprawach, sporo czytam o ISTA i wszędzie piszą że najlepiej tym programem się bawić, a szukam czegoś gdzie zdiagnozuje ewentualny problem czy np zakoduje jakieś dodatkowe funkcje.

Cena do 500-700zl. Czy istnieje coś dla mnie?

To za tą cenę to napewno ICOM A, B , C nawet w chinach nie kupisz , pozostaje tylko K-dcan i ENET i nawet będzie taniej :D

ICOM A obd do 2007 roki K-line , po 2007 roku DCAN , i pozostał do ostatnich modeli serii E jako główny protokół diagnostyczny do diagnostyki

kodowania i programowania (plus złącze most dla sterowników magistrali most) od 2009/09 został też do serii E wprowadzony ethernet ale nie tak jak w serii F

służy tylko do przesyłania danych na dysk CIC (mapy i dane ale bez mozliwości programowania sterowników most )

od 2008 roku w raz serią F został wprowadzony protokół DoIP (ethernet) razem z DCAN w Serii F,G, I

DCAN tylko diagnostyka ,

DOIP (ethernet ) diagnostyka, programowanie i kodowanie tylko

 

ICOM B - interfejs most (światłowód ) jest tylko dla serii E które mają ,magisteale most , E60,e65 , e70,e71, E8x (bez E83) , E9x

e8X i e9x z ubogim wyposażeniem nie mają magistrali most ) i dodatkowego gniazda ma interfejs most ICOM B , icom B łączy się razem z icom A (przez USB icom A i B)

nowsze wersje F, G, I mają magistrale most ale nie mają złącza most , tę funkcje przejoł moguł GW, ethernet w obd

moduł GW sterowniki ZGW, MES , FEM, BDC (Gateway)

te sterowniki zawierą interfejs diagnostyczny uruchamiany za pomocą interfejsu ENET lub ICOM )

do najnowszych modeli BMW z BDC i pewnie FEM raczej ten kabel Enet chiński za słaby (tylko mowa o programowaniu )

jest tam przewód kategori 5 a powinien być CAT-6 i laptop z kartą sieciową obsługujący gigabajt ethernet https://pl.wikipedia.org/wiki/Ethernet

tak samo jak dla ICOM NEXT ori ,

z tego samego powodu icom B stary od modeli A i A2 nie nadaje się icom NEXT gdzie jest już usb3, a icom B obsługuje tylko usb2

ICOM C to złącze 20pin okrągłe dla old modeli

do najnowszy

Co do porównania do vag to: (raczej grupa VAG jest bardzo skromna w porównaniu do bmw )

VAG ,VCDS to można porównać do Pa-soft i jego nowszej odmiany BMW dash 2.01 kodowanie i diagnostyka podobnie, żadnego programowania ,

ciężko porównać pakiet Tools z czymś z vag

VAS jako interfejs EDIC będzie bardzo dobrze chodził z serią E z pakietem Standard tools i to nawet programowanie K-line i DCAN

niewiem jak ista D i P z protokołem Pass-Thru do sprawdzenia, ISTA D (+) jako interfejs Ediabas ,

jako narzędzie diagnostyczne DCAN powinien diagnozować też serie F (tylko pin 8 musi być nie podłączony, pewnie wymaga to przejściówki )

 

INPA diagnostyka (do najnowszych F od już nie rozpoznaje 2016 rok ale starsze można diagnozować polecam TD-530 test całego samochodu )

NCSEXPER (potocznie NCS do kodowania ) (tylko seria E)

WINKFPT do programowania sterownków (flash) (tylko seria E )

Tool32 dzialania specjalne (seria E bardziej rozbudowana , F skromiej juz )

to pakieto tools

dla serii F i G jest ESYS kodowanie i programowanie działa z ENET (z wyjątkami :D )

odpowiednikiem VAS- a jest DIS jest do 2009 roku i tylko dla Eseii

odpowiednikiem ODIS jest ISTA która dziali się na dwa programy w BMW

ISTA+ (kiedyś na vmware tylko, nazywała się ISTA D , później ISTA Rhengold ,

obecnie jest to ISTA+ (ten plus to z powodu dodania programowania,kodowania i doposażania dla seii F i G , I )

obejmuje diagnostykę wszystkich modeli (ale na modele old czyli do e39 bym za bardzo nie liczył

to diagnostyka, adaptacje itp , cała dokumentacja techniczna dla serii E i F , G

dla seii F i G ,I programowanie flash , kodowanie , doposażanie ,

drugi program to ISTA-P kiedyś nazywana też ISSS to

programowanie , kodowanie i doposażanie wszystkich modeli bmw (z wyjątkiem ! tylko do wersji 3.62.0)

od wersji 3.62.1 usunięty z planu akcji został model F56 i wszystkie im podległe modele

od wersji 3.63 usunięte zostały z ista P modele Series I001, F001, F025, S15A, S15C

F001 (F0x, RR4, RR5)

F025 (F15, F16, F25, F26, F85, F86)

F056 (F39, F4x, F5x, F6x) (mini )

S15A (G01, G1x, G3x, RR1x, F90)

S15A (G01, G1x, G3x, RR1x, F90)

S15C (G38)

I001 (I01, I12)

Wszystkie te funkcje przejeła nowa wersja ISTA+

w ista P pozostałe jeszcze narazie i to tylko z powodu błędu w ista + (już nie długo )

F010 (F06, F1x)

F020 (F2x, F3x, F80, F82, F83, F87)

i oczywiście wszystkie modele E

i tylko dla nich bedzie ISTA P dla old modeli serii E

a już od końca 2018 roku nie będzie wspomagania dla ICOM (pierwszej generacji) i ICOM A2 będzie tylko obsługiwany ICOM NEXT

Od wprowadznie NBT do serii F , wszedł nowy protoków DoIP 2 czyli kilka bram GW gdzie główna barama GW jest jak switch sieciowy

można zaprogramować tylko przez DHCP i tu problem przy programowaniu jest nawet z ori ICOM ,ICOM next wymagane połączenie ICOM przez ruter

skonfigurowany na DHCP , wymagana odpowiednia sekwencja włączania i podłączania , co dziwnego działa programowanie z ENET i ESYS , ale tylko do NBT EVO 2

 

co do nauki to nie ma podręczników :D jest forum od tego :D

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Podepnę sie do tematu. Chodzi o sam kabel, wykonany według schematu z pierwszej strony. Po podłączeniu do komputera karta sieciowa nie wykrywa podłączonego kabla sieciowego. Sprawdzane na trzech komputerach. Kabel sprawny, sprawdzane kazde połączenie i przejście. Ktos juz na forum miał podobny problem, ale nie został on rozwiązany. Wydaje mi sie, se juz sam rezystor zawierający piny powinien wywołać jakas reakcje na komputerze.
Opublikowano
Wykryje jak podłaczysz pod auto. Pod samego kompa to co ma wykryc jak tak naprawde enet to kabel sieciowy w obudowie obd2.
sprzedam iCom Next Ori
  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

do auta z tego roku do diagnozy wystarczy ista 4.01 , działa z enet i z dcan. nowsza 4.06 działa z enet (nie wiem jak dcan)

do kodowania i programowania to esys, działa z enet

moze tez byc ista P (ponizej 3.60) ale działa z icom.

sprzedam iCom Next Ori
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzebie trochę temat bo czytam i czytam i w końcu nie wiem czy do samej diagnostyki Seri F wystarczy ista i k+dcan?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej


potrzebuje w f30 tylko skasować błędu napinacza pasów i poduszek. Uruchomiłem silnik w samochodzie z wyciągniętym fotelem pasażera i zapaliły się błędy dla pasów i poduszek


Jakie rozwiązanie jest najtańsze aby to zrobić?

Opublikowano
Hej


potrzebuje w f30 tylko skasować błędu napinacza pasów i poduszek. Uruchomiłem silnik w samochodzie z wyciągniętym fotelem pasażera i zapaliły się błędy dla pasów i poduszek


Jakie rozwiązanie jest najtańsze aby to zrobić?

Możesz zrobić jak napisał kolega ale myśląc przyszłościowo lepiej zaopatrzyć się w kabel ENET lub zrobić go sobie koszt około 30zł oraz ISTA na laptopa lub po prostu zainstalować aplikację BTool i kupić adapter Bluetooth

Opublikowano
Jedź gdzieś gdzie skasują błąd. Niekoniecznie ASO

 

100pln netto minimum sobie życzą. Naprawa fotela tyle mnie kosztowala przez którą teraz musze skasowsc te bledy :(

Opublikowano

Dostalem taką odpowiedź do aukcji: https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-7406804089?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare


Z reguły do kasowania błędów na silniku wystarcza najtańszy elm, tylko nie wiem czy poduszka jest podłaczona pod silnik czy szynę can. Jeżeli pod silnik to skasuje Pan bład każdym elmem. Jeżeli pod CAN to tylko icar pro który potrafi kasować błedy na szynie.


Elm, can, icar, enet...co to wszystko oznacza :) niestety kilka godz bede musial poświęcić na rozpoznanie. Myślałem ze to o wiele prostrze - na allegro wtyczka na Bluetooth i apk z android sklep i tyle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.