Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jak sprawdzić zakodowaną pojemność akumulatora za pomocą inpy?

 

Wymieniłem wczoraj akumulator na nowy, zarejestrowałem wymianę w inpie (battery reg w ibs-pm) i wraz pojawia mi się ikonka o słabym naładowaniu aku.. Tak dumam, że może mam zarejestrowane np 110Ah a siedzi 95 i stąd komp myśli, że aku jest niedoładowane? Alternator ok. Nie znalazłem niestety podczas rejestrowania aku w inpie miejsca, gdzie mogę podejrzeć wartość zakodowanego akumulatora.

Opublikowano

Witam ktoś sie orientuje czy w x3 e83 też po wymianie trzeba rejestrować akumulator

W inpa nie ma nic takiego do rejestracji w IBS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy jaki silnik, starsze nie miały

Sprawdzenie akumulatora jaki jest w CAS i FA

NCSEXPER

profil Expertmodus >

F1>F3 >E89 (dla e90 lub e87, e84) > CAS > Ok

zamykamy program idziemy do

NCDEXPER/WORK/ FA.trc otwieramy w notatniku i na końcu pisze jaki masz zarejestrowany akumulator

dla e89 wszystkich są dostepne np -B080 to akumulator 80AH zwykły nie AGM różnica nie może być większa niż 10% w górę i w dół

E B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie

E B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie

E B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie

E B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie

E B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie

E A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie

E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie

 

podobnie sprawdza się w E60, e61

dostepne do zakodowania aku w e60

E B080 BATTERIE_80AH //80 Ah-Batterie

E B090 BATTERIE_90AH //90 Ah-Batterie

E B110 BATTERIE_110AH //110 Ah-Batterie

E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie (SA536)

E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

w e83 sprawdz w FA czy jest na końcu FA ale wątpię ma tą samą magistrale co e46 może później po 2007 na silniku z N47 D-can ale cas nie ma tylko ews więc ???

ale na pewno w FA nie ma, ponieważ sprawdzałem w NCS.

Opublikowano

Dzięki Din76!

Sprawdziłem NCS i mam na końcu wpisu -B090 co świadczy do dobrze zakodowanym akumulatorze.

 

Co dokładnie oznacza żółty akumulator na wyświetlaczu? Spadek napięcia spoczynkowego akumulatora poniżej jakiejś wartości? Jeśli tak to jakiej? Kontrolka ta zapala się co kilka dni, w zasadzie niezależnie od tego czy latam po mieście czy po dłuższej trasie. Ładowanie w ukrytym menu mam na poziomie 14.1-14.3 więc chyba ok.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post na forum więc najpierw się przywitam. Mam na imię Wojtek, mieszkam w Krakowie i właściwie od początku przygody z E60 mam większe lub mniejsze problemy z prądem. Wymieniałem już kilka razy alternator, regulator napięcia, klemę IBS i orałem to wszystko NCS'em. Wydawało się, że wszystko jest już OK, jednak przyszły mrozy i zacząłem używać webasto. Ogrzewanie pracuje kilka minut i później się wyłącza. Z diagnostyki wychodzi, że powodem jest spadek napięcia do około 11V. Zmieniłem akumulator na 105Ah AGM, na szybko zakodowałem wartość nowego (używanego ori) akumulatora i przeoczyłem to "AGM". Czyli zarejestrowałem akumulator jako kwasowy. W efekcie akumulator jest niedoładowany i webasto dalej nie działa tak jakbym chciał. Dzisiaj odpaliłem NCS i zacząłem drążyć temat. Wydrążyłem tyle że e E60 nie było opcji AGM 105Ah.


Teraz pytanie. Czy mogę dodać w FA wartość A105 lub A100? Najbliższa pojemność akumulatora dostępna bez kombinowania to 90Ah. Na razie tyle ustawiłem ale głupio się czuję z myślą, że mam wozić taką bambaryłę w bagażniku i nie wykorzystywać w pełni jej możliwości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety nie możesz sa tylko takie wartości

E B080 BATTERIE_80AH //80 Ah-Batterie

E B090 BATTERIE_90AH //90 Ah-Batterie

E B110 BATTERIE_110AH //110 Ah-Batterie

E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie (SA536)

E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

była by opcja zmienić w CAS bezpośrednio plikiem man wielość na 105AH AGM ale ty masz e61 z 2004 roku

więc masz moduł zasilania MPM , tylko takie opcje sa dostępne jak podałem ,

wybierz B110 napięcia ładowania będą podobne, a to jest opcja oryginalna jako że AGM może znieść o wiele większe prądy ładowania

to trochę wyższy prąd nic mu nie zrobi, a nawet lepiej szybciej go naładuje tu i tak ogranicznikiem jest IBS

czyli temperatura klemy (akumulatora) i napięcie ładowania do 14.9V , nie mając start/stop i regeneracji energii ładowania nie będzie żadnej różnicy .

kup sobie woltomierz do zapalniczki i sprawdzaj napięcie ładowania

teraz jak zimno to alternator powinien po zapaleniu podawać wyższe napięcie w granicach 15V aby szybko zrekompensować straty przy zimnym starcie

w cieplejsze dni spadnie napięcie ładowania widać wyrazie powyżej 20stopni C spada poniżej 14V nawet jak trochę pochodzi

Opublikowano

Spróbuję zrobić tak jak radzisz, chociaż byłem przekonany, że pierwsze primo to typ akumulatora a pojemność mniej istotna. Zastanawiam się czy rejestrowanie częściowo rozładowanego akumulatora może mieć znaczenie. Dzisiaj szarpnąłem się i kupiłem ładowarkę CTEK MXS 10. Zobaczymy czy da radę akumulatorowi do rana.

P.S. Po 2 dniach od zamontowania akumulatora w aucie miał takie parametry:

12.47V (samochód nie uśpiony)

584A z nominalnych 950A

Test był robiony urządzeniem Midtronics MDX-650p. Facet który robił test ustawił Battery Location - out of vehicle. Myślę, że to mogło mieć wpływ na wynik pomiaru, jednak nie zmienia to faktu, że akumulator raczej dętka. Mam nadzieję, że nie kupiłem całkiem padniętego akumulatora.


Jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli zmienię pojemność akumulatora w VO to skasują mi się wszystkie opcje, które wcześniej kodowałem? Na przykład światła do jazdy dziennej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.