Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, posiadam 3 letni akumulator firmy tzw no name, bo wgl nie ma w sprzedaży takich 62Ah/620A(jednak 520A). I chyba nadszedł jego koniec. -6 na dworze i nie odpalił. Jaki polecacie mi kupić? Centra Bosh? Czy marka jest istotna? Słyszałem, że do mojego modelu pasuje 65Ah, ale jaki prąd rozruchowy? 650/680? Posiadam w aucie wzmacniacz 1000 W i 4x50W głośniki. Czy ten aku 65Ah poradzi sb? Myślę nad pozbyciem się wzmacniacza, ale to dopiero na lato. Edytowane przez RafikRup
Opublikowano
Instrukcja obsługi podaje 65 Ah i tego bym się trzymał. Dużo większy akumulator będzie ciągle niedoładowany, przez co może szybko zdechnąć. Prąd rozruchowy im większy tym lepiej :) A firma zależy jak się trafi... ja np. zeszłej zimy kupiłem aku z niskiej pułki i jestem zadowolony, do tej pory żadnych problemów nawet w dzisiejsze mrozy :)
Opublikowano
Na biegu jałowym powinnien ładować aku napięciem 13,6-14,4? :)

bmw przyjmuje jako normę 13,5-14,5, ale każdy producent akumulatora podaje minimalne 13,9 pod normalnym obciążeniem, w e36 niektóre alternatory valeo od początku ładują maks 14,1 bo taki maja regulator napięcia, oczywiście można go wymienić za grosze i od razu jest 14,4

Opublikowano

Dzisiaj lub najpóźniej jutro sprawdzę jakie ma ładowanie. Czy teraz gdy są te mrozy i gdy auto stało mi ponad 3 dni to miał prawo mieć problem z odpaleniem przy prawie 100% naładowaniu akumulatora? Bo nie wiem czy to wina aku, że pomimo naładowania miał problem z kręceniem.

 

PS.

Na biegu jałowym powinnien ładować aku napięciem 13,6-14,4? :)

bmw przyjmuje jako normę 13,5-14,5, ale każdy producent akumulatora podaje minimalne 13,9 pod normalnym obciążeniem, w e36 niektóre alternatory valeo od początku ładują maks 14,1 bo taki maja regulator napięcia, oczywiście można go wymienić za grosze i od razu jest 14,4

 

 

Co masz na myśli normalne obciążenie? Nawiew, radio itd? Bo mam wzmacniacz, którego używam, ale przy podkręceniu głośności wywala radio, bo ma jakieś zabezpieczenie apropo aku.

Opublikowano
Jak nowy akumulator to powinien dawać rade nawet po 3 dniach na mrozie. Sprawdź jakie trzyma napięcie, powinno być min. 12,4v w naładowanym aku, a najlepiej w granicach 12,7v. Jak ma 12 lub poniżej to już jest rozładowany :) Poza tym odczucie słabego kręcenia może być spowodowane zgęstniałym od mrozu olejem w silniku.
Opublikowano
A to jest nowy aku czy jeszcze ten stary? Jak naładujesz i będzie trzymał napięcie to będzie ok :)
Opublikowano
Jeszcze stary. Wczoraj to był tak rozładowany że nawet nie chciały się zaświecić kontrolki. To na nim jak będzie poniżej 10V to do wyrzucenia tak sądzę :)
Opublikowano
To jak nawet się kontrolki nie świeciły po 3 dniach to nie ma się co zastanawiać i kupić nowy :)
Opublikowano

czy sprawdziłeś czy coś ci nie zjada prądu ? to pierwsza sprawa najważniejsza. Każdy minimalny pobór właśnie przy takich temp. potrafi wyssać prąd z baterii. Do tego sposób jazdy, jak odpalasz i jedziesz 2km i gasisz to wiecej straciłeś prądu na rozruch niż zdażył się naładować przez ten krótki czas. Do tego przed zimą zawsze warto podłączyć na noc akumulator i troche go podładować jak jest obawa że nie był ostatnio mocno ładowany.

 

Zwykły miernik i możesz sprawdzić ile ma w spoczynku tak jak pisali koledzy im wiecej powyżej 12 tym lepiej. Znowu jak spada poniżej 11 to już też jest kaplica podczas rozruchu. Poniżej 10 to już szrot. Wszystko sprawdzisz miernikiem za 10zł. Pobór prądu również, wystarczy jedną kleme odkręcić.

 

Do tego ładowanie też sprawdzisz wiec polecam zakupić takie małe przydatne urządzenie i zapoznać się z jego obsługą. Zaoszczędzi ci sporo czasu nastepnym razem.

szukam
Opublikowano

Jutro właśnie kupię sb i będę miał z głowy :)

Odezwę się i dam znać co i jak po sprawdzeniu :)

 

@edit: Jaki pobór prądu na spoczynkowym aku podłączonym do samochodu może być jeszcze ok? :)

Opublikowano
Jutro właśnie kupię sb i będę miał z głowy :)

Odezwę się i dam znać co i jak po sprawdzeniu :)

 

@edit: Jaki pobór prądu na spoczynkowym aku podłączonym do samochodu może być jeszcze ok? :)

przyjmuje się, że do 100mA jest w normie, u mnie jeśli dobrze pamiętam ok. jest 50 mA, pamiętaj żeby przed pomiarem zamknąć auto z centralnego, u mnie na niezaryglowanym było ok. 170mA, po zaryglowaniu spada do 80mA, a po kilku sekundach do wspomnianych 50mA, które się utrzymują przez cały czas

Opublikowano
Zamknięcie samochodu ma wpływ na pobór prądu? Od kiedy mam auto to zawsze zostawiam samochód otwarty, bo mam go koło domu(na wsi). Poza tym zamykam go pilotem, bo centrale świruje, raz się zamknie, a raz nie. Najczęściej zamyka się ale od strony pasażera. Czyli to mogło mieć wpływ na dodatkowy pobór prądu?
Opublikowano
Może tak może nie... Ja tam mam cały czas otwarty i nieraz samochód stoi cały tydzień nie odpalany a akumulator trzyma. To że masz niezaryglowane drzwi na pewno nie spowoduje rozładowania akumulatora.
Opublikowano

Wszystko sprawdziłem no i jest lepiej niż się spodziewałem, przynajmniej tak mi się wydaje :)

 

Napięcie akumulatora wynosi 12,35 i nie jest on naładowany na 100% swojej pojemności. Poboru prądu przy odłączonym wzmacniaczu nie ma żadnego przy skali 2000 mikro A. Ładowanie akumulatora na biegu jałowym wynosi 13.93V (przy świecących się światłach dziennych i kilku zwykłych diodach), a przy włączonym świetle 13.85, o dziwo przy włączonym radiu(bez wzmacniacza) na dość wysokim poziomie głośności, światłach i nawiewie na 3(czyli z reguły tak jak jeżdżę) napięcie wzrosło dalej na 13.92/3. Wydaje mi się, że to minimum i nie wiem czy jest na to jakaś rada. gdy samochód pochodził z jakieś 5 min to akumulator naładował się do 12.45 V. Dzisiaj rano założyłem aku do samochodu i odpalił bez większych problemów. Auto stało około 7/8 godzin pod szkołą i już miałem spore problemy, ledwo co odpaliłem(5 s męczyłem go i bardzo wolno kręcił). Przyjechałem do domu(to jakieś 9 km) odczekałem półgodziny i odpalił bez problemu.

 

Co wy na to? Aku na pewno do ładowania, ale dziwi mnie fakt, że jednak prąd rozruchowy to 520 A, a nie 620A jak mi się wydawało(po prostu ładowałem szwagra i mi się pomyliło). Czy to nie za mało, przynajmniej w okresie zimowym? Jak kręcę to go tak "muli" jakby właśnie aku nie miał tyle prądu ile trzeba na normalne odpalenie. Problem nie pojawiał się w lecie.

Opublikowano

pobór prądu jak sprawdzałeś ? :) odpinałeś np. minus z akumulatora, ustawiałeś odpowiednio miernik (trzeba przepiąc jeden kabel z tego co kojarze) i wpinałeś go miedzy kabel minusowy a kleme akumulatora ?

 

ja miałem przypadek przy innym aucie (e46) właśnie w zime, auto nie miało siły kręcić z akumulatora, okazało się że rozrusznik do regeneracji, powodował taki opór przy kręceniu silnikiem że zaden akumulator nie dawał rady, został rozrusznik zregenerowany i auto zaczeło odpalać od razu. Może to jakiś trop.

szukam
Opublikowano

Zrobiłem tak: Odpiąłem klemę minusową i i do klemy minusowej podpiąłem oraz do słupka minusowego(czy mi się wydaję czy nie powinienem podpiąc pod klemę lub słupek dodatni O_o ?? )

 

Jaki koszt wyniósł Cię za regenerację ? :)

 

PS. Między? Czyli plus ma być do plusa a minus pomiędzy klemą minusową a słupkiem? :)

Opublikowano

odpinasz minus z akumulatora, odpowiednio ustawiasz miernik (poszukaj jak trzeba ustawić na pobór) (musisz mieć pobór chocby jakaś dioda czy cokolwiek zawsze pokaże)

Do odpiętego kabla z akumulatora dotykasz jednego kabla z miernika obojętnie którego, drugi wolny kabel miernika podpinasz pod klemę minusową w akumulatorze. Masz po prostu miernik wpiąć w układ.

tak jak na tym zdjęciu masz się wpiąć

http://obrazki.elektroda.pl/5899850700_1326136455.jpg

 

do tego sprawdź jak ustawić miernik na googlach bo nie wystarczy przesunąć pokrętło na pobór, tam jeszcze się przepina kabel jeden w inne miejsce w mierniku bo masz 3 miejsca na kable w mierniku.

 

nie pamietam ile kosztowała regeneracja ale jakieś grosze bo została zrobiona przez mechanika na miejscu.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.