Skocz do zawartości

[E46] 320d - słaby silnik, falowanie mocy, gdzie te 136KM?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam swoje E46 od 2 tygodni i zauważyłem, że samochód niema mocy :| po dodaniu gazu nie dzieje się praktycznie nic (turbo dziura ogromna) potem jest przełom delikatnie wgniata w fotel i w pewnym momencie buuuu taki wyczuwalny spadek mocy. A dalej też bez rewelacji jedzie jak silnik benzynowy bez turbo, na odcinku 5 km osiągnie max 160km/h. Posiadam drugi samochód Saab 9-5 2.2 TDi 120KM (silnik od Opla Vectry na takiej samej pompie co 320d czyli VP44) to tam przy dodaniu gazu cały czas jesteśmy wgniatani w fotel, nie mówiąc już, że przy pełnym "bucie" załącza się trakcja co przy 320d jest niemożliwe :x

 

Czytam fora więc zrobiłem już parę rzeczy ale bez rezultatu.

- wymiana filtra odmy

- czyszczenie kolektora ssącego (wersja bez klapek)

- wymiana uszczelek kolektora

- czyszczenie i zaślepienie EGR

- wymiana świec żarowych (były wszystkie spalone i kopcił na zimnym teraz jest ok)

- wymiana węzy podciśnieniowych

- wymiana filtrów kpl.

 

Poprawa z dolnego zakresu obrotów wyczuwalna ale w dalszym ciągu brak mocy.

Sprawdziłem pompką podciśnieniowa sterowanie turbiny i ramię działa płynnie. Luz na wirniku turbiny minimalny, po dodaniu gazu cięgno się rusza a przewód dolotowy twardnieje.

Jedynie nie potrafię sprawdzić działania tego elektrozaworu do podciśnienia gdyż on raz przepuszcza podciśnienie a raz nie i jest sterowany wypełnieniem impulsów.

 

No i przepływka jest założona Bosch 0 928 400 527 czyli zmieniona a czy była robiona adaptacja tego nie wiem. Przy 60km/h na 4 biegu daje gaz w opór i zużycie paliwa ok 16l czyli nie dochodzi do max czyżby tutaj był problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przetwornik ciśnienia zamień z tym od egr i od razu przeczyść filterek. Jeśli to nic nie da zainteresowałbym się przepływką. Przydałoby się podłączenia pod kompa, najlepiej z disem i sprawdzenie przepływomierza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po długiej przerwie przyczyna sama się znalazła a mianowicie VP44 :cry: Przed padnięciem pompy było tak, że brakło mi paliwa silnik po do tankowaniu pojeździłem jeszcze tydzień aż pewnego dnia rano wyjeżdżam do pracy zostawiam silnik na wolnych obrotach i idę bramę otworzyć wracam a silnik nie chodzi i już nie odpali. Tak nagle umarła. W serwisie regenerującym pompy diagnoza: spalony jest nastawnik pompy, uszkodzony czujnik halla i coś mechanicznie nie pamiętam co. Koszt naprawy 1200zł. Dodatkowo z pompy u dołu się ciurkiem lała ropa co od góry nie było widać i stąd te zawyżone spalanie. Morał jest taki że jak auto ma ponad 200tyś to na 80% pompa do roboty.
Opublikowano

Dlatego ja zawsze w dieslu tankuje jak mam ponizej polowy okolo 1/4 baku moze to glupie ale mam wrazenie ze jak sie zjedzie do zera paliwo to moze miec kiepski wplyw na uklad wtryskowy , chociaz tam sa filtry etc .

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Opublikowano
Mechanik który od lat robi te pompy mówił, że najczęściej czynnikiem ostatecznie uszkadzającym pompę jest zapowietrzenie układu czyli brak paliwa w baku albo zmulenie silnika biegami aż zgaśnie.
Opublikowano

Mimo wszystko upewnilbym się o wersji i numerze softu. Mówisz, że problem braku mocy był przed zgonem pompy, wiec warto to sprawdzić i ewentualnie zaktualizować soft.

 

Po naprawie vp44 należy zresetować ustawienia sterownika pompy z poziomu DIS. Co do testu zaworu turbiny to sprawdzamy go na biegu jałowym i pod obciążeniem 3,5 tys obr/min. Wtedy też mamy możliwość podglądu stopnia wypełnienia, ciśnienia w kolektorze ssącym i zakresu ruchu wodzika. Dzięki temu możemy także doprecyzować ustawienie wodzika do optymalnego zakresu poprzez wyprzedzenie lub opóźnienie doładowania za pomocą nakrętki regulacyjne wodzika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.