Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam od niedawna BMW e61 2007r 520d 150KM.

Wczoraj męczyłem przepustnice bo miałem błąd 43e2, okazało się, że jest przepalona ścieżka, polutowałem i poskładałem. Założyłem do samochodu i niestety bez efektu, słychać silniczek, ale dalej jest źle. Dałem sobie spokój, bo już zimno się zrobiło. Na drugi dzień próbuję odpalić samochód i nie mogę do uruchomić. Rozrusznik kręci, ale nie odpala. Podłączyłem Inpę okazało się, że mam następujące błędy:

4321

4351

41A2

43E2

4232

3EC0

3EC1

 

Wiem, że mam spaloną jedną świece, bo to już wcześniej stwierdziłem, ale niepokoją mnie błędy 3EC0 i 3EC1 Camshaft Sensor czyli czujnik położenia wałka rozrządu. Czy to ten czujnik może być przyczyna nieodpalenia samochodu? Powoli już wyczerpują mi się pomysły. Szukałem na forum, ktoś miał podobny problem ale w e39, był uszkodzony bezpiecznik w obrębie silnika. Niestety nie znalazłem bezpieczników w e61 gdzieś przy silniku :( Reszta bezpieczników sprawdzona, był jeden uszkodzony w bagażniku nr 88, ale po wymianie dalej nie mogę odpalić. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E60/61 skrzynkę z przekaźnikami i ECU masz pod obudową filtra kabinowego, musisz zdemontować te metalowe wkłady na których umieszcza się filtry kabinowe.
Opublikowano
No właśnie, tak zacząłem szperać po necie i znalazłem skrzynkę z bezpiecznikami. Oczywiście jeden bezpiecznik 20A był przepalony. Po wymianie bezpiecznika auto z trudem odpaliło (akumulator wydoiłem wcześniej próbując odpalić) Muszę teraz wymienić komplet świec żarowych, bo na zimnym silniku odpala i gaśnie. Dopiero za 3x zaczął normalnie pracować. Czy mogę wyciągnąć akumulator do domu i naładować go do porządku? Sprawdzałem napięcie podczas pracy samochodu i wynosi ok 14,9-15V. Jeszcze pozostaje mi naprawa przepustnicy, ale na razie sobie to odpuszczę. Ważne, że auto odpalone, bo już miałem pietra, że coś spitoliłem :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może też być sterownik świec żarowych zepsuty, częsta awaria. Akumulatora nie powinno się wyjmować kiedy się ładuje ponieważ IBS sczytuje jego parametry co kilkanascie sekund i po naładowaniu zmniejszy się napięcie ładowania a kiedy naładujesz baterie poza samochodem to po włożeniu aku do samochodu będzie ładowany na maksa jak gdyby był rozładowany co odbije się niekorzystnie na jego żywotności.
Opublikowano
Pod maską masz plus i minus do podpięcia prostownika do ładowania,najlepiej tak ładować ,kolega w poscie wyżej napisał dlaczego więc nie bede sie rozpisywał :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.