Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :)

 

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem BMW 320d 136 KM. Od samego początku nawet gdy temperatury były dodatnie musiałem długo kręcić rozrusznikiem na zimnym silniku ok. 3 - 4 s. Na ciepłym zapalał od razu. Teraz gdy temperatura spadła poniżej zera betka nie odpala .. Byłem na diagnostyce komputerowej nie wykazało żadnych błędów, wszystkie parametry silnika też wyglądają ok. Akumulator miesięczny po nocy ma napięcie 12.4 V. Co dziwne przy próbie odpalania świecą mi się kontrolki od ABS i kontroli trakcji ( podejrzewam, że napięie spada poniżej 10 V )

 

Mechanik poradził mi żebym zagrzał świece dwa razy i zobaczył czy będzie lepiej .. niestety po takim zabiegu mój rozrusznik nie ma siły kręcić.

Wczoraj przy odpalaniu przez kable oraz podwójnym zagrzaniu świec odpalił w miarę szybko.

 

Zamówiłem już świece ale nurtuje mnie pytanie dlaczego rozrusznik po podwójnym zagrzaniu nie ma siły kręcić oraz druga sprawa wydaje mi się, że mój rozrusznik słabo w sensie wolno kręci. Ciężko mi porównać z innym E46 ale w poprzednim dieselku szybciej kręcił.

 

Dziękuję oraz Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdź napięcie jakie podaje alternator.

Test 19 off i pozniej chyba 7 albo 9 .

 

Skoro pada aku to tu bym szukam przyczyny.

 

P.S

 

Świec sie nie grzeje kilka razy, po tym jak gaśnie kontrolka one dalej grzeja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test 9.0

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Podmień na inny akumulator i zobacz czy będzie lepiej. To że jest ładowanie nie oznacza, że aku jest dobry:)
Opublikowano
Na mierniku i komputerze wyszło 13,96 V przy wyłączonych światłach.

Zakładam, że piszesz o napięciu ładowania - a takie wskazuje na konieczność regeneracji/wymiany alternatora. To raz.

Dwa, że napięcie aku masz dobre.

Kontrolki ABS i trakcji mają się zapalić, gasną po uruchomieniu silnika. Jak długo kręcisz to ta po prawej zapala się na czerwono. Miałem tak ze starym i padającym aku - ty masz nowy...

 

Mechanik poradził mi żebym zagrzał świece dwa razy i zobaczył czy będzie lepiej .. niestety po takim zabiegu mój rozrusznik nie ma siły kręcić.

Jak to nie ma siły? Świece zaczynają się grzać PRZED rozruchem. Chcesz powiedzieć, że jak ustawisz kluczyk w stacyjce na 2 pozycję, poczekasz chwilę, wyłączysz, powtórzysz to raz jeszcze to nawet nie zakręci?

Sorry, ale nie ma bata żeby zajechać aku czymś takim...

 

PS. Sterownik świec sprawdzany?

Opublikowano
Ja mam ten sam problem z odpalaniem swojej 150 konnej . Wymieniłem w zeszłym roku aktu na nowy ,Nowe świece i ostatnio wymieniłem zregenerowany sterownik. Bez zmian.
Opublikowano
A akumulator w czasie kręcenia rozrusznikiem jakie napięcie pokazuje? można sprawdzić miernikiem albo w teście 9. W sklepach motoryzacyjnych mają też testery akumulatorów jeśli bywał często niedoładowany łatwo mógł się zasiarczyć i gubi prąd rozruchowy przy normalnym napięciu. najprościej żeby wykluczyć akumulator pożycz od kogoś i spróbuj innym czy efekt ten sam. jeśli chodzi o napięcie ładowania to jest niskie i tak jak kolega wyżej pisał nadaje się do regeneraci alternator i tak jak kolega powyżej nie ma sensu grzać świec kilka razy one i tak się dogrzewają po zgaśnięciu kontrolki. może padły świece najprościej wziąć kawałek przewodu, jeden koniec przyłożyć do plusa drugim muskać po łepku świecy tym pod fajką, jeśli iskrzy znaczy że świeca działa. Skoro kupiłeś niedawno samochód i świece ci idą to sprawdź napięcie na fajkach i czy dobre świece kupiłeś są 2 rodzaje jedne są 12V a drugie 5V. nie pamiętam takich szczegółów ale wydaje mi się że jest tam zasilanie 5V więc jeśli wsadzi się świecę 12V to zwyczajnie ma za mały prąd żeby je zagrzać a przepływ jest więc błędu nie pokaże. jeśli masz faktycznie 12.4 V to kradzież prądu raczej odpada. Z takich rzeczy elektrycznych to chyba tyle. a propo mrozu jeśli trzymasz auto pod chmurką pamiętaj że zawsze mogła wejść jakaś gadzina i nagryźć kable. też się często zdarza. a napięcie ładowanie gdzie mierzyłeś na akumulatorze czy alternatorze? powodzenia w rozwiązaniu problemu. pisz czy pomogło coś jeśli nie będziemy myśleć dalej. pozdrawiam :)
Opublikowano

Sterownik świec raczej dobry z tego co wyczytałem pojawiłby się jakiś błąd.

 

Póki co zamówiłem świece Beru jedyne co mi pozostaje to poczekać aż dotrą. Ceny w lokalnym sklepie powalają :evil:

Zabawna sprawa, że gdy biorę akumulator do domu na noc to odpala nawet przy sporym mrozie ( kręci 2 -3 sekundy ale odpala )

Nie mam pojęcia jako to jest z tymi świecami - czy jeśli któraś ze świec jest przepalona a akumulator ma trochę więcej V to odpala normalnie ...

 

Zabawny przypadek :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie masz sterownika tylko przekaźnik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sterownik świec raczej dobry z tego co wyczytałem pojawiłby się jakiś błąd.

 

Póki co zamówiłem świece Beru jedyne co mi pozostaje to poczekać aż dotrą. Ceny w lokalnym sklepie powalają :evil:

Zabawna sprawa, że gdy biorę akumulator do domu na noc to odpala nawet przy sporym mrozie ( kręci 2 -3 sekundy ale odpala )

Nie mam pojęcia jako to jest z tymi świecami - czy jeśli któraś ze świec jest przepalona a akumulator ma trochę więcej V to odpala normalnie ...

 

Zabawny przypadek :shock:

 

Jaki masz ten aku ? Moze masz zbyt niski prąd rozruchu.

Możesz miec złodzieja prądu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest ok, powinien być 80ah.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Po kilku dniach prób i błędów dochodzę do wniosku, że albo akumulator jest za słaby albo coś podkrada mi prąd :D

 

Jeśli zabiorę akumulator do domu i zamontuję na drugi dzień autko odpala za pierwszym razem.

Dzisiaj dla testów zostawiem aku na całą noc w samochodzie - przed odpaleniem zmierzyłem napięcie na akumulatorze ponownie 12.4V, zagrzałem świece raz poczekałem chwilke i rozrusznik nie miał siły zakręcić .. sprawdziłem ponownie napięcie 12.28 V.

Opublikowano
generalnie sprawdź miernikiem jaki masz pobór prądu. na wyłączonym zapłonie oczywiście. norma powinna być w granicach góra do 110mA i to jest już sporo powiedzmy jeśli masz zamontowany jakiś prądożerny alarm. łatwo wtedy policzyć 0,11A x24h=2.64 Ah na dobę. licząc ile prądu zżera rozrusznik świece oraz wszystkie inne układy może tego prądu braknąć . jeśli bywa nie doładowany mógł się szybko przysiarczyć przez co gubi prąd rozruchowy. jak często jeździsz i na jakich dystansach? i ile volt daje podczas kręcenia rozrusznikiem?
Opublikowano

Witam,

Nie chciałem tworzyć nowego tematu gdyż problem mam podobny i może ktoś z forumowiczów będzie umiał mi pomóc.

Mam BMW e46 320d 150KM z 2003 roku, akumulator wymieniony przed świętami, jeszcze wczoraj z małymi problemami ale auto odpaliło. Dzisiaj wieczorem po przestanej nocy i dniu na srogim mrozie auto nie odpala, dodatkowo świeci się kontrolka od płynu chłodniczego. Auto kupiłem w marcu i do tej pory nie jeździłem w czasie tak mocnych mrozów i podejrzewam, że mógł zamarznąć płyn chłodniczy (nie sprawdzałem go od kupna, nie było żadnych problemów, kontrolki nie świeciły).

Czy ktoś wie co mogę zrobić w takiej sytuacji? Czy muszę czekać do następnego tygodnia na dodatnie temperatury?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc!

Opublikowano
jesli plyn faktycznie zamarzł a raczej woda zamiast płynu to pozostaje modlić się i czym prędzej wstawic auto do ciepłego garażu

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Koledzy może ktoś z was miał taki przypadek? Wczoraj auto stało w garażu (- 4 stopnie) i po kilku próbach odpalenia udało się ale oczywiście z wielkim trudem. Rozrusznik kreci bez problemów, silnik już załapuje ale niestety nie udaje sie uruchomić. Po kilku próbach w końcu zapała ale z kłębami normalnego dymu. Dzisiaj ponownie chciałem odpalić ale juz ta sztuka mi się nie udała. Też silnik załapuje ale nie odpala samochodu. Wyładowałem akumulator i teraz czekam aż się naładuje. Co do aku to ma 8 miesięcy , w zeszłym roku wymieniłem świece na beru a miesiąc temu wymieniłem zregenerowany sterownik świec żarowych. Czy przyczyną może być pompa paliwa że nie podaje takiej dawki jak powinna być? Nadmienię , że delikatnie falują mi obroty a na luzie obroty są na poziomie 750-800 obr/min.Proszę o jakąś podpowiedź. Dzisiaj może uda mi się podpiąć auto pod kompa.
Opublikowano

normalnego dymu ? przy odpalaniu nie ma prawa byc zadnego dymu

10-20 sek po odpaleniu pojawia sie bialy dym - wydech odparowuje

 

sprawdz czy nie masz bledu swiec i bedziesz myslał dalej

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak wyżej, sprawdź błędy, może już nawalił sterownik. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Po podłączeniu pod kompa wyskoczyło kilka błędów.

KOD 4560 4570 zawór na listwie CR,moze sie zawiesił może padł,nie daje cisnienia na listwe i mozesz nie odpalic 4560 Czujnik ciśnienia Rail - Wiarygodność-Zbyt niskie ciśnienie

KOD 4212,22,32,42 PRAWDOPODOBNIE STEROWNIK ŚWIEC ZAROWYCH obwód prądowy swiecy żarowej cylindra

KOD 4B90 KONTROLA CISNIENIA SZYNY PALIWOWEJ PRZY URUCHOMIENIU

KOD 4610 PRAWDOPODOBNIE CZUJNIK CISNIENIA NA SZYNIE.

 

Obstawiam jeszcze filtr paliwa . być może coś siadło bo sinik łapie ale nie odpala.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sterownik i brak paliwa, zacznij od filtra, później do sprawdzenia pompa progowa i w zbiorniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzisiaj odpaliłem moja bunie. Trzy próby i za 4 razem odpaliła. Od razu pojechałem zatankować do pełna i mam nadzieję że jutro znowu odpali bo juz troche mniej mrozów. Oczywiście auto stoi w garażu. Temperatura w garażu -5 stopni dzisiaj miałem. Nowy sterownik juz zamówiony od kolegi ROGERA. Zobaczymy po podmiance jak będzie paliła

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.