Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam zrobiłem wczoraj Radio tuner mod przylutowujac kabel z jackiem do 3 punktów na płytce

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161104/2a4d574e32bf1ab938b487bff6630607.jpg

 

Wszystko działa jednak w tle jakby dalej słychać muzykę z radia

Czy opcja z przełącznikiem rozwiąże problem?

Ma ktoś schemat jak to przerobić tym drugim sposobem?

Przerabiał to ktoś?

Edit:

 

 

Były dwa rodzaje tunerów radiowych

Jeden z pierwszych z płytka jak na zdjęciu poniżej

 

http://rs769.pbsrc.com/albums/xx338/mareksokol/aux/1_zpsh0uvflun.jpg?w=480&h=480&fit=clip

 

Były z nim problemy ponieważ po podłączeniu przylutowaniu wejścia aux sygnał radia był zbyt silny i podczas odtwarzania muzyki z telefonu czy mp3 za pomocą aux było cały czas słychać też muzykę z radia

 

Jedynym sposobem na krystalicznie czysty dźwięk było wylutowanie elementów 101 Przez to całkowicie tracimy radio ale zyskujemy krystaliczna jakość dźwięku z AUX

 

W tym momencie niewiem czy rozwiązanie z przełącznikiem to to o czym zaraz napiszę więc jak ktoś wie coś na ten temat proszę napisać

Żeby nie tracić radia i zachować oryginalny układ pasowało by zastosować rozwiązanie poniżej

 

http://rs769.pbsrc.com/albums/xx338/mareksokol/aux/2_zpscg5racsv.jpg?w=480&h=480&fit=clip

 

Czyli przylutowac w pionie element 101 i do niego przelacznik

Wszystko zostaje jak w oryginale

 

Jednak z braku odpowiedniego sprzętu to lutowania elementów wielkości 1,5mm jest ono praktycznie niewykonalne

 

 

 

Ja zrobiłem w taki sposób i o dziwo radio działa jak do tej pory bez elementów 101 a mam w pełni dzialajacy AUX

 

http://rs769.pbsrc.com/albums/xx338/mareksokol/aux/3_zpskgxqsx2c.jpg?w=480&h=480&fit=clip

 

W tunerze nowszym prawdopodobnie po 03.2003r niema już podobno tego problemu

Wystarczy dolutować kable jak na schemacie poniżej bez żadnych przełączników

 

http://rs769.pbsrc.com/albums/xx338/mareksokol/aux/11_zpsfrb6wwcb.jpg?w=480&h=480&fit=clip

 

Lutujemy do punktów

C strona kierowcy

D strona pasażera

E masa

 

W tym wypadku podpinajac Jacka AUX wyłącza się nam radio i słuchamy muzyki

Muzyka z radia powraca po 3-4s jeśli przestaniemy odtwarzać muzykę

Przerwy między piosenkami nie włączają radia bo nie zdąży się załączyć i odtwarza kolejna piosenkę

 

Jest jeszcze inne miejsce lutowania wyjścia AUX w zależności czy stary i czy nowy typ

 

 

W pierwszym wygląda to tak

 

http://rs769.pbsrc.com/albums/xx338/mareksokol/aux/1111_zps54i5volw.jpg?w=480&h=480&fit=clip

 

I dolutowuje się kable tak

 

http://rs769.pbsrc.com/albums/xx338/mareksokol/aux/2222_zpss8jtfjj2.jpeg?w=480&h=480&fit=clip

 

Ale tu nie widać jak to jest przylutowane niestety

Bez tych elementów czy na nich...

 

W nowszej wersji wygląda to tak

 

http://rs769.pbsrc.com/albums/xx338/mareksokol/aux/111_zpse1qesit2.jpg?w=480&h=480&fit=clip

 

 

 

Schemat miejsc lutowania jak i całe info zawarte w poście pochodzi z forów USA oraz z własnego doświadczenia stosując się do nich

Większość tematów jest stara i poznikały zdjęcia schematów

Te elementy 101 do czegoś napewno służą

Wydlubalem je w desperacji żeby mieć czysty AUX

A że gorzej już być nie mogło w ich miejscu przylutowalem kable do przełącznika

 

Wyszło na to że radio działa...

AUX dla mnie to priorytet ale miło że radio też jest jak na nie przełącze ukrytym przełącznikiem pod kanapa

Nie zmienia się tego często a prawie wcale więc jest ok

 

 

Szczególną zaletą tej modyfikacji w przed lifcie jest cena w praktyce parę złotych za 3m kabla z jackiem lub za free jak się ma jakieś stare słuchawki i się go odetnie

 

Inaczej żeby mieć AUX w przedlifcie trzeba kupić poliftowe ask po 09.2009r z numerem HW 15 i większym , poliftowy tuner, poliftowy wyświetlacz MMI oraz sam przyłącz AUX

Reszta to kodowanie MMI i dodanie do FA +NAUX

Grubo ponad 1000zl kontra 10zl bez różnicy w jakości dzwieku

 

Każdy chyba wie już co wybrać

 

Dodam że w tych nowszych tunerach (chyba 03.2003r) nie trzeba żadnych przełączników

Lutujemy wg schematu i ma działać

 

Jeśli juz ktoś przerabiał ten temat proszę o info

Opublikowano

Dzisiaj przy okazji przeprowadzania przewodu AUX przez lewy próg aż w okolice licznika sprawdzałem ta druga opcje podpięcia AUX jak na zdjęciu poniżej w pierwszej wersji tunera radiowego

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161105/e68924cf2b653f4ced68d7b77ca218ec.jpg

 

Sprawdzałem na wszystkie sposoby ale za nic to nie działa Pozostaje więc tylko jedna sprawdzona i w pełni działająca opcja z przełącznikiem

 

Jeśli ktoś ma ten nowszy typ i wyprubuje ten sposób

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161105/c4231c4502e55df0146a06713e789285.jpg

 

niech pisze

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
a majac auto po lifcie elektroniki 04r jest to uproszczone ? i sprawdzone ?
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Kupić poliftowe ask, tuner radiowy i wyświetlacz mmi a na końcu kabel aux z gniazdem

Przekodowac mmi, ask i dodać fa +naux

Gotowe

 


W E65 nie dodaje się do FA + NAUX nie ma takiej opcji dla E65.

Wystarczy zmiana aux na aktiv i kodowanie.

Oczywiście do tego zmiana ask na rok od 09.2006 w górę ale to już wiadome.



Zastanawiam się jednak czy pod radio nie zakupić czegoś takiego... po co kabel jak można łączyć się przez bluethoot...

Ktoś ma takie coś? Jeśli mam oryginalnie bluethoot ale tylko do rozmów głośnomówiących nie będzie trzeba przełączać się z rozmów na słuchanie muzyki? Czyli telefon będzie pokazywał dwa urządzenia BT?


Zobacz ofertę: Adapter Bluetooth dla BMW M-ASK, CCC, bezinwazyjny https://allegro.pl/oferta/adapter-bluetooth-dla-bmw-m-ask-ccc-bezinwazyjny-8212581611?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kupić poliftowe ask, tuner radiowy i wyświetlacz mmi a na końcu kabel aux z gniazdem

Przekodowac mmi, ask i dodać fa +naux

Gotowe

 


W E65 nie dodaje się do FA + NAUX nie ma takiej opcji dla E65.

Wystarczy zmiana aux na aktiv i kodowanie.

Oczywiście do tego zmiana ask na rok od 09.2006 w górę ale to już wiadome.



Zastanawiam się jednak czy pod radio nie zakupić czegoś takiego... po co kabel jak można łączyć się przez bluethoot...

Ktoś ma takie coś? Jeśli mam oryginalnie bluethoot ale tylko do rozmów głośnomówiących nie będzie trzeba przełączać się z rozmów na słuchanie muzyki? Czyli telefon będzie pokazywał dwa urządzenia BT?


Zobacz ofertę: Adapter Bluetooth dla BMW M-ASK, CCC, bezinwazyjny https://allegro.pl/oferta/adapter-bluetooth-dla-bmw-m-ask-ccc-bezinwazyjny-8212581611?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Tez ostatnio trafiłem na ta aukcje i zastanawiam się czy podejdzie to w ogóle do przedlift. Pisałem do osoby wystawiającej aukcje ale jak narazie cisza


—-edit


Przyszła odpowiedz która dołączam

 

Witam, cięźko mi powiedzieć sam adapter można też w razie czego podłączyć za zmieniarkę, ale jeżeli radio nie ma możliwości zakodowania AUX to nie bedzie działało

 

Czyli wychodzi na to, że może być [BAD] z tym

Opublikowano

niestety nie wiem jak to jest rozwiązane w e65, ale jeśli chodzi o sam moduł bluetooth to można w dużo lepszej kasie to zrobić.


Nie przeraźcie się mamoną jaką trzeba na to wydać, ale przy podłączeniu pod aux to na prawdę warto:

https://pl.aliexpress.com/item/32899959408.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5b465c0ftyrbu1


w e60 wystarczyło do tego dokupić kabelek z kostką pod radio i śmiga bardzo ładnie (ja korzystam z wersji z wejściem usb, microsd i pilotem - aby nie bazować na samym BT)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, czy w radiu firmy BECKER o oznaczeniu

BMW ASK-CD

65.12-6

928-894

AI:01

Moje e65 z 2002 roku

Da rade dokodowac AUX bo kupilem kabelek z modulem BT wpinanym w radio

https://allegro.pl/oferta/adapter-modul-bluetooth-aux-bmw-e63-e64-e65-x5-e70-9272844962?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

i po jego podpieciu radio mi sie uruchamia ale moge tylko pokretlem miedzy FM a AM zmieniac okienko nawigacji nieaktywne i brak wyboru stacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.