Skocz do zawartości

Instalacja gazowa STAG BMW E39 520i limuzyna 2002 M54


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, co sądzicie i czy ktoś może ma taką instalacje. Jak się spisuje? Jeżeli ta się nie nadaje, to jaką instalacje lpg polecacie, do tego silnika i jakiego gazownika polecacie w okolicach Poznania, Wrześni, Jarocina? Reduktor Stag R01 250 koni, elektronika i sterownik Stag 300-G ISA2, wtryski Stag ACW01-3 BFC, wielozawór Tomasetto. Taki zestaw mi poleciła firma która zajmuje się montażem instalacji lpg od kilku lat. Jeżeli chodzi o butlę w kole zapasowym to polecają 53 litry. Jaką można tam wsadzić największą? Ostatnie moje pytanie, to jaki olej wlać do silnika po montażu lpg? Dodam że auto jest świeżo sprowadzone i nie mam książki serwisowej. Muszę wymienić olej, tylko na jaki? Z góry dziękuję za wszystkie opinie i pomoc w doborze instalacji gazowej. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie w miarę ok, ale wtryski baracuda weź, butla 65 powinna się zmieścić, pod deklem paliwa wejdzie pełen korek do gazu - na stałe, bez wkręcanego.

Co do butli, pamiętaj, ze z deklarowanej wartości trzeba odjąć 20%. Czyli 53 zostanie Ci około 42 litry, co dużo nie jest, szczególnie przy spalaniu 10-15.

 

http://www.bormech.pl/pl/content/zbiorniki-lpg-pl-3.html

 

Pojeździj fura z miesiąc zobacz czy jakieś kwiatki nie wyjdą. Jak się nada, będzie dobrze chodzić wtedy montuj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie to koledze nie chce się poszukać po Forum tylko chce mieć wszystko podane na talerzu.

Jest dział "Spalanie i paliwa alternatywne"-tam powinien szukać i pytać,dział "Jaki olej do mojego..." itd,itp.

:search: :search: :search:

Opublikowano
Daski o instalacji gazowej szukałem długo, ale nigdzie nie było o tym moim zestawie. Natomiast jeżeli chodzi o olej to niestety mam większy problem. Nie posiadam książki serwisowej, ale mam dużo faktur i właśnie wyczytałem z nich że silnik mojej piąteczki do roku 2013 był zalany olejem 5W-30 Longlife 04 i dziwne dlaczego z tak dobrego oleju w 2013 roku przy przebiegu 87 tys.km przeszedł na 10W-40 Markenol. Przecież to auto powinno być zalane pełnym syntetykiem. Teraz mam 130 tys.km i z faktur, a także po samym wyglądzie auta wydaje mi się że to oryginalny przebieg. Wiem że nie powinno się z oleju 10W-40 wracać do pełnego syntetyka 5W-30. Z drugiej strony nie mogę zrozumieć tego że przy tak małym przebiegu zalewa się 6 cylindrów olejem 10W-40 czyli o wiele słabszej jakości. Co byście zrobili na moim miejscu? Zostawić, czy ryzykować i zmieniać na 5W-30?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniaj na pelen syntetyk, motul x-cess 5w30 podobno najlepszy. A czemu na 10w30 poszedl? Pewnie olej siorbie ;)

Odma, uszczelka podstawy filtra do sprawdzenia. Czesta przypadloscia sa tez lejace uszczelbiacze zaworowe, da sie wymiejic bez sciagania glowicy.

Opublikowano
Silnik z zewnątrz suchy. Zanim założę instalację gazową przejadę kilka tysięcy i będę obserwował czy połyka olej. Jeszcze raz dzięki madseason.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zrozum mnie,że nie chcę Ci pomóc ale jest naprawdę dużo wiadomości na Forum w związku z Twoimi pytaniami.Butla 65l będzie trochę wystawała ponad stan bagażnika z tyłu i dlatego ja założyłem 55l.Ile powiedzieli Ci za taką instalację?

Co do oleju to specyfikacja LL01,poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=88&t=195183

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj tutaj: viewforum.php?f=17

Dla mnie ta cena jest za niska,zastanów się czy ten warsztat jest godny polecenia.Wtryski lepiej Barracuda lub Hana 2000 złote.

Opublikowano
Sterownik to nie stag 300-g isa2, tylko zapewne 300-6 isa2. Ogólnie reduktor mam ten sam, wtryski na 99% też. Przejechałem może z 2kkm i póki co bez problemów.
Opublikowano
W tym wszystkim i tak najważniejszy jest montaż i wystrojenie instalacji. Wejdź na lpg-forum i zobacz polecanych gazowników w Twojej okolicy. Dobiorą Ci też odpowiednie podzespoły.
Opublikowano
Nie zrozum mnie,że nie chcę Ci pomóc ale jest naprawdę dużo wiadomości na Forum w związku z Twoimi pytaniami.Butla 65l będzie trochę wystawała ponad stan bagażnika z tyłu i dlatego ja założyłem 55l.Ile powiedzieli Ci za taką instalację?

Co do oleju to specyfikacja LL01,poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=88&t=195183

 

 

Ja mam 65 litrów i nic nie wystaję :) tylko, że kombi ;)

Opublikowano
Miał ktoś lub ma w swojej E39 instalacje gazową Tech? Podobno też dobra i mogę ją mieć za 3300 zł. Dużo poczytałem o tych instalacjach i już głowa za mała na to. Jedni mówią że tylko BRC, inni że STAG jest równie dobry więc po co przepłacać. A teraz pewien dobry warsztat w okolicy poleca mi lpg Tech. Co o tym sądzicie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Całe życie na stagu jeżdżę i własnie jedyne na co bym zmienił to lpg tech. Koleś ze staga odszedł i tą firmę założył. Sterownik podobno bardzo szybki i dokładny zrobili.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najważniejsze to dobrze ogarnięty gazownik,później graty.Co z tego,że dobierze super instalację jak później nie poradzi sobie ze strojeniem.
Opublikowano
Jeszcze raz dzięki za informacje. Zainwestuję w instalację Tech lub Stag z lepszymi wtryskami. Jeszcze jedno mam pytanie. Długo szukałem podobnego tematu, i trochę jest opisanych problemów z centralnym zamkiem, ale żaden nie jest podobny do mojego. Drzwi od kierowcy nie można zamknąć ani otworzyć z pilota w kluczyku. Raz na kilka lub kilkanaście razy załapie. Manualnie jest ok. Pozostałe drzwi i klapa jest ok. Dodam że ten bolec w drzwiach od kierowcy bardzo ciężko wdusić i wyciągnąć, a na pilota nie reaguje wcale tak jak by był urwany lub zablokowany. Wydaje mi się że to będzie siłownik, tylko że w tym celu muszę rozbierać tapicerkę drzwi. Co sądzicie? Jest sens jechać podpinać pod kompa czy od razu rozbierać tapicerkę w drzwiach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłączenie pod komputer moze pomoc w diagnozie.

Jeśli jest jakiś problem mechaniczny to należy też zdjąć boczek.Jeśli masz ogrzewany garaż do kilkunastu stopni to możesz zdjąć boczek,jeśli nie to daj sobie spokój do wiosny bo temperatury są ujemne,połamiesz zapinki i inne plastikowe części.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zrobiłem kilka tysięcy i silnik spisuje się rewelacyjnie. Zdecydowałem się na instalację Stag 300. Fachowcy z warsztatu gdzie będą mi zakładać instalację polecają mi wtryski Reg lub Dragon. Zapewniają mnie że Reg spisują się równie dobrze co Dragon. Podobno sami korzystają też z wtrysków Reg w e39 i nie ma problemów. Natomiast jeżeli bym się zdecydował na wtryski Dragon to musiał bym dopłacić 400 zł. Hana i Baracuda podobno się pogorszyły jakościowo. Co o tym myślicie? Reg czy Dragon?
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Po roku i przejechaniu 12000km instalacja Stag spisuje się rewelacyjnie. Wtryski mam Dragon listwa, reduktor AC R01, układ sterujący to Stag 300-6 ISA2 i do tego czasu bez problemu. Instalację montowała mi firma Pitec z Poznania. Polecam ich, widać że znają się na rzeczy. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.