Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

Mam pytanie dosyć dziwne, ponieważ dzisiaj byłem na zbieżności laserowej, podobno delikatnie było nierówno. Kiedy gościu ustawił mi tą zbieżność po przejechaniu stwierdziłem, że jest nierówno kierownica (była ustawiona za mocno w prawo), więc od razu wróciłem do niego z powrotem.

Kazał mi wjechać na kanał, już mi nie podłączał żadnych urządzeń, tylko zanurkował i coś tam pokręcił i kazał mi jechać.

Było to już przed zamknięciem, to znowu po przejechaniu się kierownica jest już prawie ustawiona dobrze, ale jeszcze nie idealnie (jest jeszcze delikatnie może o 1cm ustawiona w prawo za mocno) i tak z tym obecnie mnie zostawił.

 

Zastanawia mnie jedno:

Jak mi coś tam kręci po zbieżności i ustawia później na czuja pod spodem to po choler... jest ta zbieżność? Widzę, że niby prosta procedura ustawienia zbieżności jest dla naszych pseudo fachowców nie lada wyzwaniem.

Będę musiał jeszcze raz jechać do niego żeby mi ten 1cm zniwelował ale z tego co zauważyłem chyba będę musiał poszukać kogoś innego do zbieżności, bo znając życie przekręci mi kierownicę za mocno i będzie ustawiona o 1cm tylko, że w lewo (uważam, że takim sposobem nie jest w stanie precyzyjnie ustawić położenie kierownicy)..... normalnie brak słów.

 

Już myślałem, że zdemontuję kierownice i przestawię ją o jeden frez w lewo, ale z tego co wyczytałem na tutejszym forum, jest to niemożliwe (frezy niesymetryczne tak?)

 

Mieliście podobny przypadek? Głównie pytam o to, czy może sobie już po ustawionej zbieżności coś tam kręcić pod spodem i ustawiać kierownicę takim sposobem?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Przy ustawieniu zbieżność najpierw blokuje się kierownicę na wprost a potem manipuluje ustawieniami drążków i nie ma cudów by coś źle ustawić.

Też zależy gdzie jeździsz, czasem mam wrażenie, że auto zjeżdża ale to spowodowane jest dobrym wyprofilowaniem jezdni i faktycznie to prawda, ktoś kiedyś o tym wspomniał.

Aktywny układ (active steering) nie ma nic wspólnego ze zbieżnością, gdyż mechanizm kierownicy nie jest połączony na stałe z maglownicą, często jak sypnie się aktywny układ kierownica samoczynnie potrafi się przekręcać a koła ani drgną jak na filmiku

 

 

Niezłe oby nikomu się nie rozłączyło pod czas jazdy

 

Jedynie co, to można kalibrować kąt skrętu kierownicy albo komputerowo albo samoczynnie się skalibruje jak działa poprawnie max lewo i prawo i środek.

Opublikowano
Kolega wyżej dobrze pisze , podstawa jest wysrodkowanie i zblokowanie kiery tak jak powinno być robi się to specjalnym drazkiem ktory blokuje kierownice wtedy jest prosto ,a dopier później kręci się drążki ....
Opublikowano

Pojechałem dzisiaj znowu do niego, zaczął mi znowu kręcić bez żadnego podłączenia pod kompa i tak jak pisałem wcześniej, teraz przekręcił mi za mocno i kierownica jest przekrzywiona nadal ale teraz w lewo. Ręce mi opadły, mówię mu żeby podłączył mi teraz to jeszcze raz i robił od początku bo jak nie to kasa z powrotem ale stwierdził, że robotę zrobił dobrze, bo koła są prosto.

 

50zł wyrzuciłem w błoto bo odpuściłem, ale kilka epitetów w kierunku jego poszło.....

 

Jutro umówiłem się niby teraz do serwisu szumnie nazwanego, zobaczymy.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę, że masz podobne przygody jak ja ze zbieżnością i krzywą kierą. Rada jest tylko jedna. Zmienić kolesia od zbieżność. Też pojechałem do polecanego w mieście kola, ustawił wszystko ok, tylko że kiera była krzywo, raz w lewo, drugi raz w prawo. Po 10 poprawkach stwierdziłem, że pewnie ostatnio ustawiał to w polonezie i pojechałem w inne miejsce. Wystarczyła jedna wizyta i wszystko ok. Zmień amatora na fachowca.
Opublikowano

I tak zrobiłem Jack79.

 

Opiszę dokładnie.

Pojechałem do serwisu i byłem w szoku jak poważnie do tego podeszli, robili to 2 godziny (koszt 120zł)

Nawet gościu zamontował poziomicę do kierownic, mierzył wysokość zawieszenia, sprawdził ciśnienie w oponach, sprawdzał pełny skręt w lewo i w prawo i sam właściciel firmy zrobił jazdę próbną i oczywiście dostałem pełne wydruki i wszystko jest idealnie jeżeli chodzi pomiary.

 

Moje spostrzeżenia, nie wiem czy już ze mną jest coś nie tak ale jak Ja się przejechałem, to auto oczywiście jedzie jak po szynach bez żadnego ściągania ale teraz obecnie mam delikatnie kierownice przestawioną w lewo (tzn. podczas jazdy jak ustawię kierownicę idealnie prosto to auto skręca delikatnie w prawo, nie jest to tak bardzo rażące ale jednak i też zależy czy jak jadę po równym asfalcie czy po koleinach - oczywiście wtedy już tego nie wybadam).

 

Facet już patrzył na mnie jak na deb.... i stwierdził że to zależy od pochylenia jezdni i wiatru i już tego by nie ruszał bo jak tylko delikatnie przekręcą to drążkami to nie zniwelują tej różnicy bo jest tak mała i zrobią jeszcze gorzej.

 

Aha tłumaczył się jeszcze, że ma oprogramowanie które wymaga wyjustowania i być może dlatego tak idealnie kierownica nie leży prosto i zaprasza mnie za 1,5 miesiąca jak będzie miał nowy soft. (więc tym mnie rozwalił)

 

Reasumując, usługa pierwsza klasa ale nikt mi nie powie, jadąc autem jak kierownice ustawiam idealnie prosto (a jestem naprawdę na to uczulony) to auto jedzie delikatnie w prawo.

 

Nie wiem, chyba już to oleje, widocznie jestem inny albo mam pecha.

 

Wychodzi na to, że najlepiej sprzedać auto i kupić seicento. Wtedy człowiek nie będzie miał do czego się doczepiać.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

JA mam aktywną kierownice! I sama przekrzywiła się o 120 stopni :mad2: ale spoko, sama się przekrzywiła - sama się naprawiła :mad2: .

U mnie delikatnie lubi ściągać - tylko na pochyłości jezdni.

Jak szerokie masz opony? Czym szersze tym bardziej lubi łapać nierówności.

Opublikowano
Jak szerokie masz opony? Czym szersze tym bardziej lubi łapać nierówności.

 

 

Ja mam dokładnie inne odczucie... zakładam letnie "kapcie" 245/35 oraz 285/30 R19 i auto nawet na koleinach prowadzi się lepiej. Nie wiem jak to mozliwe :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Kolein nie czuję, ale wydaje mi się że pochyłość całej jezdni czuję. (245 i 275)

A taki trop - Felgi i ET?

-przykład- miałem Mercedesa E300 fantastyczne felgi o mega ET wystawały z obrysu auta - ściągało mi auto na farbie nałożonej na asfalt (każe skrzyżowanie, strzałki, zmiana pasa, przejście dla pieszych) Wszystko mnie ściągało (był po zbieżności).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.