Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów, mam pewien problem z autkiem mianowicie:

-Podczas włączania np grzania tylnej szyby, świateł, obrotów na max, napięcie w teście nr 9 bardzo skacze. Np jak na wolnych obrotach przy zapalonych tylko światłach i nawiewie na min trzyma normalnie 14 lub 14.1 to podczas włączania nawiewu na max, grzania tylnej szyby i długich świateł to na wolnych obrotach skacze do 13.2 potem się podnosi do 13.8 przy maksymalnie obciążonym aucie. Czy to normalne i czy winny tym zjawiskom jest regulator napięcia ? Jeżeli tak to jak go dobrać do mojego alternatora ? 320i 98r.

Opublikowano

Alternator do regeneracji możesz oddać, koszt jest mały bo to tylko szczotki do zrobienia. Co do regulatora istnieje szansa, że też go będziesz musiał wymienić..

Sprawdź też aku. Bo mi alternator zdechł prawdopodobnie przez słaby akumulator..

Ja swoj alternator regenerowalem za 1200zl.... :duh: :duh: :duh:

Opublikowano

Szczotki są razem z regulatorem, ale bez problemu można je wymienić koszt szczotek to 5zł.

 

Jaki kolega ma alternator Bosch, Valeo?

 

Alternatory Boscha mają taką charakterystykę pracy, że im cieplejszy alternator tym napięcie ładowania spada, o ile akumulator w pełni naładowany a napięcie na wolnych obrotach w granicy 13,8V przy maksymalnie obciążonej instalacji światła, nawiew, grzanie szyby, radio jest jeszcze do zaakceptowania, ja miałem taki wynik bez obciążenia to już było słabiutko.

 

Natomiast jeżeli kolega na alternator Valeo to z własnego doświadczenia wiem że twardo trzymają napięcie 14,1 - 14,2V



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
podczas podgrzewania siedzenia mam tak samo strasznie skacze napięcie czasami mam wrażenie że nawet lekko lampki w środku aż pulsują.
Opublikowano
Mam alternator boscha 90 o dziwnych numerach - 0123325010 - według realoem powinienem mieć inny a tego nie mogę nigdzie znaleźć... Zaobserwowałem podczas jazdy przy włączonych światłach mijania + długie + przeciwmgielne przód tył + ogrzewanie tylnej szyby + klima i nadmuch na max spadek napięcia które utrzymuje się w granicy 13.5-13.6 podczas postoju spada do 12.8. Przy włączonych światłach mijania i długich bez ogrzewania tylnej szyby, klima na auta oraz radio napięcie utrzymuje się w granicy 13,9-14.0 podczas jazdy. Co do regeneracji jest w tym alternatorze ? Czy regulator napięcia załatwi sprawę ?
Opublikowano

Bilans energetyczny przy takiej konfiguracji wygląda mniej więcej tak, wartości prądowe oczywiście są uśrednione dla zobrazowania problemu:

światła mijania: 9A

światła drogowe: 9A

przeciwmgielne przód + tył: 12A

ogrzewanie szyby: 15 - 20A

klima: 10A

nadmuch na max: 15A

 

to już ok. 70A do tego dochodzi:

 

komputer silnika: 10 - 15A

pompa paliwa: 10 - 15A

radio: 5A

 

sumując razem uśredniając potrzeba ok. 100A, czyli fabryczna moc alternatora nie wyrabia przy tylu odbiornikach prądu zakładając że alternator jest w stanie dostarczyć 90A przy dajmy na to 5tyś. obr w związku z czym bilans energetyczny instalacji jest ujemny przecież nie trzyma kolega takich obrotów przy normalnej eksploatacji, alternator nie jest w stanie uzupełnić aktualnego zapotrzebowania na energię i pobiera energię z akumulatora (spada napięcie na wolnych obrotach)

 

oczywiście dochodzą jeszcze inne odbiorniki których nie uwzględniłem takie jak:

abs, światła stop, wycieraczki, spryskiwacze, tempomat, klimatronik itp



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Nie miej jednak regulator warto wymienić ? Tak jak mówiłem, jakakolwiek reakcja elektryczna i napięcie spada czasem nawet o 0.5v np z 14.0 do 13.5 i po czasie wraca do normy.
Opublikowano

Regulator można wymienić najlepiej na taki o woltażu 14,3 lub 14,5V do tego sprawdzić stan łożysk i komutatora jak wytarty to też wymienić.

 

Z tym że nawet po takiej regeneracji, nawet fabrycznie nowy alternator może mieć problem z utrzymaniem stałego napięcia na tym samym poziomie, jeżeli nadmiernie go obciążymy.

 

A akumulator w jakiej kondycji?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Wszystko raczej będę robił sam i nie chciałbym wyciągać alternatora z auta. Czy komutator da radę wymienić na aucie ? Regulator wiem, że się da. Znalazłem taką stronę:

http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/Start.asp?WCU=~TVcwMTIzMzI1MDEwKkJPU0NI Jak widać regulator i komutator to grosze ale czy to dobre zamienniki ? Mógłbyś polecić jakąś stronę gdzie mógłbym dostać coś pewnego i sprawdzonego ? Akumulator tygodniowy Varta 74ah 680a. Czytałem też, że niektórzy mieli za małe napięcie bo kabel masowy gdzieś doczepiany do karoserii(?) był zaśniedziały. Wiesz może, gdzie on się znajduję ?

Opublikowano

Kiedyś zamawiałem części do alternatora z tej strony i nie było problemu, części dobrej jakości.

 

Co do regulatora to akurat firma mi nieznana, ale ma napięcie regulowane 14,5V to akurat dobrze.

Komutatora niestety nie da się wymienić bez demontażu alternatora, a dodatkowo jeśli auto ma przebieg w granicach 280 - 300tyś to na bank będzie do wymiany, oryginalne tyle wytrzymują.

 

W zasadzie bez demontażu altka to można wymienić tylko regulator choć i z tym też czasami jest problem z racji ograniczonych ruchów.

 

Przewód masowy oraz zasilający alternator - rozrusznik koniecznie przetrzeć papierem ściernym z lokalizacją bez trudu kolega sobie poradzi.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Dziękuje Ci bardzo za pomoc. Autku niedawno stuknęło 300 tys więc skoro tak mówisz to pewnie tak jest... A nie wiesz może czy robota wymiany łożysk i tego komutatora jest ciężka ? Mógłbym ewentualnie oddać go do mechanika gdybym zamówił już odpowiednie części
Opublikowano
Jak mechanik rozgarnięty rozbierał kiedyś alternator ma praskę, ściągacze do łożysk i lutownicę to bez problemu powinien sobie poradzić, ważne aby dobrze przylutował bieguny do komutatora, to chyba najtrudniejszy etap całej zabawy reszta to błahostka.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Stan komutatora trzeba ocenić po wyglądzie, tu przykład wytartych pierścieni:

http://obrazki.elektroda.pl/5948716600_1384800187.jpg



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.