Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Koledzy

 

Wiem, ze temat byl tysiace razy powtarzany i wałkowany ale wole zapytac ... Po odpaleniu silnika przez kilka chwil pali sie na zołto(pomaranczowo) kontrolka od oleju,

po chwili gasnie . W czasie jazdy nie wlacza sie , po zgaszeniu rowniez wszystko jest okej . Z tego co wyczytalem jest padniety czujnik poziomu oleju tak ? Wiadomo olej

kontroluje caly czas ... Bede wymienial olej teraz wiec od razy bym wymienil czujnik... Czy ten czujnik jest jeszcze za cos odpowiedzialny ? "Jakis" kolega na poscie ktory przeczytalem pisal ze jest niby jakis bezpiecznik od tego tak czy nie ? Czy jesli bym go nie wymienil moge jezdzic z wadliwym czujnikiem ? Koledzy na postach pisali ze po wymianie na nowy czujnik , ale NOWY-350 zl( nie zamiennik) troszke pojezdzili i znowu problem sie pojawial taki jak u mnie i nie polecali wymieniac ... Wiec wymienac ten czujnik czy nie ? Aha jeszcze jedno pytanko filtr odmy , lub jak niektorzy pisza separator odmy wymieniac co kazda wymiane oleju czy co druga a co trzecia cala odme czy jak robic ? Wymieniam olej co 15000 tys Casrtol Edge 5w-30 . Aha nom i od razu zapytam tez bede wymienial tzn za jakis czas bede wymianial amortyzatorki przod i tyl ;-) Jakie byscie polecili ? Moga byc drozsze :roll:

wole dolozyc "pare groszy " ale wiem ze troszke pojezdze a nie rok czasu i znowu do wymiany :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik tylko ori i będzie działać, wymiana przy zmianie oleju.

Filtr odmy zmieniałbym co wymianę oleju, jeśli jest separator to czyszczenie, cała odma co 3-4 wymiany.

Amortyzatory Sachs, takie dawali na pierwszy montaż.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kolega wyżej w sumie napisał co chciałem powiedzieć ;)

 

Dodam tylko, że u siebie też mam ten sam cyrk z czujnikiem i... na razie nic z tym nie robię. Mam bagnet, więc poziom oleju spokojnie mogę kontrolować (bo za to on tylko odpowiada - czujnik).

Brat ma nowszy model BMW i tam bagnetu już niet - polegać może tylko na czujniku, który wyświetla poziom oleju w postaci 5 kresek, każda po 200ml... Nie wiem kto wpadł na taki "genialny" pomysł - pewnie księgowy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja dodam, że jeździłem z rozwalonym 3 lata. Podczas ostatniej wymiany oleju wstawiłem nowy Hella, kupiony na ebay za 59euro, czyli jakieś 260zł. W końcu pozbyłem się tej kontrolki, tylko zobacze na jak długo. Swoją drogą 260zł to już dużo, a 500zł w Polsce to jakaś masakra.
Opublikowano
To ja dodam, że jeździłem z rozwalonym 3 lata. Podczas ostatniej wymiany oleju wstawiłem nowy Hella, kupiony na ebay za 59euro, czyli jakieś 260zł. W końcu pozbyłem się tej kontrolki, tylko zobacze na jak długo. Swoją drogą 260zł to już dużo, a 500zł w Polsce to jakaś masakra.

 

 

A moglbys mi podac link do tego czujnika gdzie go kupiles ? :) Bylbym niezmiernie wdzieczny :P Tak jak mowisz ... Ja w necie patrzylem to od 350-450 zl :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrzylem wczoraj, niestety promocja się skończyła. Teraz jest cena 99 euro, a nie jak było 59 :( Czyli tak jak wszędzie.
Opublikowano

Serio - ten czujnik odpowiada tylko za sprawdzanie poziomu oleju. Zaświeci się tylko w krytycznym momencie.

Jeśli raz na miesiąc sprawdzisz jego poziom, to nie bardzo widzę sens pchania się w wydatek ~450zł tylko po to, żeby nie widzieć kontrolki przez 5 sekund od uruchomienia auta (bo potem przecież gaśnie).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, ten czujnik odpowiada tylko za to. Jak kontrolka ci nie pasuje to można ją kompem wyłączyć. Mi się zepsuł rok po kupnie auta, zaraz po wymianie oleju.

Warto chyba ten czujnik mieć sprawny, tylko po to jak np. michę rozwalisz i olej szybko zleci. Dużo nie trzeba, żeby zajeździć silniczek.

Opublikowano
Dokładnie, ten czujnik odpowiada tylko za to. Jak kontrolka ci nie pasuje to można ją kompem wyłączyć. Mi się zepsuł rok po kupnie auta, zaraz po wymianie oleju.

Warto chyba ten czujnik mieć sprawny, tylko po to jak np. michę rozwalisz i olej szybko zleci. Dużo nie trzeba, żeby zajeździć silniczek.

 

Owszem, też jestem przeciwnikiem druciarstwa i wolałbym mieć sprawny czujnik jak konstruktor przewidział. Problemem jest cena tego małego gówienka...

Dlatego tragedii nie ma jak jest uszkodzony, panikować nie trzeba ale za to regularnie sprawdzić dla spokoju poziom oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.