Skocz do zawartości

Hamulce sportowe - warto ?


fzhut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Pytanie skierowane głównie do właścicieli aut, którzy posiadają taki dodatek lub mieli okazję jeździć z i bez. Pytanie jest bardzo proste, czy rzeczywiście hamulce sportowe są zdecydowanie lepsze i warto dopłacić różnicę ? Głównie chodzi mi o podatność na fadding. W E90 mam zwykłe, w codziennej jeździe są wystarczające - jeździłem wozami z lepszymi hamulcami w tej klasie, ale w normalnej eksploatacji jest poprawnie. Problem pojawia się w momencie, gdy chcemy pojechać dość ambitnie w górach względnie szybko autostradą z dohamowaniami z dużej prędkości. Nie raz już zagotowałem na nowiutkim płynie hamulce i dlatego też zastanawiam się, czy pakiet oferowany przez BMW rozwiązuje ten problem. Nie mam skilla kierowcy rajdowego, ale raz po raz zdarza mi się poszaleć i nie chcę, żeby w nowym wozie blokowały mnie hamulce, bo to średnio komfortowa sprawa, jeśli po 5km upalania po górach pedał wchodzi do podłogi, a auto tylko spowalnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto, zwłaszcza jak lubisz jeździć dynamicznie. Hamulce M = zero fadingu. Moje heblują na prawdę zacnie, wprawdzie na torze nie byłem, jednak dynamiczna jazda po zakrętach w górach, czy też heblowanie z dużych prędkości na autostradzie – zero problemów. Wyglądają też nienajgorzej. Jedynie piszczą klocki (przy spokojnej jeździe) i pylą dosyć mocno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam, ale tylko ze względów ekonomicznych. Poza cena początkowa która ginie w całkowitej cenie auta. Pozostają koszty eksploatacji oraz tego ze ogranicza sie liczba pasujących rozmiarów felg.

 

W seryjnych pare razy zdarzyło sie wlasnie przy częstszych, mocnych hamowaniach na katowickiej, ze hamulce nie "gryzły" jak za pierwszym razem.

Na koniec jest jeszcze element estetyczny, stockowy zestaw poprostu nie wyglada:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczą? Zamówiłem do autka żony ona jeździ agresywnie po mieście no i wyglądąją super z Estorii Blue, ale gdybym wiedział że piszczą bym odpuścił :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczą? Zamówiłem do autka żony ona jeździ agresywnie po mieście no i wyglądąją super z Estorii Blue, ale gdybym wiedział że piszczą bym odpuścił :mad2:

Nie cały czas, ostatnio np. mi nie piszczą wcale (ok 10K przebiegu) jednak wcześniej zauważyłem, że przy spokojnej jeździe miejskiej i delikatnym hamowaniu np. w korku potrafiły lekko piszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mi tez stockowe piszcza, szczególnie przy wolnej jeździe czy w korku. Myśle z sie nie dotrą bo mam przebiegu ponad 80k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że warto bo wiele razy ostro hamowałem z dużych prędkosci i ok poza tym wygląd super a to że czasami zapiszczą zdarza się

wiadomo jak dasz ostro po hamulcach to i ceramike zajedziesz na torze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem że warto bo wiele razy ostro hamowałem z dużych prędkosci i ok poza tym wygląd super a to że czasami zapiszczą zdarza się

wiadomo jak dasz ostro po hamulcach to i ceramike zajedziesz na torze :cool2:

 

Z ciekawości jakie są koszta wymiany klocków czy tarczy w hamulcach M performance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jesli nie macie najmocniejszej wersji silnikowej mozna pokusic sie o zmiane na hamulce z mocniejszego modelu.... mialem tak w swojej 1er i roznica w hamowaniu byla kosmiczna. byly z tego zame zalety... hamulce przewymiarowane nie grzeja sie tak mocno tarcza gruba ma potezna pojemnosc cieplna ... jej zuzycie jest znacznie wolniejsze oraz klocki tez wystarczaja na znacznie dluzej. 1er musialo zawsze jezdzic na 18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam no niestety nie małe klocki przód od 1000 zł w góre tarcze jeszcze nie wiem :?: są dobre

 

jeśli w aso to rzeczywiście wyszło 1.000 zł same klocki+wymiana (tyle zapłaciłem za tyl w maju)

ciekawostka: trzeba jednak sprawdzać empiryczne bo komputer pokazywał jeszcze chyba z 15 tys. do wymiany a klocków z tyłu prawie nie było

do przodu wtwdy pokazywał wymianę za 3-4 tys. km a klocki jeszcze były bardzo grube

 

dopiero teraz zmieniałem przód klocki w "normalnym" ;-) warsztacie i klocki przód 545 zł + wymiana ok 100 zł

 

standardowe hamulce zle nie są

różnice czuć dopiero po kilku zdrowych dohamowaniach

ale na pewno cieszą oko ;-) jak ktoś lubi

 

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.