Skocz do zawartości

E46 330d 204 Brak momentu:(:( nic nie wgniata :(:( POMOCY!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanownych Fanów marki z Bawarii, od lipca biezacego roku jestem nieszczesliwym posiadaczem bmw 330d.

Auto kupilem w GB ma przebieg 260KKM auto cierpi na brak MOMENTU?? Przyspieszenia??? wogule nie czuc ze to ponad 200 koni.

 

Robilem juz cuda na kiju wpakowalem kupe kasy a auto dalej nie idzie jak przecinak. :(:(

wymienilem wezyki od podcisnienia, przeplywke, zawor od EGR, wywalilem kata, Turbo dalem do wyczyszczenia oraz sprawdzenia i ponoc Okaz zdrowia( o ile wierzyc mechanikowi:) IC szczelny (wwlazylem do wanny z woda i zaslepilem otwor a zdrugiej strony dmuchalem i zadnych babelkow nie bylo:) weze tez chyba szczelne przynajmniej tak mowia mechanicy a i ja nie widzialem zeby ktorys sie pocil ani nic. EGR wyczyszczone Klapki wywalone .Nowe sprzeglo i kolo, nowa odma, filtr paliwa, filtr powietrza , olej. Bylem na Hamowni i wyszlo 217! KM ( nie wiem czy ktos wczesniej robil tuning, czy hamownia zawyza, ALE uwaga na tym wykresie max moment obrotowy to 340 niutonometrow!!!!! :duh: czyli stanowczo za malo - badanie bylo robione na 4 biegu.)

Podlaczylem Bunie po INPE i na live data niby ok doladownie sie spoznia tak z pol do okolo 1 sekundy wartosci trzyma i pompuje do konca ale jest opoznienie, na przeplywce to samo tylko cisnienie paliwa sie zgadza z zadanym :(:(

 

Panowie POMOCY!!! :cry2: dodam ze korekty wtryskow sie wahaja tak od -0,9 do +0,9 na wiekszosci wtryskow.

bledy trylko swiec (az5)! ale to raczej nie powinno miec wplywu.

 

oto filmik z testowania INPA,minuta 3:36, 4:54, 5:52, jak juz turbo dodmucha to ma wieksza wartosc niz zadane przeplywka tez, troszke wiecej cisnienia paliwa rowniez. czy to sterownik turba? dziura za przeplywka?? dziura w dolocie ?? nic tam nie widze zeby bylo nieszczelne, I czemu cisnienie spada wolniej niz powinno?? POZDRAWIAM

 

Jezeli jest ktos kto jest mi w stanie pomoc z checia zaplace:) Pozdrawiam Serdecznie:_) Leszek

Edytowane przez Leon330d
Opublikowano
Dodam jeszcze ze wymienilem czujnik polozenia walka SAM i czulem poprawe lecz to jeszcze nie bylo to, cos mnie naszlo i kazalem wymienic mechanikowi czujnik polozenia walu korb. i po tej wymianie jakby uciekl tem moment jeszcze bardziej ( nie wiem czy ten mechanik cos spier... czy czujnik wadliwy... ale to nowy boshowski czujnik.)
Opublikowano

Szukałeś tu na forum wskazówek?

 

A czy nie powinieneś mieć w tym modelu elektronicznego sterowania turbo i klapek?

 

A może masz motor 184KM/390 Nm, chociaż rocznikowo powinien być m57n czyli 204

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaż wykres z hamowni. Może ktoś robił nieudolnie chip tuning, bo 217KM to chyba za dużo gratisu jak na seryjny silnik?
Opublikowano

po filmie z inpy prawde mowiac nie widac nic zlego, a turbo raczej sie nie spóźnia

 

a jakie czasy 80-120 i 60-100 ?

najlepiej nagraj filmik 60-100 3 bieg, 80-120 4 bieg

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Ok w poniedzialek wrzuce te filmiki czyli inpa 3 bieg 60 -100 4 bieg 80-120 i jescze filmik z czasami tak?

tak mam turbo sterowane elektronicznie.

Opublikowano

bardziej chodziło mi o filmik z przyspieszenia aby jak najdokładniej ocenić czasy

przyspieszajac np ze stoperem nie zrobisz tego dokladnie, nagrywajac film telefonem, otwierasz go na spokojnie w kompie i mozna zmierzyć czas

glownie 80-120 4 bieg - ten czas przyspieszenia jest podany w instrukcji

bedzie mozna odniesc sie do tego czy trzyma serie

 

miec hamownie a umieć zrobić własciwy pomiar to dwie inne sprawy, dlatego nie ma co panikować na zapas

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Koledzy a mam do was jescze takie pytanko. Poniewaz auto mi sie zamulili po wymianie czujnika polozenia walu korb czy jest mozliwosc tak zamontowac ten czujnik ze cos tam bedzie nie halo? nie wiem niedokrecic czy cos? i jeszcze jedno czy jak odepne czujnik polozenia walka rozrzadu to odpali mi auto ? bo odpialem dzisiaj i nie odpalilo, a slyszalem ze z jednym powinno odpalic. czy to wskazuje ze ten nowy czujnik co go wstawilem jest walniety/zle zamontowany?? a moze mechanik wstawil mi tam jakis szmelc?? wam z odpietym czujnikiem polozenia walka rozrzadu odpala??

Pozdrawiam Leszek

Opublikowano
Panowie problem chyba sie rozwiazal po tym jak odlaczylem czujnik polozenia walka rozrzadu, zakracilem pare razy ( auto nie odpalilo ) i podlaczylem go z powrotem wydaje mi sie ze auto odzyskalo wigor zwlaszcza jak wyprzedzam np. na 3cim biegu, juz nie musze pedalu gazu wcisnac do oporu zeby dynamicznie wyprzedzic. :) wystarczy do polowy :) i autko w "MIARE" sunie (na pewno jest lepiej jak bylo) i spalanie spadlo o litr co najmniej :) (w koncu zszedlem ponizej dychy pokazuje na razie pokazuje 9 po miescie a bylo kolo 11) porobie jeszce w poniedzialek te filmy 60-100 i 80-120. Na razie dziekuje wszystkim za zainteresowanie. !!! Pozdrawiam Leszek
Opublikowano

Jedno mnie tylko zastanawia...jak uzyskałeś moc nie mając momentu? To są dwie wartości ściśle ze sobą powiązane.

No chyba, że ten silnik kręci się do 7000 obrotów i nie jest dieslem...

Opublikowano
Ja też nie wierze w taki moment przy takiej mocy tą hamownie ten Pan obsługiwał chyba pierwszy raz i wykresy mu się skleiły z 4 plików... Bo inaczej to nie jest możliwe.
Opublikowano

testy elastycznosci , kurcze chyba rzeczywiscie ktos mu robil maly tuning ..... ale ja tej predkosci wogole nie czuje :(((( chyba czas na porzadnego REMAPA. Kogo mozecie polecic w okolicach woj lubuskiego ew POZNAN. Najlepiej jakby byla hamownia :):) Pozdrawiam wszystkich i dzieki za zainteresownie tematem. Jak ktos z Londynu lub okolic chetnie pomoge przy diagnozie inpa. PEACE!

 

 

 

ps. Zeby faktycznie odczuc roznice po remapie to na ile polecacie wirusa 230 wystarczy??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wiec tak problemu cia dalszy..... po tym jak odpialem czujnik polozenia walka i zakrecilem po czym znow podpialem czujnik auto odzyskalo wigor. Pojezdzilem tydzien i znowu lipa:( zdecydowlaem sie zrobic reset kompa i po tym znowu autko odzyskalo moc niestety tylko na kilka dni teraz raz moc ma raz nie nawet czuje jak podczas jazdy jak jest lekkie zdlawienie i znowu miniejsza moc. Wnioskuje z tego ze auto wprowadza mi sie w tryb awaryjny. i to musi byc cos z tymi czujnikami. tylko ze jezeli byly by niesprawne to chyba nie mial bym tak ze po resecie auto smiga??? Komp pokazuje tylko blad swiec (dodam ze az 5) czy one moga auto wprowadzac w ten stan??? I czy ten czujnik polozenia walu moze byc nie wiem, zle zamontowany???? Pozdrawiam
Opublikowano
Mam jeszcze ten stary i chyba bede musial o zamontowac sam nie dam rady wiec tylko mechanik. Nie wiecie czy mozna jakim programem sprawdzic co auto wprowadza w tryb awaryjny? Ciezki przypadek mam z tym autem:(
  • 1 rok później...
Opublikowano

Wiem ze od momentu mojego ostatniego posta minelo juz sporo czasu, ale moze ktos bedzie jeszcze w stanie mi cos doradzic z moim autkiem.:)

jak wynika z moich wczesniejszy opisow robilem z autem cuda na kiju, podmienialem czujniki sprawdzalem wtryski i dalej lipa. Jak bylem w Anglii to wlaczyla mi sie kontrolka airbag. Po powrocie do Polski podlaczylem auto do disa auto zostalo przeskanowane przez program wywalilo kupe bledow jedne stare inne jeszcze starsze. Po sprawdzeniu auta przez program zgasla sama kontrolka od airbagu. I UWAGA auto odzylo smigalo jak rakieta rwalo asfalt:):) w koncu poczulem co to znaczy 330d :D hehe niestety moja radosc twala tylko 1 dzien, nastepnego dnia po przejechaniu okolo 100 km auto znowu sie zamulilo.............

dis pokazuje bledy od auxilary water pump short cicuit to negative, czujnik brzydkich zapachow szort circuit to neg, blad modulu swiatel LSZ, blad wentylatora od klimy open circiut, no i blad od modulu video. Czy ktorys z tych bledow moze powodowac to ze auto smiga w zamulonym tryboie?? Rozumiem ze skoro po diagnozie przez program i wykasowaniu wszystkich starych bledow z pamieci auto jeden dzien zajebiscie smigalo znaczy ze mechanicznie musi byc wszystko ok i to komputer ogranicza jakos moc w aucie. Tak? czy mozliwe ze jakies zwarcie w istalacji lub jakis masowy kabelek moze powodowac takie jaja? dodam ze w inpie pisze system OKAY. aha a wtryski niby po zdiagnozowaniu 2 maja usterke w izolacji cewki ponoc nie jestem do konca przekonany bo komputer moj nic nie mowi o bledach wtryskow. Rece mi sie juz zalamuja wiedzac juz ze auto moze jezdzic inaczej niz ja jezdzi teraz mam gula ,..... Moze ktos by sie podjal zrobienia mojego furaka ??? Moglibyscie kogos kumatego polecic ????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skąd jesteś? Trzeba przejechać się z komputerem i będzie wiadomo co mu dolega. Egr masz podłączony? Pracuje? Możesz odpiąć od niego podciśnienie na próbę i zaślepić np. śrubką, uprzedzam, że wyskoczy check, jak nie od razu to po jakimś czasie. Co z wtryskiwaczami? Bo pisałeś, że niby dwa uszkodzone, jak to zostało stwierdzone?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
EGR dziala na 100 procent, jezdzilem z odpietym EGR i w sumie to zadnej roznicy nie zauwazylem, troche gorszy dol, jezdzilem z podpietym kompem patrzylem na parametry live data i nic tam nie odbiegalo od zadanych wartosci. Wtryski mialem sprawdzane w Bosh service i dostalem papier ze na 2 i 3 jest usterka izolacji zwarcie do minusa. Ale ani inpa ani dis mi na ten temat nic nie mowi. Wiem jedno za po tym jak pierwszy raz podlaczylem disa i pousuwalo wszystkie stare bledy bylo Booosko:)ale tylko 1 dzien, teraz jest lipa a parametry w live dacie niby sa ok, ale tam pokazuje tylko czy to co zadaje komputer zgadza sie z czujnikami, a mi sie wydaje ze to komputer ogranicza moc bo cos mu nie pasi tylko co?????? czy to wtryski? inpa i dis jezeli chodzi o silnik czyli DDE pokazuje tylko blad wiatraka od klimy _ wiatrak sie wogole nie zalacza. No i dis pokazuje kilka innym bledow min modul ogrzewania, swiatel i wideo. Tak sie juz zastanawiam czy to mozliwe zeby np zwarcie robilo cos takiego? moze to cos z pradem powoduje ze komputer obcina moc. dziwna sprawa. :mad2: To tak jakby lapal tryb awaryjny ale nie pokazywal czemu no bo chyba nie przez wiatrak od klimy :duh: moge jeszcze dodac ze spalanie mam wzorcowe jesli to istotne. no ale to chyba ze go ni butuje bo i po co nie ma sensu jak nie ma mocy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzuć film z live data na 5 lub 6 biegu z pedałem w podłodze o 2000 rpm, najlepiej pod górkę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
W tym modelu nie trzeba robic adaptacji przeplywki chociaz i tak robilem, a klaibracja czujnikow abs ??? gdzie to ??? w disie? chodzi o czujnik kata skretu? co mialby wspolnego abs z moca? aa do Kolegi Manka w pierwszym poscie mam wykresy live data niby sie zgadza z zadawanym a auto muli :( Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Live data jest ok, 80-120 6s..więc nie bardzo widzę problem..jak Ci mało to rób program i tyle.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
na 4 jest ok ale 123 jest lipa .... coz trudno nie wiem zrobilem teraz adaptacje sondy lambda i przez pierwsze kilometr bylo fajnie a potem znowu zamula. sproboje podmienic sonde, aha robilem tez test w disie test maf tam program robi kilka testow i byl test ze mialem trzymac noge na pedale gazu 4000 rpm no i ja trzymam i po 5 sekundach obroty same spadaja(ja caly czas trzymam noge na pedale) i wyskakuje komunikat ze engine speed was not maintaned i ze test failed przez to .............

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.