Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie chce zmienic seryjne lampy na xenon hella potrzebuje wsparcia jak to zrobi moze ktoś juz to przerabiał i by mi w tym pomógł. Wiem ze trzeba miec moduł samopoziomowania takie ustrojstwo do tylnej belki sprysk na soczewke. A i czy trzeba dokładać instalację jakaś do tych urządzeń z gory dzieki i pozdrawiam
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Opublikowano (edytowane)

1) Wymiana lamp na ori D2S

2) Doposażenie zderzaka w spryski i wężyki od instalacji

3) wymiana zbiornika spryskiwaczy na taki z miejsce na 2 pompki - jedna chudsza na szybe przednią, druga grubsza pompka wysokiego ciśnienia na lampy (chyba, że masz touringa to wtedy jest jeszcze pompka nr 3 na tylną szybę

4) Zmiana manetki prawej (od sterowania wycieraczkami) na taką z bocznym przyciskiem "S" - od intensywnego sprysku szyb. Pod ten przycisk podłączasz sobie kabelek od pompki wysokiego ciśnienia i masz wtedy możliwość w pełni osobnego sterowana/decydowania który sprysk i kiedy chcesz uruchomić.

 

Jak pójdziesz na skróty i podłączysz zasilanie pompki wysokiego ciśnienia pod pompką przedniej szyby (jak tak początkowo zrobiłem) do zapewniam Cię, że zimą/jesienią kiedy jest plucha zbiornik 4,5l płynu może CI nie wystarczyć na trasę 100km więc płyn będziesz musiał kupować prawie w hurtowych ilościach.

Poziomowanie możesz sobie darować bo ono praktycznie działa tylko jak jest bardzo wolny ruch zawieszenia w aucie (obciążenie bagażnika itp) - przy jeździe po nierównościach to poziomowanie i tak nie wyrabia bo silniczki lamp są za wolne.

Fabrycznie jest to spięte instalacją, że co któreś spryśnięcie szyby lub dłuższe pryśnięcie na szybę odpala sprysk lamp. Pytanie czy chcesz się bawić w aż taką kablomanię.

Ja u siebie najpierw spiąłem zasilaniem obie pompki ale po ilości płynu jakie zużywałem zdecydowałem o podmianie manetki prawej na taką z bocznym "S". Teraz mam pełen komfort a i płynu ubywa znacznie mniej. Sam zrobiłem wiązkę do pompki i manetki.

co do samej manetki to w poliftowej manetce przycisk od intensywnego zmywania 'S' zwiera PINy nr 6 oraz 10. U mnie pod 6-tkę był już doprowadzony kabelek z masa więc wystarczyło, że tylko z 10-tki wyprowadziłem kabelek z masą na przekaźnik i dalej wedle schematu na początku posta.

 

To jest kostka do manetki poliftowej (widać numerację pinów):

 

http://i.imgur.com/HZVWE8s.jpg?1

 

To gotowa wiązka - zrobiona przeze mnie:

 

http://i.imgur.com/7BIWSqU.jpg?1

 

Tu schemat jak to podpiąć:

 

http://i.imgur.com/cxuNyNY.jpg?1

 

Od chyba 3-4 lat wszystko śmiga bez problemu.

PAMIĘTAĆ!!! tylko o zamontowaniu bezpiecznika bo w razie przeciążenia (nie musi być jakieś duże) dość łatwo spalić pin w manetce).

Edytowane przez Manolito77
Opublikowano
jeżeli mógłbym prosić jeszcze o zdjęcia :P bo cos ich nie widac :) dzieki wielkie za profesjonalna odpowiedz
po co jeździć na ręcznym jak można dać w p*zde :)
Opublikowano
jeżeli mógłbym prosić jeszcze o zdjęcia :P bo cos ich nie widac :) dzieki wielkie za profesjonalna odpowiedz

Podmieniłem linki zdjęć z innego hosta i teraz powinny już być widoczne bez problemów.

Pzdr.

Opublikowano
Manolito a ty dokładałeś Xeon czy przerabiałeś instalację. Mi na długą trasę 6,5l płynu do spryskiwaczy czasami nie starcza i myślałem czy nie zrobić osobno tak jak ty masz. Bo tak to chyba wystarczyło by dać napięcie z pompki intensywnego do pompki od lamp ?
Opublikowano
Manolito a ty dokładałeś Xeon czy przerabiałeś instalację. Mi na długą trasę 6,5l płynu do spryskiwaczy czasami nie starcza i myślałem czy nie zrobić osobno tak jak ty masz. Bo tak to chyba wystarczyło by dać napięcie z pompki intensywnego do pompki od lamp ?

 

Ja zmieniałem lampy na oryginalne D2S bo fabrycznie miałem poliftowe ale na żarówkach H7 - w nocy kiepsko to świeciło. Dlatego dorzucałem instalację sprysków lamp. Ja nie miałem opcji intensywnego zmywania (dodatkowego zbiornika itp) dlatego podpiąłem to pod zmienioną manetkę z "S".

Jeśli masz opcję intensywnego to możesz spróbować tak podpiąć jak piszesz - pod zasilanie pompki intensywnego. Powinno iść mniej płynu bo ta pompka od intensywnego się trochę rzadziej włącza. W każdym razie bym tak podpiął żeby się przekonać jakie jest zużycie płynu.

Pzdr.

Opublikowano
Pompka od intensywnego włącza się tylko jak nacisnę S na manetce. W praktyce w ogóle tego nie używam. Bardziej zastanawiam się aby kupić spryskiwacze od e60 bo tam są mgłowe i wtedy nie musiał bym kombinować z zaworkami (bo mgłowe mają jedno podłączenie a z intensywnym podwójne) Wtedy wywalić zbiorniczek intensywnych i przepiąć to na światła :) Niegłupi pomysł :) tak to nie będzie mnie wkurzało, że mam coś na manetce co niczemu nie służy :D Orientuje się ktoś czy grzanie z e39 do e60 pasuje plug & play ?
Opublikowano

Wydaje mi się, że pisano na forach, że grzanie dysz w e39 i w e60 pasuje bez problemów.

Pzdr.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W aucie z Twojego rocznika nie trzeba żadnych sprykiwaczy(ustawowo).W tych latach nie obowiązywała dyrektywa unijna co do tego tematu.Montaż xenonòw to plug-play.Dodam,że spryskiwacze nie są efektywne.Polecam normalne przetarcie świateł.Sprawdzone.Przerabiane.A poziomowanie (jak już pisał kolega)to regulacja zależna od obciążenia.Nie dzìała w czasie jazdy.Zastępuje poziomowanie manualne.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
W aucie z Twojego rocznika nie trzeba żadnych sprykiwaczy(ustawowo).W tych latach nie obowiązywała dyrektywa unijna co do tego tematu.Montaż xenonòw to plug-play.Dodam,że spryskiwacze nie są efektywne.Polecam normalne przetarcie świateł.Sprawdzone.Przerabiane.A poziomowanie (jak już pisał kolega)to regulacja zależna od obciążenia.Nie dzìała w czasie jazdy.Zastępuje poziomowanie manualne.

 

U mnie spryskiwacze dają rade jak się jedzie w trasę i jest pogoda taka jak teraz to jak mokre lampy z błota po spryskaniu w nocy lepiej widać. Wiadomo, że najlepiej przetrzeć ale według mnie dobrze mieć spryskiwacze

Opublikowano

Bez sprysków w takiej pogodzie jesienno zimowej jest totalna kaplica. A zatrzymywać się co chwilę żeby przetrzeć lampę mechanicznie to raz, że niezbyt przyjemne a dwa, że takie zbyt częste przecieranie z reguły na wiosnę skutkuje koniecznością przepolerowania lamp przednich bo są trochę porysowane (mało kiedy jest pod ręką czysta i MIĘKKA szmatka, żeby zminimalizować rysowanie lampy).

Pzdr.

Opublikowano
Samo poziomowanie lamp nie jest aż takie wolne jak piszecie.Oczywiście na krótkich nierównościach nie nadąża ale jak hamuję i auto nurkuje,to snop światła się podnosi,a jak startuję,to opada.Czyli to poziomowanie jakoś działa.Dodam jeszcze,że czujniki są dwa-prawy przód i prawy tył i nawet pasują od X5 :cool2:
niema nic lepszego niż BAWARKA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.