Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam problem z moją e39 otóż mam ogromne luzy na lewym kole spowodowane rozwalona tuleja wahacza dolnego. Mam do was pytanie, może ktoś coś wie. Chodzi mi o stronę od MacPhersona w momencie kiedy wahacz nie porusza się wcale cała kolumna porusza sie w prawo i w lewo. Moim zdaniem jest to wina tulei a nie sworznia. Teraz moje pytanie czy jest możliwość wymiany tej tulei i gdzie można ją dostać bo przeszukiwałem internet i znalazłem tylko tuleje od strony karoserii...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie rozumiem ;) Wahacz ma z jednej strony tuleję, z drugiej sworzeń. Nie dziwne, że znajdujesz tylko "od karoserii", bo tam właśnie występuje. W zwrotnicę idzie sworzeń.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie bardziej dziwi jak można "posiadać problem" ?

 

Wahacze z przodu maja wymienne tuleje ale do tych prostych ciężko je znaleźć. Pewnie dlatego , że wcześniej wysiada sworzeń.

Ale jak sie upewnisz gdzie jest ten luz to napisz to ci znajdziemy rozwiązanie.

 

Sprawdź czy śruby wahaczy są solidnie dokręcone?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

pewnie chodzi o tuleje wahacza giętego ( reakcyjnego ). Warto pamiętać, że tą tuleje można wymieniać 1 raz bo później robi się duży luz w pasowaniu jej do wahacza i trzeba go wymienić w całości.

 

tuleja wahacza giętego lemfordera: LMI1328202

Kompletny wahacz gięty lemfordera: LMI13084

prosty wymienny jest chyba w całości z tego co kojarzę, lemforder: LMI13086

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pewnie chodzi o tuleje wahacza giętego ( reakcyjnego ). Warto pamiętać, że tą tuleje można wymieniać 1 raz bo później robi się duży luz w pasowaniu jej do wahacza

 

 

Nie zgodzę się.

 

Moje wahacze mają trzeci komplet.

Trzeba tylko wymieniać z głową a nie z młotkiem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Dzieki wszystkim za zainteresowanie. Chodzi mi o wahacz krótki prosty w lewym kole z przodu. Gadałem z moim mechanikiem jego zdaniem będzie to wina sworznia w wachaczu bo tak jak wspomniał ktoś wcześniej szybciej niszczy się sworzeń niż tuleja dlatego też będzie trzeba wymienić wahacz. Ale generalnie w zwrotnicy znajduje się jakaś wymienna tuleja w, którą wchodzi sworzeń wahacza ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak.

Stalowa tuleja nabita w zwrotnicę.

I jak jest wybita to szukaj zwrotnicy.

 

Zwrotnica to aluminium i tam podchodzenie z młotkiem może być opłakane w skutkach.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

dyzio255

czyli jak ta tuleja wyszła ze zwrotnicy np. razem ze sworzniem, to już się nie nadaje do użytku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko zależy od tego jak ścisło wyszła.

Bywają takie zwrotnice gdzie tulejka sama wypadnie bo tak jest wyrobiona.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.