Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , w moim bmw od wczoraj zauważyłem ,że gdy zapale swiatła lub inne rzeczy zwioazane z elektryka klima itp , to obroty lekko faluja nie jest to mocne ale nie bylo tego wcześniej . Dziś rano robilem pomiary napiecia na postoju i przy odpalonym samochodzie z obciażeniem i bez ,akumulator jest juz w slabej kondycji a bynajmniej tak mi się wydaje bo data produkcji sięga Styczen 2008r ! czyli juz 8lat , poniżej przedstawiam pomiary :

 

Postój po okolo 10h 12.12V

Zapalony bez swiateł "zimny" 14.15-14.21 V

Zapalony + wszystkie swiatła (mgielne itp) climatronik grzanie szyby 13.99-14.05V

Samochod po 5-6km jazdy odpalony bez swiatel itp. 14.17-14.20V silnik 90stopni

Samochod po 5-6km jazdy zapalone swiatla i climatronik tak jak zawsze 14.12-14.15V 90stopni

Samochod po 5-6km jazdy wszystko elektryczne zapalone 14.00-14.05V

 

Nagralem także filmik i jednak najbardziej faluja przy zapaleniu swiatla mijania jak filmik wrzuci się to dodam go do tematu :) Prosze o pomoc i opinie innych doświadczonych ! :)

Opublikowano

Yoshimura bodajże opisywał co jest winne takiemu stanu rzeczy - jak to naprawić itd.

Niestety nie pamiętam w jakim temacie, ale jestem prawie pewien że jak przeglądniesz jego temat w galerii to coś znajdziesz - koszt naprawy chyba niewielki.

Mój pasztet też ma taką przypadłość i też chętnie bym się za to zabrał.

Jak coś znajdziesz to wrzuć w swój temat - będzie dla innych - zakładam że już przeszukałeś poprzez "szukajkę" i niczego nie znalazłeś.

Opublikowano
Zgadza sie , czytalem wczoraj rózne tematy bylo ich sporo ale u innych problem występował z climatronikiem i oni szukali problemu w czujniku temperatury cieczy chlodzącej czy coś takiego , u mnie jest coś innego raczej ,Dzieki za podpowiedź bede szukać ! :)
Opublikowano
Ciężko coś znaleźć w takiej ilości postow które napisal ,wyslalem wiadomość na PW może zobaczy i pomoże :)
Opublikowano
To nie zmienia faktu ,że akumulator ma zdecydowanie za niskie napięcie po postoju, spróbuj uzupełnić wodę (jezeli są ubytki) i naładować prostownikiem.
Opublikowano
Akumulator jest bezobsługowy
magneti marelli
ale podladuje go :) nie wiem juz gdzie szukać problemu ...
Opublikowano
Ciężko coś znaleźć w takiej ilości postow które napisal ,wyslalem wiadomość na PW może zobaczy i pomoże :)

 

Wskazałem żeby przeglądnąć posty w jego galerii a nie wszystkie posty w jakich się udzielał.

Opublikowano

W takich wypadkach to komputer sam podnosi obroty bo widzi że alternator nie daje wystarczająco mocy a jak już pod wpływem obrotów zwiększy się moc ładowania to obroty opadają. Zacząć od połączeń elektrycznych , słupki aku , masa ,i sam alternator .

Przy okazji to w punkcie gdzie sprzedają aku możesz za parę zł sprawdzić stan twojego akumulatora.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jeszcze pozostaje pod znakiem zapytania podgrzewacz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ale gdyby wina leżała w podgrzewaczu to przy wyłączonym climatroniku byloby okej ? Najwieksze wahania obrotow są gdy ruszam przełącznikiem od światel i zapalam gasze . Widać na filmiku
Opublikowano
Akumulator jest bezobsługowy
magneti marelli
ale podladuje go :) nie wiem juz gdzie szukać problemu ...

 

 

Do każdego aku da sie dolać wody,poszukaj u wujka Google ,ostatnio w mojej Pani maździe wiwrcilem dzurki w aku i jak narazie ma się dobrze.

Opublikowano

Akumulator naładowany , nic nie dolewałem bo nie chce sie bawić w pirotechnika :D auto przy -8 zapalało od strzala teraz jest cieplej i jest okej .W poniedziałek pojade do mechanika z kompem poprosze o podpiecie i pokazanie błędów bo niestety nie mam możliwosci sam tego zrobić :( pewnie zawola 50-70zl za podpiecie magicznej wtyczki pod kostke i nic konkretnego nie powie ;x no ale może uda się wychwycić jakis blad i bede wiedział gdzie ręce wlożyć.

 

Ale jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomyśly to smialo prosze mowić :) w tygodniu bede wymienial tuleje wahaczy to przy okazji bycia w miesie kupie węże od podciśnienia bo nie są w dobrym stanie ... i wymienie ale to nie ma związku z powyższym ;x

Opublikowano
Po przeczytaniu opisu problemu każdy zapewne pomyślał o awarii elektrycznego podgrzewacza... jednak film obalił teorię :wink: Rozwiązaniem problemu jest podkręcenie obrotów biegu jałowego o +10 obr/min. Jest to wystarczające do wyrównoważenia obrotów jałowych, ponieważ "zerowa" wartość zazwyczaj ma problemy w niższych temperaturach i z dodatkowym obciążeniem elektrycznym jednostki. Pozdr.
Opublikowano
Myślę ze moje bmw ma dosyc spore obroty na jalowym ,czemu w ogóle ten problem wystapil teraz jak w gorsze temperatury bylo gorzej ?;) + gdzie sie wybrac zeby te obroty zwiekszyli ?bo zapewne trzeba kompa z dobrym programem
Opublikowano
Już Rafi Ci zwrócił uwagę że masz niskie napięcie ładowania , najpierw zrób porządek z elektryką to podstawa do prawidłowego funkcjonowania samochodu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzisiaj rano sprawdzalem jak to wyglada po doladowaniu (akumulator ladowal się niecale 2h i lampka na prostowniku zapalila sie na zielono więc odlączylem ) Myśle ,że bedzie to coś z ladowaniem wymienie regulator napiecia ,ale przed tym musze zrobić porządek z pompa wspomagania bo na 80% to jej wina cieknie juz od dlugiego czasu raz na miesiac doleje z 50ml ale wszystko leci na alternator ... a dokladniej na regulator szczotki itp , Moje pytanie alternator jest zamocowany tylko na te śróby ktore widać z przodu czy ma tez jakieś w okolicach regulatora (z tyłu) i chyba bedzie najwygodniej jeśli wyciągne pompe wspomagania ? w Tygodniu i tak podjade pod komputer zobaczymy czy moje przeczucia się zgadzaja . Jak uda mi sie uporać z tym problemem na 100% opisze wszystko na forum , bo wiem na swoim przykladzie ,że jak jest problem z ukochanym autkiem to aż czlowiek gorzej spi :D

 

Jak macie jakieś wskazowki jak wyciągnać pompe wspomagania i alternator to smialo prosze pisać bo bede to robil pierwszy raz :)

Opublikowano

Na temat wymiany alternatora i pompy wspomagania było sporo napisane ,np ;

viewtopic.php?f=69&t=215605

viewtopic.php?f=69&t=201305

Ja na twoim miejscu to bym najpierw zlikwidował wyciek pompy wspomagania i zrobił regenerację alternatora lub regulatora napięcia, sprawdził jak się auto zachowuje po tym zabiegu i dopiero bym pojechał do podłączenia pod kompa i ewentualnie dalsze szukanie problemu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Tak zrobię w tygodniu się za to zabiorę. Myslisz ,że moge teraz jezdzic tak autem ? potrzebuje go na dojazdy szkola ,silownia.

 

Co do wycieku pompy to wspomaganie chodzi dobrze , nie ma żadnego wycia itp ,mam tylko luz na kierownicy i nie wiem czy jest spowodowany przy zgaszonym jak i zapalonym jest taki sam wydaje się jakby kierownica byla odkrecona ale nie jest bo by odleciała. Maglownica jest okej zadnych wyciekow coś musi być na rzeczy z kierownica.Jeśli pompa chodzi dobrze to jest szansa jakoś ją uszczelnic czy tylko pozostaje wymiana ? jesli wymiana to raczej brać używke czy zamiennik bo na ori to raczej mnie nie stać :(

Opublikowano

Na pierwsze pytanie

Myslisz ,że moge teraz jezdzic tak autem ?

Prawidłowa odpowiedz : samochód należy niezwłocznie naprawić , ale jak nam życie pokazuje kierowcy biorą ryzyko i tak jeżdżą aż z powodu rozładowania akumulatora auto nie odpali albo co gorsza stanie pod światłami.

Drugie pytanie

Jeśli pompa chodzi dobrze to jest szansa jakoś ją uszczelnic czy tylko pozostaje wymiana ?

Teoretycznie to można uszczelnić ale na tym warsztat nie zarobi to zazwyczaj wymiana.

Trzecie pytanie

jesli wymiana to raczej brać używke czy zamiennik bo na ori to raczej mnie nie stać

Dla studenta to może być dobra używka ori ,(np z anglika ) można zrobić 50-100tys

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam ponownie :) A więc tak właśnie wróciłem z kompa do wymiany 1 i 4 swieca żarowa + przepływomierz (dziala lecz przy 4tyś obortow na kompie pokazuje 0.6 a niby powinien pokazac cos kolo 0.9-1.0.

 

Właśnie biore sie za zamawianie świec beru 4szt i ten przeplywomierz zastanawiam się czy brać zamiennik za 160zl czy coś innego co polecacie ?

Opublikowano

Jak odepniesz przepływomierz to jest jakaś różnica ?

Większość mechaników wykręca świece żarowe na dobrze ciepłym silniku bo się boją aby ich nie urwać .

odnośnie przepływki to tanie zamienniki to się nie sprawdzają.

Poczytaj linko to Ci może wiele wyjaśni.

viewtopic.php?f=69&t=124761&start=0

viewtopic.php?f=69&t=119662&hilit=przep%C5%82ywomierz

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186

Przyjemnej lektury

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Hmm , moja przepływka pokazuje 600jednostek a powinna okolo 1000 czyli jest zabrudzona ? z tego co wyczytałem to można zrobić małą dziurkę ,ale pytanie czy w moim modelu jest ten przepływomierz .Niby po wymianie nie musze zmieniać nic w oprogramowaniu ? jak myślisz warto zrobić tą dziurkę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.