Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Dziś moje autko mnie zaskoczyło. Zimno na dworze a tu przestało ciepłem dmuchac. Tzn nawiew działa przy czym nie ma różnicy czy ustawie na ciepło czy zimno zawsze daje zimnem. Mam Climatronika 2-strefowego i niewazne co ustawie na jaka strone cały czas leci zimne powietrze.

Wentylator chodzi z taka sama moca jak zawsze.

Co mogło się posypać?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Odpowietrzyć układ, sprawdzić zawory.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak chłodziwo ucieka powoli to najpierw zanika ogrzewanie, później dopiero się zaczyna przegrzewać.

Sprawdzenie poziomy płynu w pierwszej kolejności, później zarory.

Opublikowano

Odnosnie wskaznika temp cieczy to jest ideal w pionie. Mam lpg od pol roku i czasem troche plyny chlodniczego gdzies ucieka na gumowych przewodach, przy przegladzie lpg kaze to zrobic. Sprawdzam poziom w chlodnicy i jest ok, jak co dolewam.

Odnosnie tych elektrozaworow to jaK sie do nich dobiore mozna bedzie je jakos przeczyscic np WD40? Czy tylko wymiana?

Opublikowano
Mógłbyś kolego jeszcze sprawdzić czy działają silniczki przy nagrzewnicy na włączonym zapłonie i wtedy zmieniać temperature na panelu z minimalnej na maksymalną powinno być słychać czy chodzą te silniczki.
Opublikowano
Odepnij wtyczkę elektorzaworów,Wtedy są cały czas otwarte z tego co mi wiadomo.A jeszcze przed to dotknij na zagrzanym silniku przewodów do nagrzewnicy czy są ciepłe.Możliwe że climatronic sie posypał.
Opublikowano

Problem rozwiązany. Przynajmniej czasowo.

 

Okazało się co mnie zupełnie zaskoczyło że było za mało płynu chłodniczego. Tak jak jeden z Was pisał. Ale ciekawostka. Na wskazniku temperatury nie bylo zadnych odchyłek a nawet jak odkrecilem korek od chłodnicy to pływak troche wyskakiwał ponad wiec niby poziom taki jaki powienien byc - a tu wyszło ze tak naprawde w przewodach i samej chłodni było tego za mało (ponoc instalacja LPG tez tutaj zabrała - i ona tez jest chyba tą winowajczynia wycieków płynu).

Dobrze ze czlowiek do ktorego jeszcze z autem zna sie na bolaczkach BMW i szybo namierzył.

Poodkrecał trochę te dwie srubki (na chłodnicy i na przewodzie) dolał płynu system troche sie sam odpowietrzył i ogrzewanie zaczeło hulac jak powinno.

 

Z tego co sie troche dopytywalem tego mojego speca to mowil ze jakby elektrozawory padly to by nastepowało stopniowo (ponoc sa dwa) ze najpier np jedna strona by nie dmuchala a potem druga. A jak tak od razu calkowicie to wskazywalo na ten brak plynu lub ogolnei cala nagrzewnice.

 

Moze moja historia komus pomoze na przyszlosc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tylko następnym razem jak pytasz na formu to próbuj coś samemu robić. Chociaż sprawdzić płyn. Pisałem o strumieniu i tego też nie zrobiłeś.

 

Ile mechanik wziął?

 

Kontroluj płyn bo zapewne masz jakiś mały wyciek. Woź że sobą litr płynu albo wody destylowanej awaryjnie

Opublikowano
Tylko następnym razem jak pytasz na formu to próbuj coś samemu robić. Chociaż sprawdzić płyn. Pisałem o strumieniu i tego też nie zrobiłeś.

 

Ile mechanik wziął?

 

Kontroluj płyn bo zapewne masz jakiś mały wyciek. Woź że sobą litr płynu albo wody destylowanej awaryjnie

 

Płyn sprawdzałem sam poprzez stan, nie wiedziałem jak sie sprawdza na pracujacym silniku - ogolnie moze jestem mega laikiem ale na działającym silniku to nie zalecona mi odkręcac chłodnicy. I nie wiedziałem gdzie ma być strumien widoczny.

Spec wzial 20 zł za tzw przysługe.

 

Odnosnie płynu to planuje jechać do gazownika (zbliza mie sie pierwszy przeglad instalacji) i wtedy powiem o tych wszystkich wyciekach ze ma zrobic jak trzeba. Ten mechanik od BMW mowil ze przy LPG to mega czesta dolegliwosc ze węże idace do parownika czy innego elementu instalacji są co tu duzo gadac "liche" i bardzo czesto ciekną na zimnym. Po rozgrzaniu jest niby OK.

 

Pzdr

Opublikowano
Ja mam od ponad 100tys instalacje ale nie zauważyłem czegoś takiego. Dlatego pytaj na forum i staraj się proste rzeczy robić samemu. Na szczęście mało cie skasowal. Taka usterka jest do wyeliminowania w dosłownie 4min.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może układ jest szczelny, a poprostu gazownik nie odpowietrzył jak powinien i jeździłes na zapowietrzonym.

 

Odpowietrzać układ z LPG musisz z przodem w górze. Inaczej będziesz miał takie cyrki jak masz.

 

Wrzuć fotę instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.