Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam Bmw E46 318i 143km . W aucie był przeprowadzony remont silnika a dokładnie: regeneracja głowicy ( z uszczelniaczami, docieraniem zaworów itp), wymiana pierścieni tłokowych i wymiana panewek.

Mechanik po remoncie zalał mi silnik Castrolem 5w/30 .

I moje pytanie jak długo docierać silnik i kiedy wymienić olej i na jaki bo zauważyłem na castrolu ze zbiera się masełko na bagnecie.

Zrobiłem do tej pory 950 km

Opublikowano

Być może, że nie dogrzany ale trasa 100 km to mało ?

Remont silnika kosztował 2700zł za całość . Miałem problem bo strasznie brało olej ok. 1l na 500 km. Teraz zrobiłem te 950 km i nie wzięło ani grama.

Ogólnie jestem zadowolony, a remont był robiony w Kańczudze koło Przeworska.

 

To jak z tym docieraniem i olejem ?

Opublikowano
A jak z tym docieraniem do tej pory jeżdżę jak emeryt staram się nie przekraczać 3 tys obr. Można już kręcić wyżej ? i czy wymiana oleju po 3-4 tys to nie za późno ?
Opublikowano

Ok to zrobię jeszcze 500 km i wlewam motula, tylko jakiego bo jest parę rodzajów. Test na temp. zrobię po godz. 20.

I czy można już swobodnie jeździć ?

I jeszcze jedno czy też tak macie jak rano auto (długo postoji) to przy rozruchu silnik głośniej zawyje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej ma spełniać normę LL-04, czyli x-clean.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co na ten temat powiedział mechanik, który robił remont? Bo tu jego wypadałoby słuchać :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Powiem szczerze, że mechanik nie udzielił mi dokładnych porad. Powiedział tylko żeby nie gazować mu mocno i wymienić olej po 3 tys. Co wydało mi się trochę niedorzeczne dla tego pytam was o opinie na ten temat :)
Opublikowano

Olej 3 tys to za dużo. Bo docierające się elementy mogą tworzyć opiłki w postaci mazi które teoretycznie zbierze filtr.

 

Pedanci zalewają ( co nie uważam za głupie) olej za 1tys km zlewają i wymiana wraz z filtrem. Póżniej zalewają dalej jakimś średniej klasy typu castrol znowu zlewają po 3tys od ostatniego zlania i już wraz z nowym filtrem zalewają docelowym porządnym olejem.

Opublikowano

Okej tak zrobię tylko, że zawsze będę już zalewał motulem.

Test nr. przeprowadzony wyniki : Trasa (obwodnica ) temp. od 102 do 104/105 stopni C. Miasto temp. tak jak w trasie i na postoju to 104/105 stopni C.

Jak długo mam jeszcze docierać silnik?

Opublikowano
Po wymianie uszczelki pod głowicą i szlifowaniu gniazd zaworowych docieranie nie jest potrzebne ? U mnie została wymieniona tylko uszczelka pod głowicą i została splanowana głowica, wymienione uszczelniacze zaworowe i szlifowanie. Mechanik mi nic nie mówił więc od razu po rozgrzaniu silnika dość ostro zacząłem sprawdzać czy odżył. Wymiana oleju po 12 tyś.
Opublikowano

Myśle, że jest potrzebne tak jak u mnie, ale niech wypowiedzą się bardziej doświadczone osoby.

 

Zapomniałem jeszcze dodać, że w tej cenie remontu była też wymiana odmy i którejś z rolek.

Opublikowano
Po wymianie uszczelniaczy zaworowych mechanik też zalecal delikatna jazdę do 1000km ale to nie jest kpl remont. Tutaj to co innego. Nowe pierścienie i panewkami czyli elementy metal-metal które mogą się docierać do swoich powierzchni. Wszystko było nominal? Szlif wału był czy nie miał rys i wszystko poszło wymiarowe jak z fabryki?
Opublikowano

Taki ziomek z forum też łykał 2l na 1000km i po samych uszczelniaczach problem zniknal.

Co do wycia, to nie trzyma góra, mozna to naprawic

Opublikowano

Być może , że uszczelniacze by pomogły. Zrobić całość nie zaszkodzi a panewki już i tak się robiły żółte .

I jeszcze pytanie co do tego oleju bo Mutul X-cleen w swojej ofercie ma 5w30 i 5w40 oba maja norme LL-04

Jaki wybrać ?

 

Proszę mi powiedzieć coś więcej o tym

"Nie trzyma góra "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.