Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie moderatorów i wszystkich forumowiczów

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem e90 320i n46, końcówka 2006, automat

Autko z potwierdzonym przebiegiem 160 tyś,cały ori Jeszcze zostało mi sprawdzić geometrie która powinna być sprawdzona przed zakupem ale nic nie wykazywało żeby autko miało jakieś przygody więc sobie darowałem.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/iBPoRE.jpg

 

Z racji, że jest to moja pierwsza bawarka jestem troszkę zielony ze znajomości problemów związanych z marką, lecz codziennie dokształcam się na forum.

Napotkałem na parę problemów, które chciałbym zrobić, i przedstawię co udało mi się znaleźć i proszę o ewentualnie sugestie i drobną pomoc znawców tematu.

 

1. lekkie falowanie obrotów ale tylko na biegu jałowym ( 1-2 mm na wskazówce) , na ssaniu czy klimie w normie, czasami chwilowy spadek poniżej 500

Przyczyn jak wiadomo może być cała masa trzeba wszystko sprawdzić ale najprawdopodobniejsza po objawach u mnie to wyczyszczenie regulatora biegu jałowego powinno pomóc.

 

3. po podpięciu kompa wyskoczyło kilka błędów i tutaj zacznie się zabawa

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/910/6YsKCU.jpg

1. s0195 No communication possible with : telephone control unit – szwankujący moduł mulf, regeneracja ?

2. 002a6f DME- Valvetronic, minimun lift execeeded – wyczyszczenie wtyczki czujnika valvetronic z uszczelką powinno pomóc

3. 002a82 – DME VANOS instake – zacięty vanos ??

4. 002e68 DME knock sensor 1 i 1 – jeśli się pojawią ponownie to wymiana czujników spalania stukowego ?

5. 005de0 DSC : brake-pad wear : plaisibility, front axle – czujnik klocków

6. 005e5b DSC- DSC button - ???

7. FRM błędy – szwankuje moduł FRM ? przeprogramowanie pomoże ?

8. 00a112 CAS ELV fault –błędy wspomagania przeprogramowanie pomoże ?

9. 00a116 CAS critical status, el steering lock – wspomaganie, przeprogramowanie pomoże ?

10. 00a46d CID malfunction due to periphery- chyba coś związane z dodatkową pompą wody gdyż przy tym samym przebiegu wyskoczyło

11. 00A6d1 JBE Auxiliary water-pump- szczotki w dodatkowej pompie wody ?

 

czy obrane kierunki napraw błędów i interpretacja jest właściwa ?

poniżej błąd vanos, czego może dotyczyć co sprawdzić ?

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/910/ac97Rr.jpg

Opublikowano
Skasuj błedy na poczatek i sprawdz czy wracaja, co do falowania u mnie tez występuje- wyczyścilem elektrozawory zmienilem uszczelki i poprawiłem mocowanie gumy miedzy przepustnica a obudowa filtra powietrza. Faluje mniej ale od czasu do czasu sie zdarza
Inpa, ncs expert, chętnie pomogę okolice Konina
Opublikowano

Jasne, że skasowane, po odpaleniu nic nie wyskoczylo oprocz mulfa, i dalej lekko faluje ale wyczyszcze regulator posprawdzam reszte mozliwych przyczyn falowania, uszczelnie wszytstkie nefralgiczne punkty wycieków, olej w skrzyni też w planach, termostat do wymiany gdyż przy obecnych temperaturach dochodzi max do 92 i spada do 82 i tak w kółko,

odme też wymienie profilaktycznie, zrobie z 500 km i zobaczę co dalej wyskoczy

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zakupiony pakiecik startowy :

 

-świece denso vk20

- cewki beru zs324

-smar do swiec beru zkf 01

- odma ori wraz z 3 przewodami

- filtr oleju i kabinowy Mann

- czujnik spalana stukowego vdo siemens

- klocki tył textar

- olej millers 0w40 xf longlife

- plyn chlodniczy Prestone

-plyn hamulcowy ate sl6

-plyn wspomagania pentosin chf 11s

-olej do dyfra millers EE TRANSMISSION 75W90

- kompler rozrządu febi + 2 koła zębate pompy oleju

- termostat wahler

- komplet uszczelek silnika

pod klawiature, pod pompe vacum, podstawe filtra oleju, miski olejowej, czujnika poziomu oleju, eletrozaworów, czujnika polozenia walka , czujnika valvetronika,

-zrobiona geometria

 

Calosc gratow i sprawdzenie geometrii ok 3500 , montaż po nowym roku

W lutym jestem umowiony na profilaktyczną wymianę oleju w skrzyni i od razu renegeracja mechatronika , wszyysko na ori Zfa u naszego forumowego kolegi gorlika79

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W tym aucie przede wszystkim masz zrobić porządek z katalizatorami i sondami, bo to one sterują całą pracą tego silnika. Jeśli katy ci padły przy 160tys - zwróć uwagę czy silnik dużo oleju bierze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.