Skocz do zawartości

Niebezpieczne sytuacje z napędem na tył?


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Jak często mieliście sytuacje niebezpieczne spowodowane tylnim napędem? Na ile to mniej bezpieczna jazda w porównaniu do przedniego lub xdrive? Szczególnie przy wyższej mocy np. 320d+.

 

Ja we własnych autach zawsze miałem napęd przedni lub xdrive. Jeżdżę raczej rozważnie bez szaleństw. I xdrive raczej nie miał dużo okazji do wykazania. Natomiast nie jeździłem długo z napędem na tył. Jak to w Waszym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bardzo sie musialem starac zeby przy wlaczonej kontroli trakcji wyprowadzic auto z rownowagi, ale zanim zdazylem sam zareagowac elektronika zrobila wiekszosc za mnie. "Niebezpieczny" RWD przy aktualnej technologii to mit.
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Mazdą RX8 i ładnie latała bokiem ;-) ostatnio przed wymianą opon na zimowe na śliskiej nawierzchni chciałem wprowadzić E90 w poślizg i się mocno się zdziwiłem gdy hamulce poszczególnych kół wyprostowały mi samochód hahahaha musielibyście widzieć moją zaskoczoną minę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No się cieszę z takich opinii. Ja z xdrive miałem kilka sytuacji "niebezpiecznych". Podczas mrozu i ruszania na AWD nie czuć jak bardzo jest ślisko. Więc sobie jadę normalnie, a przed światłami ledwo wyhamowałem z ABS... Zatem czasami xdrive może zmylić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakkolwiek super będzie napęd w Twoim aucie, nie zwalnia on z używania zdrowego rozsądku i dbania o dobry stan techniczny samochodu.

Przy 150km/h na ślizgawce to i napęd gąsienicowy pewnie nie pomoże.

Jeździłem 550i przez ponad 5 lat i ani razu nie miałem sytuacji, w której czułbym, że straciłem kontrolę nad samochodem. A do wolnych kierowców niestety nie należę. I bokiem zimą też czasami zdarzało się pojeździć, ale wszystko pod kontrolą.

BMW ma zazwyczaj dobrze wyważony środek ciężkości, co przekłada się na dużą stabilność auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jak nie będziesz wjeżdzał w mokre, śliskie zakręty z butem w podłodze to powinieneś być spokojny. Ja widzę znaczącą różnicę w działaniu systemów obecnych a tych sprzed 15 lat tj.F20 vs E46. Osobiście bardziej niebezpieczne sytuacje miałem w 4x4, ponieważ czułem się pewniej i myślałem że mogę sobie na więcej pozwolić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdarzylo mi sie ostatnio przy luku na wjezdzie na autostrade, gdzie raczej zalecane jest szybkie nabieranie predkosci, ze auto zarzucilo tylem na mokrej nawierzchni. Mogla byc to dosyc niebezpieczna sytuacja, ale tor jazdy auta zostal momentalnie ustabilizowany. Bylem ta sytuacja dosyc zaskoczony, bo opony mam nowe, bylo cieplo i wcale ostro nie operowalem gazem. Jednak spory moment obrotowy diesla przesylany na tylnia os moze prowadzic do problemow z trakcja. Mimo, ze elektronika daje sobie w takich sytuacjach doskonale rady, to szersze opony na tylnia os wydaja sie miec swoje uzasadnienie nawet w niezbyt mocnych wersjach silnikowych typu 320d

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.