Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do speców od geometrii w E46.

Na badaniu technicznym wyszło mi, że mam rozbieżne tylne koła. Domyślam się, że jest to spowodowane zużyciem jakiegoś elementu, ponieważ miałem robioną geometrię z 1,5 roku temu. Czy na zmianę zbieżności tylnych kół ma wpływ tuleja progowa? Bo chyba tam się ustawia zbieżność?

I czy taki pomiar zbieżności na SKP jest miarodajny?

Opublikowano

Raczej nie wierzył bym takiemu pomiarowi, nie dawno byłem na przeglądzie i wyszło: oś przednia -5m/km, oś tylna -6m/km.

Dla potwierdzenia wczoraj byłem na geometrii i wyszło przód minimalnie za zbieżny, czyli na "+", a tył wyszedł idealnie poza kątami PK, ale zbieżność idealna co przeczy wstępnemu pomiarowi na przeglądzie.

 

Podejrzewam że u kolegi tak wyszło ponieważ raz się najedzie "dobrze" na płytę pomiarową (prostopadle do kierunku pomiaru) a raz np:. pod lekkim kątem co skutkuje takimi wynikami.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Te badania to w ogóle jakaś kpina a tyle hajsu się płaci. Rok temu przednie amortyzatory miały 67% a teraz mają 81% :D

Diagnosta oczywiście mówi, że super a winę za bujanie zwala mi na sworznie

BTW Posypały się właśnie wewnętrzne sworznie L i P strona w wahaczu Meyle HD po 80 tys. Trochę dziwne bo ponoć zewnętrzne są ok a z tego co wiem to wewnętrzne wolniej się zużywają...

Mam zamiar te zew. też wymienić.

Opublikowano

Co do pomiaru kątów trzeba ufać, ale sprawność amortyzatorów tylko organoleptycznie naciskając rękami na kielichy MacPhersona lub próba drogowa.

U mnie z roku na rok amortyzatory "regenerują się"... Badanie w tej samej stacji, a procentów przybywa... :shock:

Opublikowano

Mowa jest o zbieżności a nie pochyleniu koła.

Ponawiam pytanie czy na zmianę zbieżności tylnej osi ma wpływ tzw. tuleja progowa lub jeszcze jakaś tuleja?

Opublikowano

Jakie są objawy zużycia wewnętrznego sworznia wahacza ? Drga Ci może kierownica ?

Amortyzatory jak wyżej bada się naciskając na kolumnę. Na stacji wychodziły mi wyniki zawsze 70%+ a po demontażu amorków z przodu jeden w ogóle nie odbijał a drugi ledwo co.

Opublikowano
Ponawiam pytanie czy na zmianę zbieżności tylnej osi ma wpływ tzw. tuleja progowa lub jeszcze jakaś tuleja?
Głównie to tak, jak tuleja podprogowa klęknie zmienia się zbieżność tylnej osi, podczas normalnej eksploatacji można tego nie zauważyć gdyż parametry jezdne nie ulegają pogorszeniu, ale efekt będzie widać po oponach :wink:

 

A co do badania amortyzatorów to wszystko zależy od "metody" najbardziej wiarygodna zdaje się metoda Eusama, a przy okazji najbardziej wytrzęsie autem podczas badania :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Generalnie sam bym chciał wiedzieć jakie dokładnie są?

U mnie stuka coś z przodu, szczególnie jak podjeżdżam zjeżdżam z progów zwalniających, wibracji na kierownicy nie mam. Ale zbacza mi z toru jazdy na wprost i musze kontrować.

Na zgaszonym silniku mam też stuki w maglu przy ruszaniu kierownicą.

Opublikowano
Głównie to tak, jak tuleja podprogowa klęknie zmienia się zbieżność tylnej osi, podczas normalnej eksploatacji można tego nie zauważyć gdyż parametry jezdne nie ulegają pogorszeniu, ale efekt będzie widać po oponach

 

Właśnie jedną tylną oponę mam zjedzoną więcej niż resztę, zauważyłem przy zmianie na zimowe. Zastanawiałem się właśnie dlaczego :)

Opublikowano
Co do pomiaru kątów trzeba ufać, ale sprawność amortyzatorów tylko organoleptycznie naciskając rękami na kielichy MacPhersona lub próba drogowa.

U mnie z roku na rok amortyzatory "regenerują się"... Badanie w tej samej stacji, a procentów przybywa... :shock:

bo na pomiar potocznie nazywany sprawnością amortyzatorów, składa się kilka czynników, nawet ciśnienie w kole, czy miękkość opony może mocno zaburzyć wynik

Opublikowano
Generalnie sam bym chciał wiedzieć jakie dokładnie są?
Są metody Boge i Eusama.

Boge mniej wrażliwa na ciśnienie w oponach, sztywność zawieszenia.

Eusama jest bardziej skuteczna, moim zdaniem bardziej odzwierciedla rzeczywistą pracę amortyzatorów podczas normalnej eksploatacji.

 

Dla porównania robiłem jednego dnia badanie amortyzatorów na kilku stacjach diagnostycznych (w ramach pracy inżynierskiej) tymi dwoma metodami:

Wyniki oczywiście uśrednione:

Boge sprawność: 70 - 72% (przednia oś) - wg. tej metody potrzebna sprawność min. 60% (nowe amortyzatory mają ok 80%)

Eusama sprawność: 45 - 52% (przednia oś) - amortyzatory w w dobrym stanie

 

Co do ścinania opon to oprócz zbieżności również kąty PK muszą być w granicach tolerancji, jak koło zbytnio leży również wyciera się wewnętrzna część opony.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Generalnie sam bym chciał wiedzieć jakie dokładnie są?
Są metody Boge i Eusama.

Boge mniej wrażliwa na ciśnienie w oponach, sztywność zawieszenia.

Chodziło mi o objawy luzu na sworzniu wewnętrznym a nie metody pomiaru sprawności amortyzatorów :) Uważam, że amortyzatory przeszły już swoje, mają nalatane około 150 tys. Do tego nie mogę już tak szybko jeździć w zakrętach jak kiedyś i auto zrobiło się miękkie, komfortowe, gdzie wcześniej podskakiwałem na nierównościach, a teraz jest miękko ale kołysze też.

Opublikowano
Nie rozumie pytań. Weź auto na ścieżkę potem też na podnośnik jak masz sztuki i luzy to masz już dawno złom a nie zawieszenie. Wymień i tyle a nie pytasz o objawy luzów bo to bez sensu
Opublikowano

Dokładnie jak kolega wspomniał, trzeba zrobić ścieżkę, szarpaki, podnośnik, brecha i po sprawie.

Zużyte amortyzatory, łączniki, sworznie czy maglownica te elementy gdy się zużyją stukają, sprytny mechanik po jeździe próbnej potrafi zlokalizować źródło luzów, każdy element wydaje trochę inny lecz charakterystyczny stukot.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Ja nie wiem czy czytaliście wątek od początku, a pytam się tutaj bo po to jest to forum żeby rozwiać wątpliwości. Auto było na szarpakach i podnośniku. A diagnosta może się mylić, jak to już zresztą wielokrotnie bywało.
Opublikowano
Sprawdź w warsztacie porządnym gdzie się robi geometriexjakiexmasz parametry. Zużyte te tuleje za nią odpowiadają i w skrajnym przypadku możesz zedrzec oponę do drutów ale to byś wcześniej czuł po zachowaniu auta na lukach z poprzeczna nierownoscia. Miał byś efekt przenoszenia tyłu po najechaniu na nierówność na łuku. Masz tak?
Opublikowano

Więc jakie w końcu są objawy zużytych wewnętrznych lub zewnętrznych sworzni wahacza ? Czy mogą to być drgania kierownicy przy hamowaniu i jeździe ? Mam właśnie takie objawy - drgania kierownicy jazda oraz czasem przy hamowaniu i mocne stuki przy małej prędkości i jeździe na kocich łbach szczególnie może je wyczuć przy skręconych kołach co by sugerowało łączniki stabilizatora ale słychać je też i czuć na jeździe na wprost. Wraz z wzrostem prędkości na kocich łbach coraz mniej stuka a przy zwalnianiu mocniej.

 

Mechanik mówił, że nie widzi żadnych luzów oraz 3 razy stacje diagnostyczne powiedziały to samo a szarpali auto na wszystkie możliwe strony i tam nic nie słychać a podczas jazdy owszem. W zawieszeniu wymieniona dosłownie każda część razem z maglownicą i sworzniami zewnętrznymi rok temu. Więc darujcie sobie pisanie jedź i sprawdzaj luzy bo niemożliwe, że tyle osób może się mylić i nie widzi żadnych luzów a pytam bo może ktoś miał tak samo dlatego chciałbym wiedzieć jakie objawy powodują zużycie sworzni wewnętrznych oraz zewnętrznych.

 

Sorry za off-topic.

Opublikowano
Miał byś efekt przenoszenia tyłu po najechaniu na nierówność na łuku. Masz tak?

Nie mam tak. Za to przód na rondzie się masakrycznie wychyla wręcz kładzie. Tutaj obstawiam winę amortyzatorów oraz sprężyn.

No i przy jeździe na wprost ucieka co jakiś czas zjeżdża, tu chyba winne są sworznie wewnętrzne.

To co mnie zastanawia to, że drążki i końcówki kierownicze są ok, nigdy nie wymieniane. Czy wy w swoich E46 też nigdy nie wymienialiście końcówek z drążkami?

Opublikowano
Nie mam od nowości BM'ki ale gdy zmieniałem jakiś miesiąc temu końcówki drążków kierowniczych to stare wyglądały na fabryczne i nie miały jakichś większych luzów. Były trochę mniej sztywne niż nowe ale to wszystko. Po zmianie drążków nie zauważyłem żadnej zmiany w prowadzeniu. Tak samo wiele tylnych tulejek nie nadawały się do wymiany a mimo to siedziały fabryczne... Dawniej jakość wykonania była chyba na o niebo wyższym poziomie :)
Opublikowano

Ja ost miałem luz na jednym wahaczu (tuleja) wywaliłem wszystko i się okazało ze niby dobre tuleje są już zużyte i widać to dopiero po odkreceniu całkowicie wahacza. Tuleje te są luźne w gnieździe. Taki wiek. Fabryczne kilkunasto letnie zawieszenie nawet bez luzów to szrot.

 

A stuki na kocich łbach to magiel. Koszt maglownicy regeneracji to trochę ponad 1.5 tys zł. Ew może krzyzak kolumny ma luz

Opublikowano

A stuki na kocich łbach to magiel. Koszt maglownicy regeneracji to trochę ponad 1.5 tys zł. Ew może krzyzak kolumny ma luz

Gdzie tyle biorą za regeneracje i co ona obejmuje?

W Auto rege koszt 500 zł, ale dokładnie nie wiem co obejmuje taka regeneracja, bo jeśli wymieniają same uszczelnienia to nic nie daje na stuki, luzy.

Opublikowano

Może jedz gdzieś do fachowego warsztatu. Skąd jesteś? Jak blisko mnie to ci podam namiary na normalny warsztat.

 

Ile dałeś za ten magiel? Bo tania wymiana uszczelnień i kasowanie luzów śruba nie załatwiają sprawy. Profesjonalna regeneracja plus wymiana listwy a nie jej szlifowanie i niszczenie kosztuje tyle ile pisałem przy zdaniu starego magla

Opublikowano
Może jedz gdzieś do fachowego warsztatu. Skąd jesteś? Jak blisko mnie to ci podam namiary na normalny warsztat.

Mnie się pytasz czy marcin5001? :)

Ja mam ok 150 km do Głogowa ale chętnie wezmę kontakt do tego warsztatu.

Opublikowano
Warmia i mazury. Płaciłem około 800 zł. Wiem, że listwa jest napawana chodź w tym zakładzie twierdzili inaczej. Na razie jest dobrze a jak coś znów się rozsypie to wystąpię o zwrot gotówki oraz pokrycie kosztów mechanika. Podejrzewam wahacz bo już na prawdę nie ma nic innego do zrobienia dlatego pytam o objawy uszkodzonych sworzni na wahaczach - tuleje zmienione jakieś dwa miesiące temu na Meyle hd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.