Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gomax szukaj glowicy z jakiegos uszkodzonego auta i powtarzaj naprawe

Spaliny w ukladzie chlodzenia swiadcza o peknieciu glowicy w okolicach zaworow

Ile zaplaciles za robocizne wymiany uszczelki?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam serdecznie,

Jestem od sierpnia br posiadaczem (nie mogę napisać szczęśliwym) BMW 123D, N47, 204KM (hatch, 5 drzwi) z 2007 roku, 131 tys km udokumentowane potwierdzone w ASO, oprocz awarii która zaraz opiszę, stan wyjątkowo piękny :)

Sprowadziłem go z Niemiec, sporo dopłaciłem by był na maxa wyposażony - mpakiet zewnątrz/wewnątrz + zawieszenie, navi, sport fotele itp (w sensie doplacilem za taki model, fabrycznie wyjechal z tym wyposazeniem).

Od początku boli ten samochód ubytek płynu chlodniczego, sprzedawca nawet sie do tego przyznal (sugerujac ze byl z tym w BMW i to drobnostka, jest nieszczelnosc) i mam to na papierze umowy. 3x wizyta w BMW Dobrzański w Krakowie. Wcześniej jedna u znajomego mechanika BMW, który sprawdził ciśnienie na przewodach + mieszanke płynu w zbiorniczku i powiedział że to musi być uszczelka/głowica/blok silnika. Nie chcąc pakować kupe kasy na początek pojechałem własnie do BMW Dobrzanski na potwierdzenie tej wersji i w razie czego posiadanie tego na papierze "by walczyc ze sprzedawca", wymienili zbiorniczek eliminując ze to moze byc coś poważniejszego. Przejechane 600 km i info "Coolant level too low", pod korkiem tez faktycznie pusto. Kolejna wizyta i wymienili korek (;p), jak się domyślacie to samo. Po trzeciej wizycie stwierdzili ze faktycznie musi to byc ta uszczelka lub sama glowica. Tą naprawe robilem jednak u zaprzyjaznionego mechanika by nie placic jak za zboze w ASO Dobrzanski. Po rozebraniu glowicy okazalo sie, że faktycznie jest do planowania (lodeczkowata, wybrzuszala na srodku). Tak wiec glowica splanowana, uszczelka nowa, sruby i wszystko co potrzeba zrobione. Przejechalem wlasnie 450 km i... Coolant level too low! Plynu w zbiorniczku nie ma. Sprawa bardzo swieza, wydaje sie jedyna mozliwoscia dziurka/pekniecie ktorego nie bylo widac w bloku silnika? Jeśli tak to czytałem u Was na forum ze podejdzie też n47d20c, robił ktoś tak faktycznie? Inna sprawa, walcze ze sprzedawcą, ten nie odbiera itp historie. Zglosilem sprawe do ECK (europejskiego centrum konsumenta), Polska strona procesowała pozytywnie sprawe, dorzucilem cala dokumentacje itd, sprzedawca jednak wypial sie, ze auto ma wade ze wzgledu na moj styl jazdy... tyle, ze mam na papierze umowy jak wczesniej wspomnialem ze jest ubytek plynu... tyle ze sadzilem ze to bedzie gdzies nieszczelnosc (tak jak zapewnial sprzedawca) niz pekniety blok/glowica/uszczelka :) Pozostaje mi droga sadowa, ma ktos jakies doswiadczenie co do krokow dzialania, czy nie ma o co walczyc i mam odpuscic sprawe?

 

Ja miałem podobną sytuację - mam e87 123d 2007 r. i wymieniałem słupek od n47d20c - to jest to samo tylko koniecznie musi to być wersja 177 km. Często można spotkać C z 184 km - różni się na pierwszy rzut oka otworami w głowicy od kolektora dolotowego. Auto po zmianie słupka jeździ tak samo, zrobiłem od naprawy około 20 tyś. U mnie tez ubywało płynu, puściła uszczelka i dodatkowo płyn chłodniczy spowodował na tym cylindrze pęknięcie świecy żarowej co dalej uszkodziło silnik.

Opublikowano

Hej frytek87, wielkie dzieki za wiadomość! Narazie odpuściłem kolejne odwiedziny warsztatów dopóki nie znajdę odpowiedniego słupka, o tym "c" właśnie wiem i cieszę się, że mam już kogoś kto faktycznie to przeszedł i dalej się cieszy z auta.

Ja narazie jeżdżę i dolewam mniej więcej co 200km z 0,2l-0,3l płynu bo zawsze jak sprawdzam (zanim pokaże się kontrolka) po tych 200km to wskaźnik jest nieco poniżej minimum. W sumie gdyby nie to dolewanie to nic więcej się nie dzieje. No, w sumie raz po odpaleniu mocno go telepało, wahlując obrotami pomiędzy 700-900. Zgaszenie, odpalenie i wszystko wróciło do normy. Jeździłem też w wigilie (;p) 123d kuzyna, mocą różnicy nie ma - przynajmniej wyczuwalnej pod stopą. Od czasu do czasu da się wyczuć zapach spalin w kabinie (zaraz po odpaleniu, albo gdy zjeżdżam z górki bez używania gazu przez dłuższy czas a później go depnę).

 

@stinger123d - poszła wiadomość priv

Opublikowano
Stosowałem takie uszczelniacze. Kiedyś w E36 miałem nieszczelność w chłodnicy - zastosowałem preparat firmy Xeramic w płynie, i choć nie byłem za bardzo do tego przekonany , to pomogło od razu.

Ze 3 tygodnie temu kolega miał nieszczelność nagrzewnicy w Sharanie. Kupiliśmy firmy Liqui Moly i też natychmiastowa poprawa.

Te preparaty wchodzą w reakcje z powietrzem (tam gdzie jest wyciek to i jest kontakt z powietrzem) i wtedy to skutecznie działa.

Nie wiem jak te preparaty sprawdzą się w przypadku pęknięcia bloku czy głowicy, bo nie testowałem, ale nic nie powinno się zatkać w układzie chłodzenia. Te nowoczesne preparaty nie działają już tak jak te stare proszki, które zatykały wszystko co tylko było możliwe.

Potwierdzam ja też używałem akurat do e 30 jak mi chłodnica ciekła,na pewno teraz przeskok technologiczny takich preparatów poszedł do przodu.Jednak to według mnie tylko półśrodek, zrób konkretnie tak to będziesz miał spokój, a nie z tyłu głowy w trasie a może coś trzaśnie.Powodzonka w naprawie i bezawaryjności w nowym roku dla wszystkich :cool2:

Opublikowano

Hej,

Natrafiłem jeszcze na jeden trop by spróbować wymienić uszczelkę pod głowicą zamiennikiem, bez aluminiowych części. Spotkał się ktoś z Was z takim rozwiązaniem i co więcej, z taką uszczelką pod głowicą? Wszystkie jakie szukam sa metalowe/aluminiowe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gomax jesli masz w ukladzie chlodzenia cisnienie i spaliny to sprawa jest jasna /peknieta glowica / tak jak pisalem w okolicy zaworow wydechowych i plyn jest wypluwany przez wydech...

Jest jeszcze opcja zle wykonanej uslugi.

Nie baw sie w spawanie starej glowicy tylko wymien na dobra a od mechanika wez fakture / to jest twoja gwarancja na robocizne /

Kupno slupka moze rozwiazac Ci problem ale skad wiesz ze nowu Cie ktos nie wydyma /a slupek to kilka tys./

Ja jeszcze nie widzialem innej uszczelki jak metalowa / do tego auta /

Opublikowano
Witam, a sprawdzałeś może chłodniczke EGr, w późniejszych silnikach pojawiał się problem z nimi(ubywający płyn chłodniczy, pompowanie węży), sprawdź jak wyglada, badź zaślep dostęp spalin i sprawdź czy wtedy pompuje ci węże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W chlodniczce EGR nie ma cisnienia ale gdybys chcial sprawdzic ten trop to wystarczy sciagnac rurke podcisnieniowa z EGR i spalin tam nie bedzie bo EGR bedzie zamkniety / wywali tylko blad na desce rozdzielczej /

Gdybys mial wyciek to bys widzial bialy slad w jego miejscu / tworzy go glikol /

Tylko w komorze sprezania jest cisnienie zdolne do napompowania ukladu chlodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.