Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Jestem od sierpnia br posiadaczem (nie mogę napisać szczęśliwym) BMW 123D, N47, 204KM (hatch, 5 drzwi) z 2007 roku, 131 tys km udokumentowane potwierdzone w ASO, oprocz awarii która zaraz opiszę, stan wyjątkowo piękny :)

Sprowadziłem go z Niemiec, sporo dopłaciłem by był na maxa wyposażony - mpakiet zewnątrz/wewnątrz + zawieszenie, navi, sport fotele itp (w sensie doplacilem za taki model, fabrycznie wyjechal z tym wyposazeniem).

Od początku boli ten samochód ubytek płynu chlodniczego, sprzedawca nawet sie do tego przyznal (sugerujac ze byl z tym w BMW i to drobnostka, jest nieszczelnosc) i mam to na papierze umowy. 3x wizyta w BMW Dobrzański w Krakowie. Wcześniej jedna u znajomego mechanika BMW, który sprawdził ciśnienie na przewodach + mieszanke płynu w zbiorniczku i powiedział że to musi być uszczelka/głowica/blok silnika. Nie chcąc pakować kupe kasy na początek pojechałem własnie do BMW Dobrzanski na potwierdzenie tej wersji i w razie czego posiadanie tego na papierze "by walczyc ze sprzedawca", wymienili zbiorniczek eliminując ze to moze byc coś poważniejszego. Przejechane 600 km i info "Coolant level too low", pod korkiem tez faktycznie pusto. Kolejna wizyta i wymienili korek (;p), jak się domyślacie to samo. Po trzeciej wizycie stwierdzili ze faktycznie musi to byc ta uszczelka lub sama glowica. Tą naprawe robilem jednak u zaprzyjaznionego mechanika by nie placic jak za zboze w ASO Dobrzanski. Po rozebraniu glowicy okazalo sie, że faktycznie jest do planowania (lodeczkowata, wybrzuszala na srodku). Tak wiec glowica splanowana, uszczelka nowa, sruby i wszystko co potrzeba zrobione. Przejechalem wlasnie 450 km i... Coolant level too low! Plynu w zbiorniczku nie ma. Sprawa bardzo swieza, wydaje sie jedyna mozliwoscia dziurka/pekniecie ktorego nie bylo widac w bloku silnika? Jeśli tak to czytałem u Was na forum ze podejdzie też n47d20c, robił ktoś tak faktycznie? Inna sprawa, walcze ze sprzedawcą, ten nie odbiera itp historie. Zglosilem sprawe do ECK (europejskiego centrum konsumenta), Polska strona procesowała pozytywnie sprawe, dorzucilem cala dokumentacje itd, sprzedawca jednak wypial sie, ze auto ma wade ze wzgledu na moj styl jazdy... tyle, ze mam na papierze umowy jak wczesniej wspomnialem ze jest ubytek plynu... tyle ze sadzilem ze to bedzie gdzies nieszczelnosc (tak jak zapewnial sprzedawca) niz pekniety blok/glowica/uszczelka :) Pozostaje mi droga sadowa, ma ktos jakies doswiadczenie co do krokow dzialania, czy nie ma o co walczyc i mam odpuscic sprawe?

Opublikowano

Niemiec stoi przy granicy z pieniędzmi i czeka, aby Ci je oddać :duh: Powiedział Ci co jest więc zachował się bardzo fair, ty mu uwierzyłeś i bez sprawdzania brałeś w ciemno. Proste ..... :8) A co on był mechanikiem i wszedł w silnik, powiedział Ci ile wiedział.

 

P.S tak pękają bloki z pierwszych lat produckji.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

By dobic juz autora postu na maxa dodam ze nie ma czegos takiego jak "okazja z niemiec" :)

Niemiec nie jest glupi jak sie polakom wydaje ktorzy kupuja auta nie majac w tym doswiadczenia.

 

A teraz do rzeczy :)

Proponuje wpuscic specjalny srodek ktory likwiduje przeciek w bloku silnika do plynu chlodzacego.

Nie polecam jednak tych z opilkami metalu.

 

Np cos w ten desen :

 

http://barsleaks.com/product/liquid-copper-block-seal-intake-radiator-stop-leak/

MADE IN PRL
Opublikowano

Mialem juz przemilczec ale dam Wam/Ci KumatyWujek jeszcze troche do smiechu ;) zycie i Tak wystarczajaco daje mi po dupie wiec akurat sprawa swiezo kupionego auta to takie rysy posrod everestow moich problemow.

Do rzeczy, nie była to żadna okazja, blisko 12 tys E.

Sprawa zajmowal sie kumpel z ktorym znam sie od wiekow, ktory ma na karku spore doswiadczenie i przeszlo 200 sztuk pojazdow 4kolkowych. Serio, to pierwsza taka wpadka jego jaka znam, akurat przytrafila sie mi - w sumie sie nie dziwie znajac moj pech :) Fakt, nie sprawdzilismy tego wycieku, zaufalismy widzac jaka piekna bestia. Stalo sie, trudno i nie mysle juz o tym, chce naprawic auto, cieszyc sie nim i zapomniec o calej sprawie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak kolega tyle autek sciagnal to Ci powiem ze spapral sprawe juz na samym poczatku...

Nie pisze sie w umowie usterek bo kupujesz wtedy poinformowany o tym , zgadajac sie z tym i mozesz mu teraz nagwizdac...

Piszesz normalna umowe i masz pol roku gwarancji u handlarza i 3 miechy u prywatnego sprzedawcy

Jak dzwonisz to dobrze zeby ktos sie po niemiecku wygadal i nie straszy sie goscia jakims Eck tylko sie mowi albo sie teraz dogadamy albo moj anwalt / adwokat / to zalatwi

W tym miejscu nastepuja negocjacje

Jedynym wyjatkiem gdzie nie ma dyskusji jest wpis MOTORSCHADEN lub GETRIEBESCHADEN

Na Eck nie licz bo predzej auto zlomu doczeka niz oni Ci cos wywalcza tym bardziej ze twoj wpis w umowie podcina im skrzydla

Ale czlowiek sie uczy na bledach...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A glowica byla sprawdzana na szczelnosc???

Lodeczke golym okiem zobaczyles?masz suwmiarke w oczach?

Zagrzej silnik i sprawdz czy weze gumowe sa twarde czy miekkie

Zobacz czy z wydechu idzie para wodna

Zobacz czy masz plyn /woda/ w oleju oraz maslo pod korkiem wlewu oleju

Nic o tym nie piszesz a od tego powinienes zaczac bo ja osobiscie na podstawie tylko utraty plynu silnika nigdy bym nie rozbieral...

Opublikowano

Sa takie narzędzia co się wkreca w zbiorniczek i pokazuje czy jest problem w okolicach uszczelki (barwniki jak do sprawdzania kokainy i tego podobne).

 

Prawdopodobnie plynu z olejem nie miesza bo do tej pory miał by juz majonez co pewnie by zobaczył.

 

Najłatwiej to zagrzej auto i zobacz czy są miękkie węże wodne te grube. Na wydech nie ma co patrzeć tym bardziej że teraz duża wilgotność na dworze itp.

 

Jak się domyślam to faktycznie pękł blok gdyż jest to nic nowego w autach z początku lat produkcji, ale wiadomo lepiej być w 100% pewnym niż wywalić 10kPLN za coś co może być nie potrzebne.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

Nic tam nie patrz tylko zalej ten srodek(lub podobny) do plynu chlodzacego.

Forumowicze najwyrazniej zapomnieli ze przewody badal mechanik na twardosc ten co wymienial uszczelke przy wpuszczaniu plynu.

Barwniki w tabletkach to bedziesz wlewal gdy lepidlo nie pomoze.

 

PS.Kolejna uwaga to fachowosc importera/handlarza sprawdzamy po latach (co najmniej 15-25lat w imporcie) a nie po ilosci sprowadzonych aut!

Idealny handlarz/importer ma co najmniej 45-55lat wieku a szczegolna ostroznosc nalezy zachowac gdy ma ich w przedziale 20-30.

Niemcy,wlosi,francuzi,szwajcarzy czy holendrzy moga byc rozni dlatego jak nie masz pewnosci to kupujesz uzywane auto od dealera za granica.

 

PS"Twoja awaria to nie jest tez tam jakas tragedia bo jest to naprawialne.

MADE IN PRL
Opublikowano

Hej!

@kotin44, to był handlarz, wiec jak najbardziej moze uruchomie droge prawną... nie ma zadnych zapisow a'la MOTORSCHADEN lub GETRIEBESCHADEN.

Cała reszta, jak cisnienie na przewodach (przewody bardzo twarde), sprwadzenie masla (tego nie ma), sprawdzenie chemicznej zawartosci plynu w zbiorniczku wyrownawczym pod wzgledem spalin (sa), para wodna nie idzie, nie kopci na bialo, suwmiarki w oczach oczywiscie ze nie mam ale mechanik ktory sprawdzal szczelnosc glowicy dal ja do planowania i tam wyszla ta nierownosc (2 kartki papieru dalo sie podlozyc z "rogow" glowicy). Mechanik raz jeszcze spawdzal wczoraj wszystko, nie ma zadnego glupiego wycieku na polaczeniach, sprawdzalismy tez jakies abstrakcyjne warianty jak wyciek w kokpicie, pod deska, pod nogami, zreszta problem dalej jest w silniku skoro spaliny sa w zbiorniczku wyrownawczym.

Opublikowano

@ KumatyWujek

Dzieki za udzial/pomoc, jednak za nic nie odwaze sie takich wynalazkow wlac do tego auta.

Opublikowano

To sa nowe technologie a nie zadne polsrodki kolego.

Patentem jest wlanie opilkow metalu a nie wlokien szklanych ktore razem z plynem chlodniczym lataja dziure.

To koszt ok 70zl i calkowicie bezpieczny dla systemu chlodzenia.

 

Niektorzy tez leja to :

 

http://sklep.landroverowy.pl/k-seal-uszczelka-uszczelniacz-chlodnicy-glowicy-bloku-itp-w-plynie-k-seal.html

MADE IN PRL
Opublikowano
Znajomy to kiedyś wlał do starego 1.9TDI bo mu ciekła chłodnica, powiem tak działa, ale syf robi okropny w środku dlatego jak chcesz dobrze to wiadomo jak. Z resztą to może dobre jest na handel, ale nie na dłuższą metę.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

Nie zgadzam sie z opinia damianz.

Zawsze gdy naprawa jest nieuzasadniona ekonomicznie tego typu srodki moga pomoc tym bardziej gdy jest tylko pekniecie w bloku a nie uszkodzenie powypadkowe.

Koszt naprawy tego typu usterki to plus robocizna :

 

http://www.leebmann24.de/zylinder-kurbelgehaeuse-mit-kolben-1er-3er-5er-x3-11112285304.html

 

lub

 

http://www.super-bmw.pl/11112179680-blok-silnika-z-tlokami.html

 

lub

 

zostaje spawanie bloku silnika jesli mozliwe

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tym wpisem w umowie zamknales sobie wrota do roszczen na silnik...

Masz wpisane w umowie ze silnik traci wode i teraz chcesz od chlopa wyciagnac kase booooooo silnik traci wode...

Teraz juz sobi daruj

Z tych objawow masz tylko twarde weze czyli cisnienie z cylindra wali do wody i sa tylko trzy mozliwosci gdzie to moze nastapic

1.obsuniecie tuleji cylindra / ale nie slyszlem o takim przypadku w BMW /

2.zly styk glowicy z blokiem / robilem raz auto gdzie to blok byl do planowania /

3.peknieta glowica / to wlasnie obstawiam /

Chyba jeszcze raz Cie czeka uszczelka pod glowica...

Piszesz mechanik ktory sprawdzil szczelnosc...- a jak on to zrobil?

Szczelnosc sprawdza sie w zakladzie planowania glowic / zaklada sie na glowice gruba blache z guma ktura ma wyciecia na komore spalania,skeca sie to srubami puszcza powietrze z kompresora do krućca wodnego i wklada sie glowice do wanny z woda / tak to zrobil twoj mechanik?

Polozyl glowice na stole i wlozyl dwie kartki...- a gdyby przesunal troszke glowice to jeszcze ze trzy by sie zmiescily bo stol z desek szalunkowych pozbijany ale mniejsza z tym pomiarem bo glowica splanowana

I tak musisz to jeszcze raz rozbierac ale ja na twoim miejscu zminil bym mechanika

Jesli masz nowa glowice to znak ze ktos z tym walczyl w niemczech ale podejrzewam ze nie bo taka naprawa to koszt polowe tego co dales za auto

Opublikowano
To sa nowe technologie a nie zadne polsrodki kolego.

Patentem jest wlanie opilkow metalu a nie wlokien szklanych ktore razem z plynem chlodniczym lataja dziure.

To koszt ok 70zl i calkowicie bezpieczny dla systemu chlodzenia.

 

Niektorzy tez leja to :

 

http://sklep.landroverowy.pl/k-seal-uszczelka-uszczelniacz-chlodnicy-glowicy-bloku-itp-w-plynie-k-seal.html

 

Większych głupot nie słyszałem, twoje komentarze są o dupę potłuc, proponujesz chłopakowi sypać do układu opiłki na uszczelnienie chłodnic gdzie podejrzenie pada na pękniętą głowicę, kto potem będzie z tych opiłków czyścił układ. Kolego nie masz wiedzy nie znasz się to się nie udzielaj bo mącisz ludziom w głowach! co to za wpis o idealnym handlarzu?! Zastanów się co piszesz, przeprowadziłeś ranking na handlarza roku, nie ma idealnego każdy chce cię orżnąć jak tylko się da!

KumatyWujek tak jak w moim przypadku twoje komentarze na nic się zdały...

 

kotin44 Proponuję skontaktować się z: https://www.facebook.com/pages/BMW-Expert-Motorsport/638627759588809 może coś pomogą poradzą nawet przez telefon.

Opublikowano
Większych głupot nie słyszałem, twoje komentarze są o dupę potłuc, proponujesz chłopakowi sypać do układu opiłki na uszczelnienie chłodnic

 

Smyku nie opilki tylko plynne wlokna szklane ktore wchodza w reakcje chemiczna z plynem chlodniczym lepiac blok i glowice!

Opilki metalu to mozesz wsypac sobie do tylka i zamieszac :)

 

Kolego nie masz wiedzy nie znasz się to się nie udzielaj bo mącisz ludziom w głowach!.

 

Kiedy jak spawalem aluminium w sportowych silnikach porsche to ty bawiles sie dopiero w piaskownicy!

Wiedze to masz ale w dlubaniu palcem po srajtfonie :)

MADE IN PRL
Opublikowano
Większych głupot nie słyszałem, twoje komentarze są o dupę potłuc, proponujesz chłopakowi sypać do układu opiłki na uszczelnienie chłodnic

 

Smyku nie opilki tylko plynne wlokna szklane ktore wchodza w reakcje chemiczna z plynem chlodniczym lepiac blok i glowice!

Opilki metalu to mozesz wsypac sobie do tylka i zamieszac :)

 

Kolego nie masz wiedzy nie znasz się to się nie udzielaj bo mącisz ludziom w głowach!.

 

Kiedy jak spawalem aluminium w sportowych silnikach porsche to ty bawiles sie dopiero w piaskownicy!

Wiedze to masz ale w dlubaniu palcem po srajtfonie :)

 

Czytam twoje komentarze i troche mi ciebie żal ale tylko troche, przejrzałem co piszesz na forach i niestety muszę stwierdzić że jesteś po prostu za głupi żeby udzielić konkretnej odpowiedzi, bajki o sportowych samochodach i silnikach niech ci mama włoży pod poduszkę ludzie się z ciebie śmieją na forum a ty zgrywasz ważniaka. Niestety ale twój poziom wiedzy jest żenujący jak ty sam.

 

 

 

Poczytaj sobie co na twój temat myślą inni użytkownicy jesteś zwykłym trolem

Nie ma to jak wlasna wysoka samoocena przy ocenianiu innych :)

Chcialem dobrze ale zapomnialem ze ty wybierzesz lepiej.

W pewnym sensie masz racje bo bedzie wiecej smiechu.

 

Jak na razie to śmiech jest z ciebie i z tego co piszesz :mrgreen:

 

Nie wiem kumaty ty jesteś z epoki poloneza możesz mu coś doradzić życie jest za krótkie na podroby jeśli cię nie stać kradnij :norty:

Jak to mówili za Twoich czasów masz łeb i h..j to kabinuj :cool2:

Ale To Twoja super koazja nie bede Ci zabieral takiego cacka :mrgreen:

Kumaty badz NIekuamty :norty:

... a po drugie to sam fakt, że auto jest z RADOMIA :norty: to bym sobie dał z nim spokój...

 

Co to jest?!

Ludzi z radomia sa chorzy i ich auta sa gorsze od aut z lublina?!

Randall posprzataj topik tam gdzie sa rasistowskie docinki.

 

oznacza, że na 99 procent jest to wałek.

 

A gdzie ten walek?! Auto ma przerobione pole numerowe i uzytkownik naszego forum to stwierdzil bo jest rzeczoznawca?!

 

 

Caly ten watek jest przepleciony takimi sformulowaniami.

Myslicie ze importer "mirek" czy "kazik" to idiota ktory bierze na swoje barki ryzyko kursowe,handlowe i kontrole stanu technicznego w ASO???

 

PS.Ten watek musi sie zmienic by uzytkownicy nie byli narazeni na tego typu zachowania.

Zgadza się, powinieneś dostać Bana za wkrecanie ludzi w pseudo okazje lub trolowanie. Nie wiem co gorsze. W swojej naiwności zakładam, że robisz to z głupoty, a nie z premedytacją.

 

 

 

 

I więcej i więcej i więcej i jak ci teraz w mordce?

Opublikowano

Smiac mi sie z ciebie chce bo jestes glupszy niz myslalem.

Wkleic na forum posty bruce lee to jak sie bawic lopatka w piaskownicy.

Reprezentujesz typowy poziom usera E36 ktory po jednym piwku kozaczy pod remiza :)

MADE IN PRL
Opublikowano
Smiac mi sie z ciebie chce bo jestes glupszy niz myslalem.

Wkleic na forum posty bruce lee to jak sie bawic lopatka w piaskownicy.

Reprezentujesz typowy poziom usera E36 ktory po jednym piwku kozaczy pod remiza :)

 

 

Następnym razem jak będziesz chciał napisać komuś na forum jakąś głupotę zastanów się nie dwa a 3 razy a najlepiej nie pisz w ogóle bo jak do tej pory nic wartościowego nikomu nie napisałeś, półgłówku... wyciągaj wnioski z tego co piszą inni jesteś tutaj nie potrzebny zmień forum i zasrane majtki.

jakbyś chciał dodać jeszcze jakieś wypociny polecę klasykiem... NIE CHCE MI SIĘ Z tobą GADAĆ!!!

Opublikowano
Następnym razem jak będziesz chciał napisać komuś na forum jakąś głupotę zastanów się nie dwa a 3 razy a najlepiej nie pisz w ogóle bo jak do tej pory nic wartościowego nikomu nie napisałeś, półgłówku... wyciągaj wnioski z tego co piszą inni jesteś tutaj nie potrzebny zmień forum i zasrane majtki.

jakbyś chciał dodać jeszcze jakieś wypociny polecę klasykiem... NIE CHCE MI SIĘ Z tobą GADAĆ!!!

 

Smarku gil z nosa ci wylecial na klawiature :)

Nie dziwi mnie juz niechec innych kierowcow do posiadaczy bmw.

Poziom mlodziezy wiejskiej jest porazajacy.

MADE IN PRL
Opublikowano

Stosowałem takie uszczelniacze. Kiedyś w E36 miałem nieszczelność w chłodnicy - zastosowałem preparat firmy Xeramic w płynie, i choć nie byłem za bardzo do tego przekonany , to pomogło od razu.

Ze 3 tygodnie temu kolega miał nieszczelność nagrzewnicy w Sharanie. Kupiliśmy firmy Liqui Moly i też natychmiastowa poprawa.

Te preparaty wchodzą w reakcje z powietrzem (tam gdzie jest wyciek to i jest kontakt z powietrzem) i wtedy to skutecznie działa.

Nie wiem jak te preparaty sprawdzą się w przypadku pęknięcia bloku czy głowicy, bo nie testowałem, ale nic nie powinno się zatkać w układzie chłodzenia. Te nowoczesne preparaty nie działają już tak jak te stare proszki, które zatykały wszystko co tylko było możliwe.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.