Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy kroś z forumowiczów może podpowiedzieć jak sprawdzić elektrozawór podcśnienia sterujący EGR ? Historaia jest taka ,że od czasu do czasy zapala się kontrolka Check engine . Samochód jeżdzi w zasadzie normalnie . Błedy na komputerze są różne . Raz tylko przepływomierz , innym razem przepływomoierz EGR i DPF . Przepływomierz sprawdzony , EGR technicznie sprawny . Moje podejrzenie jest takie , że problem tkwi w sterowanieu EGR'a a w zasadzie w jego brakiu . Wydaje się że nie jest podawane podciśnienie na EGR czyli praktycznie EGR się nigdy nie otwiera . Sprawdziłem to zdejmując wężyk podciśniena z EGR , zatykająć go palcem i zwiększająć obroty silnika . Nie było żadnego podciśnienia . Na wężyku doprowadzającym podciśnienie do elektrozaworu podciśnienie jest ok . Na kabelku sterującym na podłaczomym voltomierzu po właczeniu zapłonu 0V po uruchomieniu silnika 10,7V niezależnie dod obrotów silnika . Czy takie objawy oznaczają , że elektrozawóe jest uszkodzony ? Czy to napięcie nie powinno się zmieniać w zależności od obrotów ?
Opublikowano
takie objawy wygladaja na zapchany dpf... on psuje wszystkie przeplywy stad moga pojawiac sie bledy EGR oraz przeplywomierza.
Opublikowano
Mam nadzieję że DPF jest ok , bo co jakiś czas jest uruchamiane wypalaneie i samochód jeździ normalnie , będę jednak musiał sprawdzić . Zależy mi na sposóbie sprawdzenia tego konkretnego zaworu . Trochę szkoda mi kasy na wymianęzaworu , który może być sprawny .
Opublikowano

Temat w zasadzie zamknięty . Elektrozawór wymieniony i sterowanie EGR'em wróciło do normy . Miałem możliwośc podłaczenia EGR bezpośrednio do zaworu sterującego i obserwacji reakcji na zmianę obrotów silnika .

- przed wymianą elektrozaworu - brak jakiejkolwiek reakcji zaworu EGR na obroty silnika

- po wymianie :

a) wolne obroty - zawór otwarty czyli jest podciśnienie na wyjściu zaworu

b) zwiększanie obrotów - zawór zamknięty tzn. brak podciśnienia na wyjściu zaworu

c) stabilne wysokie obroty - zawór otwaryty - jest podciśnienie

Myślę , że aby sprawdzić ten zawór nie trzeba mieć dodatkowego EGR'a jak w moim przypadku , tylko polegać na obserwowacji wytwarzanego podciśnienie na wężyku wyjścia elektrozaworu w zależności od obrotów silnika .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.