Skocz do zawartości

BMW E39 530d Touring 2003 - wymiana akumulatora na AGM z F10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Nie udało mi się znaleźć tematu, który odpowiada na moje pytanie.

 

Posiadam BMW jak w temacie od 3 tygodni - dwa razy zdążył się rozładować akumulator - dzisiaj zadzwoniłem do byłego właściciela; twierdził, że nigdy się nie rozładował, ale akumulator ma 4 lata już; nie jestem pewien czy powiedział, że kupił nowy czy nie. Dodam, że jest to oryginalny akumulator BMW wyprodukowany przez Vartę.

 

Szukam nowego akumulatora o właściwościach takich jakie mam obecnie czyli 900A rozruchu oraz 90Ah - ewentualnie 100Ah. Odwiedziłem parę sklepów dzisiaj, ale nie mieli niczego co by mi odpowiadało - najbliżej byłą Varta Silver ( czy coś ) 100Ah i kopem 830A, ale uparłem się na 900A. Odstawiając go na półkę, zauważyłem, że jest on lżejszy od mojego o jakieś 4kg.. Stosując się do określania jakości akumulatora poprzez jego wagę, trochę mnie to zaniepokoiło i stwierdziłem, że jednak wolałbym oryginalny akumulator, a nie jakiś szajs wyprodukowany na Polski rynek. Pokopałem sobie na allegro i znalazłem to: http://allegro.pl/nowy-bmw-f10-e70-akumulator-zelowy-90ah-900a-14r-i5687716330.html - Sprzedawca określa je mianem nowych, ponieważ są to akumulatory z Niemieckich salonów, które zostają wymienione na nowe, gdy auto znajduje nowy dom.

 

Zaznaczę, że zauważyłem, że jest to akumulator AGM, a więc wskazany (jeśli nie jedyny) dla aut z systemem start-stop, ale czy to wyklucza je do użytku w autach, które tego nie posiadają ? Wątpię.

 

Jaka jest opinia o akumulatorach żelowych?

Czy są jakiekolwiek przeciwwskazania, żebym zamontował to cudo w moim aucie ?

 

Dziękuję za uwagę - czekam na odpowiedzi.

Opublikowano
Moim zdaniem 830a spokojnie wystarczy, sam ostatnio u siebie wymieniałem na BOSCH S5 013 100AH 830a i jak narazie sprawuje się świetnie, więc myśle że nie musisz się pchać w 900a
Opublikowano
Osobiście sądzę, że renomowanej firmy akumulator (nawet czteroletni) nie jest w stanie rozładować się tyle razy w tak krótkim czasie (chyba, że jeździsz trasy po 5km i przy zapłonie działają światła, klimy, muzyka itd.). Sprawdź czy nic nie podżera prądu po zgaszeniu auta. Mojemu znajomemu chodził non-stop wiatraczek od temperatury i auto na każdym akumulatorze zaliczało padakę. A co do pomysłu, o ile auto nie jest eksploatowane w bardzo ekstremalnych warunkach to pozostałbym przy zwykłym akumulatorze przewidzianym dla E39.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Osobiście sądzę, że renomowanej firmy akumulator (nawet czteroletni) nie jest w stanie rozładować się tyle razy w tak krótkim czasie (chyba, że jeździsz trasy po 5km i przy zapłonie działają światła, klimy, muzyka itd.). Sprawdź czy nic nie podżera prądu po zgaszeniu auta. Mojemu znajomemu chodził non-stop wiatraczek od temperatury i auto na każdym akumulatorze zaliczało padakę. A co do pomysłu, o ile auto nie jest eksploatowane w bardzo ekstremalnych warunkach to pozostałbym przy zwykłym akumulatorze przewidzianym dla E39.

 

Jest to oryginalny akumulator BMW wyprodukowany przez Vartę. Był właściciel kupił go 4 lata temu, jak pisałem, ale nie wiem czy był on nowy czy nie :/

Co do wiatraka - zawsze jak wyłączam silnik i wysiadam z auta to towarzyszy mi dźwięk wiatraka - podejrzewam, że jego zadaniem jest wywietrzenie auta. Nie mam pojęcia jak długo pracuje.

 

Z tym żelowym aku wychodzę z założenia, że części oryginalne są w dziewięciu na dziesięć przypadków lepsze niż części z półek sklepowych, a rocznika 2014 z e39 nie dostanę :P

Opublikowano
Co do akumulatora, to powiem tak. Miałem oryginał, który w końcu padł, a że sytuacja była podbramkowa, musiałem szybko wymieniać, a nie było na miejscu żadnego super markowego, zmuszony byłem kupić 4MAX w Inter Cars za bardzo niewielkie pieniądze w porównaniu do firmowych. Nie chce mi się teraz sprawdzać parametrów, ale dobierałem takie same lub trochę lepsze, niż oryginał który miałem. I co? I nic, idzie mu trzeci sezon i sprawdza się idealnie, nigdy nie miałem z nim problemów, kręci w największe mrozy. Więc osobiście nie przykładałbym tak wielkiej wagi do zakupu super hiper najlepszego akumulatora ;)
Opublikowano

Panowie, a widział ktoś akumulator solidnej firmy, który prawidłowo eksploatowany padłby?

 

Jak się dba o prąd, to i aku pożyje. U mnie poza Futurą stoi jeszcze ori Bosch z 1999r i trzyma jak Futura.

 

Co do prądu - im więcej tym lepiej. Nie ma określenia, ze 800A wystarczy na rozruchu.

Opublikowano
Nowe podobno te na elektrolit padają bo mają tylko odpowietrznik. Żadnego korka by uzupełnić elektrolit woda. Odkryje cele i po akumulatorze. Ja w poprzedni sezon zerwałem śruby pod naklejką dodałem do każdej celi po troszkę elektrolitu i jeszcze aku żyje. Sprawdzałem zapobiegawczo bo widziałem ze nikt tego od nowości nie robił
Opublikowano
Nowe podobno te na elektrolit padają bo mają tylko odpowietrznik. Żadnego korka by uzupełnić elektrolit woda.

 

I to ma być właśnie ta "bezobsługowość" według producentów, która jest tyle samo warta, co wymiana oleju co 30000 km - czyli nic.

Opublikowano

Dlatego trzeba szukać jakiegoś akumulatora do którego można dolać wodę. Nawet sprawny układ ładowania z biegiem czasu wyparuje wodę przy pracy.

 

Jeśli jeszcze są do aut takie dostępne to taki bym kupił. Wiem ze duże do maszyn typu ładowarki, ciągniki i inne przemysłowe maszyny mają proste aku obslugowe które znoszą wiele

Opublikowano
Nowe podobno te na elektrolit padają bo mają tylko odpowietrznik. Żadnego korka by uzupełnić elektrolit woda. Odkryje cele i po akumulatorze. Ja w poprzedni sezon zerwałem śruby pod naklejką dodałem do każdej celi po troszkę elektrolitu i jeszcze aku żyje. Sprawdzałem zapobiegawczo bo widziałem ze nikt tego od nowości nie robił

 

Mój 17-letni Bosch też nie ma :)

Opublikowano
Mi padł ostatnio aku był jeszcze ori z 99roku :roll: miał prawo paść miałem 80ah kupiłem Gigawat 83ah (bosh w innym opakowaniu). Też otwarłem aku dolałem wody destylowanej naładowałem. No ale aku już nie dał rady elektrolit w nim był już czarny jak na 16ście lat to i tak sporo wytrzymał :)
Opublikowano
Mój miał 13 lat, ori BMW. U mnie latem dawał jeszcze radę, ale zimą już kiepsko z nim było. Wziął go teściu i jeszcze ponad rok jeździł na nim w innym samochodzie i był w porządku ;)
Opublikowano

 

Mój 17-letni Bosch też nie ma :)

Jeśli to oryginał to sprawdź czy rzeczywiście nie ma bo moje śruby były pod naklejką. Mój, jest z 98r czyli niespełna 18lat. Napięcie po całej nocy te trzyma 12.45v.

Opublikowano

 

Mój 17-letni Bosch też nie ma :)

Jeśli to oryginał to sprawdź czy rzeczywiście nie ma bo moje śruby były pod naklejką. Mój, jest z 98r czyli niespełna 18lat. Napięcie po całej nocy te trzyma 12.45v.

 

Ma :) Poddarłem kieckę i znalazły się :)

Ale i tak nie obsługiwane dotąd :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.