Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

przewertowalem juz kilkadziesiat tematow ale nie znalazlem wyczerpujacych informacji wiec załozyłem konto w nadziei ze ktos pomoze.

otoz...

Mam problem z autem BMW e 46 320 d. 2000r skrzynia manualna

podczas odpalania długo krecił zanim zaskoczyl- ale zaskoczył i przejechałem 5 km. po kilku godzinach sytuacja sie powtorzyła ale znow udało sie przemiescic jakies 20 km,

kolejnego dnia- tj 10 h pozniej przy -3 st. proba odpalenia auta sie nie powiodła.

Auto kreci czasem wydaje kaszel ktory wskazuje jak by miało odpalic i brakuje doslownie chwili zeby tak sie stalo- ale nie odpala.

na popych tez nie ma mocnych,

krecenie rozrusznikiem nic nie daje- tylko wyladowanie aku.

dzis psiknelem szprejem w filtr - auto zapaliło na 5 s i zgaslo. kolejne pryskanie - taki sam efekt.

przypuszczenia to swiece- ktore wymieniałem u mechanika dokladnie rok temu i nie oszczedzałem na nich(wymieniłem zwyczajnie po kupnie auta przed zima.) kwestia tego czy mechanik je na pewno wymienil.

2 mozliwosc pompa paliwa -przy samym zbiorniku- jutro mam zamiar rozkrecic i sprawdzic czy silniczek pracuje. ale najpierw auto musze zalawetowac na warsztat.

podczas podgrzewania swiec kontrolka swieci 2s i gasnie(nie za szybko?) nie pojawiaja sie choinka na tablicy, nie ma tez nowych kontrolek

nie sprawdzalem bezpiecznikow odpowiedzialnych za pompe paliwa 54 ani blokady zaplony 14. rano na pewno to zrobie.

od czego zaczac? i co jest najbardziej prawdopodobne?

z gory dzieki za pomoc. na biezaco postaram sie pisac relacje z naprawy.

Edytowane przez sledziewzalewie
Opublikowano
I kolejny przypadek zapowietrzonej (rozszczelnionej pompy wtryskowej VP44). Sprawdź czy w wężyku zasilającym pompę (od zbiorniczka z filtrem paliwa do pompy VP44) są pęcherze powietrza. Możesz nacisnąć te węże w dół, aby sprawdzić czy pęcherze będą się przemieszczać w górę w stronę zbiorniczka z filtrem paliwa. Jeśli tak, to VP44 do regeneracji. Możesz próbować odpalić silnik przez odpowietrzenie układu, tj luzujesz nakrętki na wtryskach i kręcisz. Po chwili silnik zacznie wyłapywać zapłon i wtedy dokręcasz nakrętki. Silnik będzie palił jak będzie rozgrzany.
Opublikowano

Wiec po kolei... Bezpieczniki sa ok. Pompa paliwa w baku sprawdzona. Ok. Podaje do filtra az milo. Swiece-kazda jedna sprawna.

Pozostaje pytanie. Po odreceniu przewodow od wtrysku i kreceniu Pojawia sie paliwo ale wydaje mi sie ze cisnienid tam powinno byc wieksze bo dawkuje wg. Mnie malo... miedzy filtrem a pompa wtrysku nie ma powietrza .

Opublikowano

Przy kręceniu i luźnym wtryskiwaczu MUSI strzelać paliwem prawie na maskę auta. Z tego co opisujesz pompa nie tworzy wysokiego ciśnienia, które może "otworzyć" wtryskiwacz i dlatego silnik nie może zaskoczyć. Jak dla mnie pompa do sprawdzenia i naprawy.

 

PS. Nie ma żadnych błędów w module EWS??

Opublikowano
Nie jest powiedziane na pewno, że to pompa. Twój opis awarii auta kieruje na ten element. Teraz mając wstępną wiedzę co i jak musisz u jakiegoś dobrego mechanika potwierdzić lub obalić (czego Ci naturalnie życzę) tą teorię .
Opublikowano

sciagnelem kolezke do Siebie ktory stwierdził uszkodzony sterownik. niepoprawne dawkowanie paliwa- upalony tranzystor.

mowi ze to koszt max 300 zl.

wiec demontuje sam sterownik i mam nadzieje ze to pomoze. jak złoze to podziele sie opinia.

Opublikowano
sciagnelem kolezke do Siebie ktory stwierdził uszkodzony sterownik. niepoprawne dawkowanie paliwa- upalony tranzystor.

mowi ze to koszt max 300 zl.

wiec demontuje sam sterownik i mam nadzieje ze to pomoze. jak złoze to podziele sie opinia.

 

Szkoda czasu i 300zl . Sterowniki nie padają z przypadku , zaciera się tłoczek i pali sterownik , a później na kompie blad sterownika (bodajże 72) , wystarczy podzwonić do dobrych firm zajmujących sie elektronika i usłyszysz "zrobimy , ale bez gwarancji bo w vp44 winowajcą najczęściej jest mechanika"

 

Wlutowanie "mocniejszego" tranzystora moze na chwile uruchomi auto , ale o pełnej sprawności silnika zapomnij. Większe spalanie , mniejsza moc i zero pewności ile to pojeździ.

 

Chcesz trochę taniej napraw swój sterownik na własna rękę , a mechanikę wyślij do jakiejś firmy . Bedzie troszkę taniej.

Opublikowano
''nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje tylko zaworem regulacji dawki paliwa, czyli cewką między przewodami wysokiego ciśnienia. Tłok - przestawiacz kąta wtrysku - czasu wtrysku, czy jak ktoś woli początku tłoczenia jest sterowany przez dolną cewkę - zawór, a ten zawór sterowany jest z kolei przez element siedmio nóżkowy bezpośrednio z ceramicznej płyty głównej sterownika a nie przez ten tranzystor''
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podzielam opinię mihau11 , ale jak nie sprawdzisz na własnej skórze to się nie przekonasz :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
zrobie sterownik. Jesli dalej bedzie problem -wysle pompe do regeneracji,

dam znac jak to wyglada po fakcie.

 

Życzę Ci kolego aby to był tylko sterownik :) bo regeneracja jest wydatkiem z wyższej półki, a sam silnik niepewny (zawsze ta myśl o tym wale )

 

Uważaj przy demontażu na czujnik Halla , łatwo uszkodzić taśmę :)

 

 

P.S

 

Nadal stawiam na mechanikę , o czym świadczą wcześniejsze problemy z odpaleniem

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem jak w e46, ale w Vectrze B z tą samą pompą VP44 sterownik pada często przez to, że kable które do niego idą mają rozwaloną izolację ze starości, robią się spięcia i tranzystor sie przepala. Ostatnio kolega naprawiał taki sterownik i wymieniał te kable w Vectrze.

 

Nie wiem jak to jest rozwiązane w e46, ale jesli idą do sterownika jakies kable, to też koniecznie je wymień na nowe.

 

Daj znac jak walki ze sterownikiem, ciekaw jestem.

Niektóre sterowniki są bardzo trudne do naprawy.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.