Skocz do zawartości

Konfiguracja 318d po liftingu (nowy) kontra 320d (używany)


felixo

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Budżet: 175 tys zł. Jeżdżę 60% miasto/40% trasa (znane mi drogi). Autem chciałbym pojeździć 5 lat.

 

Silnik 318d (nowy, 150KM, ciągnie ładnie jak na moje potrzeby, dobra kultura).

 

***************

MUST HAVE

***************

Fotele sportowe

Podparcie lędźwiowe

Światła LED (bo zwykłe to halogeny)

Lusterko wsteczne przyciemniane

Czujniki z tyłu

 

**************

OPCJE DO "POHANDLOWANIA" (teraz to mam w konfiguratorze, mogę wymienić na coś innego)

**************

Automat (9 tys zł)

Tempomat (1,6 tys zł)

Kierownica M (800 zł)

Nawigacja biznes (8 tys zł)

Czujniki z przodu (1 tys zł)

Pakiet convience plus - zawiera pakiet oświetlenia, pakiet przyciemnianych i składanych lusterek, diodowe przeciwmgielne, asystent świateł drogowych (+- dopłata ok 2 tys zł)

Podgrzewane fotele z przodu (1,6 tys zł)

---------------

+- 23 tys zł w opcjach do zmiany

 

Pytania:

1. Z czego zrezygnować/wymienić/dodać? Tylko nie przekraczajmy budżetu... :roll:

2. Nawigacja. Używałbym realnie może 3-4 razy w roku... Czytałem wątki, pojawił się argument, że bez navi trudniej sprzedać. A jak jest w praktyce? Przy sprzedaży mogę bez tej navi cenę obniżyć o te 8 tys zł, w porównaniu do cen aut z nawigacją.

3. Nawigacja wyszukiwanie głosowe. To jest w biznes? Czy to działa z komendami jak w google w stylu "parking", "bmw olszowiec"?

4. Koła. W/w konfiguracja jest na felgach 16 calowych. :roll: Nowe F30 po liftingu jest zestopniowane twardziej niż wersja sprzed liftu. Na jazdach próbnych jeździłem na 18 calowych felgach z zawiasem standard. Było dla mnie za twardo. Czy na 17 będzie spora różnica w komforcie? 16 calowe nie wyglądają, ale komfort będzie. Dopłata do 17 to kolejne 4 tys zł. Zastanawiam się...

5. Mpakiet. Podoba mi się wnętrze, wiadomo ;-) Jednak z moim budżetem, to musiałbym wywalić navi + convience plus. Więc brać mpakiet do prawie golasa? :duh:

 

*************

Alternatywa: demo 320d

*************

Mam opcję zakupu także używanego demo 1,5 rocznego F31 320d w mpakiecie, z navi prof. I to wersja sprzed liftu. Plus największy dla mnie jest taki, że wygląda to lepiej w środku. I co wybrać? Nowy? Czy pakować tę kasę w używkę 1,5 roczną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mpakiet, automat, grzane fotele, reszta wedle uznania ;)

 

Do mpakietu musiałbym dopłacić 10 tys zł. To daje 166 zł miesięcznie. Czy to dużo lepsze (?) wnętrze jest warte 166 zł/miesięcznie? :mrgreen:

 

Mpakiet w 318d bez navi i ogrzewanych foteli. Ma to sens?

 

Kusi mnie. Ten niebieski odcień działa kojąco. :wink: Ale to 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jak dla mnie mpak zmienia charakter całego auta.. Niby kosmetyczne sprawy ale robią robotę - zresztą jak w każdym BMW. Chociaż jeśli i tak chcesz mieć koła 17 to może faktycznie szkoda dopłacać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o BMW F10 525xd? W podobnym budżecie kupisz z 2015 roku exAG z przebiegiem ~30kkm.

 

Jeszcze za młody jestem. :roll: Ponadto sporo jeżdżę w mieście. Seria 3 jest zwinniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dużo jeździsz w mieście to nie lepiej 320i?

 

Miałem ten silnik w x3 f25. I już nie chcę. :roll:

W aucie powyżej 1400kg muszę mieć min 320 Nm. Diesel mi lepiej pasuje. Szczególnie ten nowy, dobra kultura. Nie lubię kręcić wiertarki na wysokie obroty. Dopłata do mocniejszej benzyny zbyt spora.

 

PS. W 318d mogę nawet w EcoPro wyprzedać auta. W 20i zginąłbym niechybnie przy pierwszej próbie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie napisales ile robisz km rocznie, ale skoro wiekszosc w miescie to przy dieslu do grupy MUST HAVE dodalbym automat, pełne PDC, a jako dodatek grzane fotele przod o ile auto czesto parkuje pod chmurka oraz zwykly tempomat na trasy oraz kierownice od Mpaka (bo fajniejsza ;-) ). I jak napisal GuitarMike- przy pelnym M-pakiecie masz 18tki i konfigurator nie pozwala wybrac mniejszych.

A jaka jest szansa na stargowanie F31 ponizej 170k?

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisales ile robisz km rocznie, ale skoro wiekszosc w miescie to przy dieslu do grupy MUST HAVE dodalbym automat, pełne PDC, a jako dodatek grzane fotele przod o ile auto czesto parkuje pod chmurka oraz zwykly tempomat na trasy oraz kierownice od Mpaka (bo fajniejsza ;-) ). I jak napisal GuitarMike- przy pelnym M-pakiecie masz 18tki i konfigurator nie pozwala wybrac mniejszych.

A jaka jest szansa na stargowanie F31 ponizej 170k?

 

Szansa na stargowanie poniżej 170k? Rabat u dealera to 12% z opcją na trochę więcej. Więc realnie za auto zapłacę ok 150 tys brutto. :mrgreen:

Cokolwiek nie zrobię, to dopłata do F31 wyniesie 6 tys zł. Ale ja nie potrzebuję F31. To dodatkowe kilogramy, gorsze osiągi. 80% czasu jeżdżę sam. Mam 1 dziecko, więcej się nie kroi raczej, więc sedan mi pasuje. Fakt, że touring lepiej wygląda. Ale wolę te 0,4 sek szybciej do setki.

 

Na chwilę obecną mam:

Automat

LEDy

PDC tył+przód

Kierownica M

Fotele sportowe

Sterowanie odcinkiem lędźwiowym

Wsteczne lusterko przyciemniane

Tempomat

Pakiet oświetlenia

Koła 17 (sport pakiet)

Lakier szary metalik

 

Wychodzi 176 tys zł cennikowo. Z rabatem 12% to 155 tys zł.

 

Zrezygnowałem z:

- Navi. Business to za mało (musiałbym dokupić live traffic). A to się już robi ponad 10 tys zł z powiązanymi opcjami. Nie mógłbym z tym jeździć i nie używać, wolę taniej sprzedać auto. Liczę, że za 5 lat nawigacje w telefonach (np. Google czy inne) przebiją zdecydowanie navi fabryczne i będzie mniejsza presja.

- Pakiet lusterka, przeciwmgielne diodowe, asystent świateł. To kolejne 3 tys zł, nie potrzebuję tego.

 

PS. Ciekawostka. Skonfigurowałem sobie także 320d. Po eliminacji pakietu sport (a więc zostają 16 calowe), lakieru metalik i pakietu oświetlenia cena po rabacie wychodzi 158 tys zł.

PS2. Po mieście sporo, ale i tak chcę dieselka. No jak już wyjadę na trasę, to... benzyny słabsze (w tym 20i) mnie męczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej poszukać czegoś z PS? Będzie to dużo lepiej ubrane, cokolwiek byś nie zrobił weź kierownice M Pakiet jak dla mnie to inny samochód jak masz ją w łapkach vs normalna czy `sportowa`no i automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej poszukać czegoś z PS? Będzie to dużo lepiej ubrane, cokolwiek byś nie zrobił weź kierownice M Pakiet jak dla mnie to inny samochód jak masz ją w łapkach vs normalna czy `sportowa`no i automat.

 

Muszę mieć sterowanie odcinkiem lędźwiowym w fotelach - takich modeli jest bardzo mało.

Te, które są, to za cenę 150 tys mogę mieć 2 letnie 320d. Oczywiście ma mpakiet i navi. Ale chyba wolę nowe bez navi. Aczkolwiek jeszcze rozejrzę się.

Kierownica m - jest i musi być. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnowałem z:

- Navi. Business to za mało (musiałbym dokupić live traffic). A to się już robi ponad 10 tys zł z powiązanymi opcjami. Nie mógłbym z tym jeździć i nie używać, wolę taniej sprzedać auto. Liczę, że za 5 lat nawigacje w telefonach (np. Google czy inne) przebiją zdecydowanie navi fabryczne i będzie mniejsza presja.

 

Przecież już dawno przebiły - mapy od Google są milion razy lepsze niż navi BMW :) Problem tylko w tym, że nowe BMW są tak zrobione, że bez navi wyglądają fatalnie.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tylko w tym, że nowe BMW są tak zrobione, że bez navi wyglądają fatalnie.

Trochę przesada. Nie jest źle. Oczywiście navi wygląda lepiej, ale nie przesadzajmy. Odsprzedażą się nie przejmuj bo krajowe bmki od 1 właściciela idą na pniu. Nawet relatywnie gołe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem kiedys test porownawczy 318d ze Skoda 20 TDI i w tym tescie Skoda byla lepsza zarowno jesli chodzi o przyspieszenie jak i o elastycznosc. Byly to poprzednie 140-konne wersje, ale obecnie 20 TDI ma podobnie jak 318d 150 koni. W miescie nie ma to wiekszego znaczenia, ale na autostradzie 318d moze byc w praktyce wolniejsze nie tylko od Skody, ale tez innych aut typu golf i leon bedacych lzejszymi od trojki. Oczywiscie sa jeszcze odmiany RS i GTD, ale 320d w trybie sport i automacie w ustawieniu S daje spokojnie rady wykorzystac rezerwy przy jezdzie po lewym pasie autostrady. Skoda jako marka robi niezle auta, ale niektorzy kierujacy tymi autami wydaja sie byc dosyc nerwowi. Ciesze sie, ze nie zdarzaja mi sie juz sytuacje, kiedy wyprzedzajac ciezarowke z przepisowymi 150 km/h na autostradzie nagle we wstecznym lusterku widzisz kure siedzaca prawie w twoim wydechu. Edytowane przez ras_f34

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi sie nowy superb, auto w wersji kombi wyglada naprawde niezle. Dobre wrazenie robia fotele przednie, kanapa i miejsce z tylu, auto ma przepastny bagaznik. Siedzac w tym aucie ma sie jednak wrazenie, ze zostalo zrobione jak najnizszym kosztem. Obicia drzwi, obsluga pokretel klimatyzacji, mechanizm zamykania bagaznika sprawiaja wrazenie zastosowania najatanszych mozliwych rozwiazan. BMW F3x tez nie jest wzorem jakosci wykonania, ale mimo wszystko standard jest o wiele wyzszy niz w Skodzie. Kupno uzywanego BMW z Premium Selection wydaje sie byc lepszym wyborem od nowej Ocatvii.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Skoro większość jeżdzisz w mieście to bierz 320i. Dołożysz boxa i oba diesle zjesz na śniadanie, bez kręcenia na wysokie obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro większość jeżdzisz w mieście to bierz 320i. Dołożysz boxa i oba diesle zjesz na śniadanie, bez kręcenia na wysokie obroty.

 

To jest logiczny argument. Bardzo lubię fabryczny stan auta, boxa zakładać nie chciałbym. Ale jeżeli dealer będzie miał testowe auto z benzyną 20i (a chyba ma), to chyba spróbuję się przejechać. Silnik znam z X3, to tam go miałem. Ale to cięższe auto było plus teraz ten silnik ma wyższy moment o aż 20Nm. ;-)

 

A może jednak 320d? Bo z tą kasą mogę go kupić, tyle, że bez kilku dodatków (bez kół 17, pakietu oświetlenie, ogrzewanych foteli, pakietu sport, lakieru metalik). :duh:

Gwint, że kierownica M, fotele sportowe i automat zostaną. :mrgreen:

 

320d bez xdrive ma sens?

Lepszy minimalnie wyposażony 320d czy 318d z dodatkami?

Które auto łatwiej sprzedam za 5 lat? I dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.