Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,ze względu że nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie w wyszukiwarce więc zakładam nowy temat.otóż że mam problemy z autem.obroty moc itp.a auto nie łączy się z żadnym komputerem diagnostycznym więc postanowiłem zajrzeć do sondy i okazało się że nie działa podgrzewanie i źle podłączona jest (powodem jest brak wtyczek)po sprawdzeniu miernikiem okazało się że nie ma masy,dałem masę na brązowy kabel i sonda dalej nie grzala więc zalatwilem sobie sondę ale też bez wtyczki,podlaczylem i grzeje tylko nie wiem czy pozostałe przewody dałem tak jak powinny być w tej chwili mam tak

Biały -brązowy

Biały-niebieski

Czarny-czarny-niebieski od lpg

Szary-żółty

I czy po włączeniu zapłonu powinno jakieś napięcie być na czarnym i żółtym i niebieskim od lpg?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę że sam do siebie na tym forum piszę.

 

Spokojnie kolego nie każdy ma czas żeby tu bez przerwy siedzieć.

Ten kolor niebieski coś tu nie pasuje.Według schematu jest tak

pin 1 sondy(biały kabel) do zielonego

pin 2 sondy(biały kabel) do brązowego

pin 3 sondy do czarnego na pin 46 sterownika silnika

pin 4 sondy do żółtego na pin 19 sterownika silnika

 

I jeszcze jedna ważna rzecz,sterownik gazu nie potrzebuje sygnału z sondy a w skrajnych przypadkach powoduje błędną pracę sondy lub sonda w ogóle nie pracuje.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Kupiłem drugą używaną oryginalną sondę z wtyczką ,wtyczek instalacji wyciolem z innej instalacji.przewody wyszły tak

Zielony biały

Brązowy biały

Żółty czarny

Czarny szary

W podszybiu są połączone na wlaczonym zapłonie napięcie jest na przewodzie sygnalowym 0,73v a na drugim w granicy 0,40v.na odpalonym silniku po rozgrzaniu napięcie na żółtym jest niezmienne 0,40v a na sygnalowym od 0,30 do 0,90v i powoli się zmienia.a jak rozlacze przewód sygnalowy to od strony komputera jest napięcie 0,74 a od strony sondy ładnie pracuje od 0,02v do ponad 1,10v czy to możliwe że komputer jest rozwalony???

Opublikowano
Czy złe podłączenie sondy mogło doprowadzić do uszkodzenia komputera?bo że schematu wychodzi że na pinie 46 powinien być sygnał - a u mnie jest 0,56 v.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy złe podłączenie sondy mogło doprowadzić do uszkodzenia komputera?bo że schematu wychodzi że na pinie 46 powinien być sygnał - a u mnie jest 0,56 v.

Nie.Zresztą co Ty tak właściwie tam mierzysz.Podłącz sondę i sprawdz czy działa.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Byłbym wdzięczny jak by jakiś kolega z forum sprawdził u siebie jakie odczyty są na mierniku,bo na tą sondę mam miesiąc gwarancji.
Opublikowano

nie wiem czy to dobry sposób na sprawdzanie sondy, bo ten miernik może mieć troche za wolne odczyty

1. pod jakie kable się podpiąłeś do odczytu sondy ?

2. powinieneś zacząć od zrobienia porządku z diagnostyką, wyciągasz DME, kładziesz na stół i podpinasz, jeśli będzie działać na stole to szukasz innego winowajcy w aucie

Opublikowano
Tak od odczytu sondy,tylko nie bardzo jak mam sprawdzić komputer jak go juz wyjme,może kolega coś więcej napisze?,nie mam już sił do niej :evil: jak widziałeś na filmiku jak nie puszczał sygnału do komputera to sonda pracuje a jak złączekable to staje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz sekwencję więc możesz podpiąć sondę do sekwencji i podejrzeć odczyt.To jakiś swap czy fabryczny silnik.Gniazdo do silnika masz okrągłe czy prostokątne? Sprawdz napięcia w gnieździe diagnostycznym.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
To jest swap z 316i,złącze mam okrągłe.a co do napięcia w gnieździe na poszczególnych pinach to jakie powinno być prawidłowe?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

pin 14 stały plus

pin 16 napięcie po kluczyku

pin 19 masa

pin 15 RxD do pinu 87 sterownika silnika

pin 20 TxD do pinu 88 sterownika silnika

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.