Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy mogę flashować CIC bez ZGW?

Nie, ZGW jest modułem centralnym pod niego sa podłączone magistrale w tym most i inne CAN , nawet na stole musisz mieć ZGW do uruchomienia

CIC a znowu ZGW potrzebuje informacji od CAS (modułu security) i jeszcze jednego dodatkowego dopiero uruchomisz CIC na stole od f serii

nie musisz mieć swojego ale musisz mieć zgodny vin w ZGW CAS i CIC (jak masz dokładany moduł to musisz zmienić vin w ZGW i CAS na taki jak w CIC na stole ) wtedy możesz kodować i programować na stole CIC ENET lub icom podłączysz pod ZGW a ZGW połączysz przez światłowód i CAN z CIC i CAS piny dostepne w rheingold

 

Cytat z rheingolda o module ZGW (ZGM) przetłumaczony na polski z angielskiego przez tłumacza google ,trochę redagowałem i obcinałem aby nie był za nudno duzo czytania

"Centralny moduł bramki (ZGM)

Moduł centralny bramy (ZGM) łączy główne moduły jazdy do siebie. Przykłady "głównych autobusów" to FlexRay, MOST lub K-CAN. Umożliwia to funkcję bramy na Gateway Module Centralnym

do wymiany danych między różnymi systemami magistrali.

 

 

Opis działania

Następujące funkcje modułu centralnego bramy (ZGM) opisane są:

Synchronizacja

W celu realizacji synchronicznym z poszczególnych funkcji w sieci jednostek sterujących, wspólna podstawa czasu jest konieczna. Po uruchomieniu modułu centralnego bramy, kilka jednostek sterujących (ZGM, DSC, ICM i DME / DDE) działają jako węzły synchronizacji.

Bezawaryjnej synchronizacji FlexRay wymagana jest komunikacja z ZGM co najmniej 2 jednostek sterujących. Jeśli na przykład DSC nie powiodło, ICM bloki sterowania i DME / DDE są wykorzystywane jako węzły synchronizacji. Jeśli FlexRay jest uszkodzony, linie autobusowe jednostek kontrolnych ZGM, ICM, DSC i DME / DDE muszą być sprawdzone.

 

Zarządzanie konfiguracją pojazdu

 

Do konfiguracji pojazdu funkcja systemu jest zintegrowana z Gateway modułu centralnego. Podstawowym zadaniem tej funkcji systemu jest przechowywanie określonych danych

(np zamówienia pojazdu, profil pojazdu, poziom integracji) centralnie wewnątrz pojazdu.

 

Gdy jest to wymagane przez system diagnostyki i / lub funkcji systemu pojazdu danych wewnętrznych, informacje na temat poleceń diagnostycznych zapisanych w konfiguracji pojazdu mogą zostać odzyskane.

- Centralna pamięć błędów

 

Uruchomienie i wyłączenie zasilania obwodu pojazdu komunikacji

 

Aktywacja dostępu Ethernet

 

Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony w trybie normalnej pracy. Przed każdym użyciem, dostęp do sieci Ethernet musi być włączony, a po każdym użyciu, ponownie wyłączony. Podłączając ICOM A, linia aktywacji pin 8 jest podłączone do listwy 30B (Pin 16), a to umożliwia dostęp do sieci Ethernet.

Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony przez odłączenie ICOM A z gniazda diagnostycznego.

 

Każdy uczestnik w sieci Ethernet jest przypisany unikatowy numer identyfikacyjny, na całym świecie znany jako "adres MAC" (Media Access Control). Adres MAC jednoznacznie identyfikuje każdy uczestnik w sieci. Adres MAC pojazdu znajduje się w ZGM i nie może być zmieniona.

 

Numer identyfikacyjny pojazdu określa pojazd z systemu programowania BMW.

Po włączeniu połączenia poprzez sieć Ethernet i utworzenia połączenia fizycznego, centralny moduł bramy jest przypisany adres IP przez ICOM A. specjalna procedura, znana jako "identyfikacja pojazdu" jest następnie wykonywana między systemem diagnostycznym i / lub systemu programowania i ZGM w którym adres IP, numer identyfikacyjny pojazdu i adres MAC są wymieniane. Dzięki temu pojazd być identyfikowany w sieci warsztatowej co oznacza, że połączenia komunikacyjne mogą być ustalone.

 

Połączenie Ethernet nie ma wpływu na sposób, w jaki funkcjonuje połączenie D-CAN, ani nie wpływają na jego charakterystykę czasowe.

 

Należy unikać jednoczesne działanie D-CAN i dostępu Ethernet. Jednoczesne działanie może spowodować diagnostycznych kolizji poleceń w pojeździe. Może to zakłócić komunikację za pośrednictwem dwóch wejść.

 

Programowanie odbywa się zawsze poprzez port dostępu Ethernet. D-CAN jest używany tylko do diagnostyki, a nie do programowania. Podłączenie do pojazdu musi być utrzymane do operacji programowania

 

 

Aby zapobiec manipulacjom dane / Manipulowanie, Bramka Moduł centralny zwany jako moduł zabezpieczający Master. Ponadto w kilku wybranych jednostek sterujących (np samochodów Informacje komputerowych, tablicy rozdzielczej, Wyświetlacz Head-up, Controller), co jest znane jako Client Security

Podłączenie systemu diagnostycznego

Ethernet nie jest włączony, aż złącze diagnostyczne zostanie podłączone. To jest most w złączu diagnostycznym między Pin 8 i Pin 16. Ten most przełącza zasilanie do kontrolera Ethernet w centralnej modułu bramy. "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.