Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z poprawną oceną stanu oleju w moim aucie. Na obrazku przedstawiłem całą sytuację, ogólnie nie byłoby problemu gdyby nie fakt, że przy takim stanie oleju (proszę patrzyć na moje oznaczenia, zdjęcie przykładowe) czasem zapala się żółta kontrolka oleju po zgaszeniu silnika (częściej jak go wcześniej pokręcę troszkę wyżej). Czy w takim przypadku mam odpowiedni stan oleju czy może dolać? Jak doleję to na zimnym będę miał powiedzmy te 2mm ponad max. Czy to dobre rozwiązanie?

 

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/344/3835616_oznaczone.jpg

 

Druga sprawa że tego oleju trochę ubywa. O tyle dziwne, że zaczęło się to dopiero po wstawieniu gazu (wcześniej zrobiłem trasę 1000km i nie ubył ani gram). Nie w ilościach typu pół litra na 1000km, ale sadzę że może to się koło dwóch setek na 1kkm kręcić. Trochę sączy mi się spod miski olejowej, więc ciężko ocenić na chwilę obecną. Odma kompletna OEM wymieniona we wrześniu. Olej to 5W40 - Liqui Moly Top Tec 4100, o taki:

 

http://www.auviras.lt/out/pictures/z1/LM-3701_z1.jpg

 

.. i był wymieniany zaraz po kupnie (lipiec tego roku, 5kkm temu).

 

Trzecia kwestia to długości bagnetu, jak wiemy były dwa typy. Ja mam nr OEM 1 433 493 który w poźniejszym czasie został zastąpiony przez 1 436 293. Mój ma długość 61.5cm, ten późniejszy z tego co doczytałem jest krótszy (= więcej oleju potrzebne aby był max, co by tłumaczyło zapalanie się kontrolki).

 

Czwarta i ostatnia rzecz, ostatnio wymieniałem świece i można jak się domyślam można z nich wyczytać czy silnik spala olej. Na fotkach widać również olej w gniazdach świec, ale uszczelki pokrywy zaworów były wymienione przy okazji regeneracji Vanosa miesiąc temu, sądze więc że to stary olej.

 

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/344/3835661_1.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/344/3835662_2.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/344/3835663_3.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/344/3835666_4.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/344/3835665_5.jpg

 

Pewien bardzo doświadczony i oblatany w tych tematach forumowicz polecił mi na moje problemy spróbować wymienić olej na Fuchs 0W40 i zaobserwować co się będzie działo, ale chciałbym poznać opinie również innych forumowiczów. Pozdro :)

Opublikowano
Ja mam 2.8 + lpg, silnik zalany 5w30 motulem i oleju kropli nie weźmie. Co do kontroli oleju to zapewne może być wina czujnika stanu oleju, tylko oryginał wchodzi w grę. Pozdrawiam.
Opublikowano

Dzieki za odzew i sory za zwłokę - walczyłem od ponad tygodnia z układem chłodniczym, od puszczenia korka spustowego podczas jazdy, przez pekniety zbiorniczek płynu aż po ukręcenie śruby odpowietrzającej ;) ale sytuacja chyba już opanowana.

 

Do rzeczy. Sugerując się postem kolegi patrum wnioskuję, mogę śmiało zalać silnik tak, aby na zimnym pokazywał ponad 2-3mm max i mieć pewność że ilość oleju jest prawidłowa?

 

Co do teorii uszkodzonego zaworku przy filtrze olejowym - chłopaki z zaprzyjaźnionego forum wywnioskowali podobnie. I chyba będzie to dobry trop, bo po odpaleniu silnika slychac jak przez chwilkę głośniej chodzi, z tego co wyczytałem to jeden z objawów.

Identycznie jak na tym filmiku

 

 

Mogłby mnie ktoś nakierować które to części z obrazka?

 

http://zapodaj.net/images/8dd6ec745ff0e.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.