Skocz do zawartości

Jak to jest naprawdę...


Sowa80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak to jest naprawdę z jazdą tylnonapędowym samochodem w zimie?

 

Chciałbym kupić BMW E46 318i lub 320D.

 

Ale...

 

 

Jestem strażakiem ochotnikiem w OSP KSRG ponad 100wyjazdów rocznie.

Potrzebuje bardzo szybko dostac sie do remizy w każdych warunkach. Bardzo często trudnych.

Jazda do remizy podyktowana stanem wyższej konieczności jest szybsza i mniej bezpieczna

 

 

Jak to jest z jazdą po śniegu i w zakrętach w czasie opadów deszczu?

Czy BMW da rade?

To prawda ze do bagażników na zimę trzeba pakować pustaki lub worki z paskiem?

 

4x4 odpada.

 

W innym przypadku mogę isć w przednionapędowe Passerati lub A3/A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj. Tych tematów o jeździe w zimie jest kilka :cool2: Swoją drogą to nie wiem czemu ludzie wychodzą założenia ze jak RWD to od razu nie wiadomo jakie historie sie bedą działy. Dobra opona, sprawny zawias i chyba najważniejsze - olej w głowie. A jak już wpadniesz w poślizg to z RWD poradzisz sobie lepiej niż FWD. Sam tego ostatnio przy okazji " ataku zimy " w Śląskiem doświadczyłem. Przy 90 z wyłączonym DSC i bez panikowania wyprowadzasz auto na prostą. W sumie ktoś tu kiedyś powiedział ze BMW samo cie wyprowadzi i coś w tym jest :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sowa80 rok temu kupiłem pierwsze auto z napędem na tył i nigdy bym się już nie zamienił na przednionapędowe...

Wszystko co kolega PawelRybnikE39 napisał potwierdzam i dodam że z napędem na tył auto lepiej trzyma się drogi niż z napędem na przód. Obejrzyj sobie odcinek top gear gdzie tylnonapędowe BMW lepiej sobie radzi w zakrętach przy umiejętnej jeździe jak audi quattro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna, generalna zasada: przod kieruje, tyl napedza.

 

Wpadnij w uslizg w przednionapedowce, jak nie zlapiesz przyczepnosci na prostych kolach, to zycze powodzenia...

 

4x4 to slizga sie wszystko, dobre na bloto..., albo na szybkie starty na prostej.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sowa, jako fan RWD w twoim przypadku polecę Ci FWD a najlepiej AWD, np. A4.

 

RWD jest bezpiecznie w trudnych warunkach dla ludzi świadomych, że jadą RWD. Ludzie nieświadomi albo nie mający czasu na taką świadomość (np. takie wezwanie do pożaru) mogą się szybko zabić w RWD.

 

Skoro OSP, to podejrzewam że tereny wiejskie, słabe drogi, szczególnie zimą, nieodśnieżone.

 

Kup dobre A4 Quattro i będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam jak to jest naprawdę z jazdą tylnonapędowym samochodem w zimie?

 

Chciałbym kupić BMW E46 318i lub 320D.

 

Ale...

 

 

Jestem strażakiem ochotnikiem w OSP KSRG ponad 100wyjazdów rocznie.

Potrzebuje bardzo szybko dostac sie do remizy w każdych warunkach. Bardzo często trudnych.

Jazda do remizy podyktowana stanem wyższej konieczności jest szybsza i mniej bezpieczna

 

 

Jak to jest z jazdą po śniegu i w zakrętach w czasie opadów deszczu?

Czy BMW da rade?

To prawda ze do bagażników na zimę trzeba pakować pustaki lub worki z paskiem?

 

4x4 odpada.

 

W innym przypadku mogę isć w przednionapędowe Passerati lub A3/A4

 

Normalnie się jeździ. Podstawa to dobre opony i tyle. E46 posiada kontrolę trakcji więc krzywdy sobie nie zrobisz jeżeli nie założysz zimówek z profilem 2mm. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Markowe, nowe opony (polecam conti ts850) i auto jak przyklejone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisaliśmy o tylnym napędzie i potencjalnych problemach z nim związanych zimą, a tu już zaczynają się filozofie na temat rozsądku za kierownicą oraz poradnik oponiarski. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sowa, jako fan RWD w twoim przypadku polecę Ci FWD a najlepiej AWD, np. A4.

 

RWD jest bezpiecznie w trudnych warunkach dla ludzi świadomych, że jadą RWD. Ludzie nieświadomi albo nie mający czasu na taką świadomość (np. takie wezwanie do pożaru) mogą się szybko zabić w RWD.

 

Skoro OSP, to podejrzewam że tereny wiejskie, słabe drogi, szczególnie zimą, nieodśnieżone.

 

Kup dobre A4 Quattro i będziesz zadowolony.

A x drive według mnie niczym nie ustępuje quattro a nawet w niektórych modelach napęd x drive ośmiesza quattro https://www.youtube.com/watch?v=YGquRCM674Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jak chłopak chce kupić E46 318i lub 320d to w tej cenie ciężko będzie znależć coś z xDrive. Jak masz ciężkie warunki to przede wszystkim się powinno jechać wolno. Osobiście 2 niebezpieczne sytuacje w zimie (jedyne) miałem w AWD. Bo myślałem, że jak mam AWD to mogę więcej. Jeżeli nie będziesz wciskał gazu w podłogę przy skręconych kołach to się nie zabijesz:) A dociążanie tyłu nie zaszkodzi, szczególnie przy gorszych oponach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chłopak chce kupić E46 318i lub 320d to w tej cenie ciężko będzie znależć coś z xDrive. Jak masz ciężkie warunki to przede wszystkim się powinno jechać wolno. Osobiście 2 niebezpieczne sytuacje w zimie (jedyne) miałem w AWD. Bo myślałem, że jak mam AWD to mogę więcej. Jeżeli nie będziesz wciskał gazu w podłogę przy skręconych kołach to się nie zabijesz:) A dociążanie tyłu nie zaszkodzi, szczególnie przy gorszych oponach.

PS kończąc temat z mojej strony użytkuję tylnionapędowce spod znaku smigła od 99 r zimy były bardziej ostre niż teraz a mam parę niezłych górek u siebie i zawsze pomagały dobre opony, dociążenie tyłu, i nie dawanie za dużo gazu kiedy nie trzeba.X użytkuję od niespełna roku powiem tak super sprawa ale nie bój sie tylnioapędówek bo dają dużo frajdy dodatkowo :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu nie ma żadnej ściemy. W Audi Q5 napęd 4x4 działa poprzez układ Torsen. Jest to bardzo fajny patent, bo bez pomocy elektroniki potrafi przekazać odpowiedni moment obrotowy na drugą oś, gdy pierwsza jest w stanie przekazać go mniej. Niestety jego wadą jest to, że przy zerowej przyczepności jednej osi, Torsen nie potrafi przekazać jakiegokolwiek momentu obrotowego na drugą. Sytuacja taka w życiu codziennym zdarza się bardzo rzadko, ale wadę tę wykorzystało BMW w promocji swojego napędu, bo Audi poległo, a X3 w tej ekstremalnej sytuacji zachował się idealnie, bo w x-drive to elektronika decyduje i gdy jedna oś ma zero przyczepności, to na drugą idzie 100%. Na przykład w Audi A3 Quattro jest już systemem opartym o Haldex i taki problem się nie zdarzy. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.