Skocz do zawartości

Problemy po odcięciu akumulatora 318ti


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, moje auto to: Bmw e36 318Ti Compact.

Pojawiło się kilka problemów, jak mniemam po odcięciu akumulatora. Dzisiaj odebrałem auto od znajomego mechanika, wymieniał mi rozrusznik na używany ze złomy i robił przewody hamulcowe z tyłu. Nie wiem z jakiej przyczyny odpiął akumulator, ale po odebraniu auta zauważyłem kilka problemów:

1. Przestały działać czujniki parkowania.

2. Alarm (chyba nie fabryczny, bo mam dodatkowy pilot z dwoma guzikami) działa na zasadzie "mogę zamknąć auto z owego pilota, alarm jest aktywny, mimo tego auto nie wyje, kiedy nim potrząsam, nawet wtedy gdy otworzę je kluczykiem i do niego wsiądę i włożę kluczyk do stacyjki, nie mogę odpalić auta dopóki nie otworzę auta z pilota, czyli nie dezaktuwuję alarmu. Dźwięk alarmu działa, bo przy zamykaniu/otwieraniu mruga awaryjnymi i wydaje krótki dźwięk alarmu(tak jak powinno). Reasumując alarm działa, ale nie reaguje na złodzieja...

3. Obroty silnika. Auto skacze po obrotach na luzie, kiedy nie dotykam gazu, a raczej są niskie. Normalnie powinny być w granicach 1tys a spadają do 500 i silnik chodzi nie równo.

 

Mechanik nie kombinował nic przy silniku. Zrobił tylko to co pisałem. Może być to wina komputera?

Edytowane przez lukpel
Opublikowano

1. Miernik w dłoń i sprawdź co się dzieje, ten układ nie ma nic wspólnego z komputerem silnika

2. Jak nie fabryczny to ciężko wróżyć

3. Czasem tak się dzieje, jak któryś czujnik, bądź element osprzętu nie domaga, z czasem wszystko może się zaadaptować i wrócić o normy, ja tak miałem w m43, pierwsze odpalanie: chodziła na 3 gary, miała problem z rozruchem i wkręceniem na obroty na wolnych, przejechałem się było lepiej bo odpalała bez problemu, ale chodziła strasznie nie równo, im więcej jeździłem tym było lepiej, potem w domu przeczyściłem czujnik wału, wałka, przepustnicy, korokowca i wszystko wróciło do normy

Opublikowano

No może odpiął aku bo wymieniał rozrusznik?...

 

Zrób reset ecu i na nowo adaptację, powinno pomóc jeśli faktycznie gość nic nie ruszał. Poradniki w necie i tutaj na forum.

Obroty nie 10tyś a 1tyś i spadają do 500rpm, nie wiem skąd żeś wytrzasnął taki zakres :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

mnie dziwią jakieś rewelacje odnośnie wymiany aku. Pierwszy raz coś takiego czytam żeby tyle problemów było z rzeczami które nie są powiązane z akumulatorem. Miałem odpinany akumulator tydzień temu i oprócz ustawienia godziny i daty oraz radia nie stwierdziłem problemów. A też był wyjmowany alternator. W ogóle w tak starym aucie gdzie akumulator nie jest w żaden sposób monitorowany przez samochód te problemy to jakaś magia.

 

1. PDC - może coś odłączył, sprawdz bezpieczniki jeśli taki jest do PDC, zobacz czy nie odpiał ci nic w bagazniku jakiejś masy czy coś od tego.

2. z alarmem niefabrycznym to do wróżki niestety, nie jesteśmy w stanie stwierdzić jak to zostało założone, na jakiej zasadzie również działa. Najwazniejsza informacja to czy alarm przed tym działał na złodzieja ? masz czujki ruchu w ogóle że chcesz żeby alarm się właczał jak wykryje ruch wewnątrz, masz pod maską syrenę która jest podłączona ? masz czujnik wstrząsowy ? działało to wcześniej wszystko ?

3. coś nie tak z silniczkiem krokowym, odpowiada za wolne obroty i nie 10tys a obroty wolne to jakiś przedział 600-800 (zależy jaki silnik i jak ustawione), jak zimny na ssaniu to może na chwile być ponad 1tys obrotów.

 

Raczej bym tutaj szukał winy mechanika że coś porobił.

szukam
Opublikowano

Alarm chyba już ogarnięty, jeden gość mówił, że trzeba pobawić się pilotem, żeby zaczął działać poprawnie.

 

Nie miałem czasu zaglądnąć na czujniki parkowania, zauważyłem też, że nie zapala się światło wstecznego.

 

W tym tygodniu jadę podpiąć auto pod komputer, zobaczymy co dalej.

Opublikowano
Alarm chyba już ogarnięty, jeden gość mówił, że trzeba pobawić się pilotem, żeby zaczął działać poprawnie.

 

Nie miałem czasu zaglądnąć na czujniki parkowania, zauważyłem też, że nie zapala się światło wstecznego.

 

W tym tygodniu jadę podpiąć auto pod komputer, zobaczymy co dalej.

 

być może przy wymianie rozrusznika, mechanik uszkodził ci czujnik wstecznego, co prawda czujnik nie jest obok rozrusznika, ale być może jakoś mu się to udało

Opublikowano

Alarm już działa, była to kwestia wciśnięcia kombinacji na pliocie.

 

Czujniki działają, przy wyciąganiu rozrusznika opuścili skrzynie i urwało kabel, który złapał masę i zrobił spięcie.

 

Obroty jeszcze nie ogarnięte, ale tym już zajmę się w swoim czasie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.