Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Mam pytanie autko pływało mi po drodze , dałem do mechanika były walnięte wahacze problem się zmniejszył , ale dalej jest , jak wpadnę w koleinę to trochę ciężko opanować auto pasażer nawet czuje że koła idą w jedną stronę a kierownice trzeba skręcić w druga żeby auto jechało w miarę stabilnie ( mogę kręcić kierownicą do pewnego stopnia auto teoretycznie jedzie prosto ) ....pytanie czy to mogą być końcówki drążka czy stabilizator bardziej ?

Opublikowano
Jak kręcisz kierą a nie przekłada się na zmianę kierunku jazdy to masz luz w maglu. Jak ciężko utrzymać w koleinach to może być tylna tuleja przedniego wahacza jak i wina magla. Stabilizator nie ma nic do twoich problemów.
Opublikowano
w poniedziałek bede musiał dać znowu auto do diagnozy bo nie jest ciekawie, przy prędkości powyżej 80 km/h trzeba uważać i wiem że B-emka nie ma prawa takich rzeczy wyprawiać . Nie powiedziałbym że jest bardzo źle ale nie w tym rzecz żeby uważać czy auto ( zwłaszcza takie ) nie poleci za daleko niż powinno .. :/
Opublikowano
Fakt że auto było lekko bite w przód ( wszystko oparło sie na chłodnicy nawet nie doszło do silnika ) ale do maglownicy nie doszło , zastanawiam się faktycznie czy to maglownica czy któryś z mniejszych elementów ,,, hmmm ;/ (wahacz i tuleje wahacza odpadają bo są nowe )
Opublikowano
To źle się prowadzi od momentu kolizji czy wcześniej tak było? Koła oberwały w jakiś sposób?
Opublikowano
A jak geometria? Przejedz się do dobrego zakładu z dobrym sprzętem gdzie maja choc troche pojecia , bo może jest rozjechana.
Opublikowano
Poprzedni właściciel miał małą czołówkę , z tego co wiem auto dostało w chłodnice lampy , kierunki i chłodnice ( był u mechanika i maglownica nie została naruszona ) na tym sie zatrzymało amortyzatory nie dostały nic bo są w dobrym stanie ponad 80 % i zero defektów skrzywienia ( tak mówił mój mechanik ), chyba że jakiś element normalnie jest zużyty a ja nie wiem
Opublikowano

Jeśli geometria prawidłowa, w zawieszeniu nie ma luzów oraz drążki z końcówkami ok i krzyżak ze sprzęgaczem obrotowym bez luzu to winna jest maglownica.

Dodatkowo mogą być już zużyte tuleje pływające z tyłu, myszkuje wtedy przy większych prędkościach nawet na dobrej nawierzchni.

Opublikowano
tuleje z tyłu też wymienione wiec wszystkie kierunki prowadza chyba do maglownicy . Wiem jeszcze że mam zużyte gumy stabilizatora ale to raczej nie ten efekt
Opublikowano
Masz może wykres z geometrii? Tyl tez bym ustawiany? Ja obstawiam na zbieżności i katy kolega miał tez taki problem geometria robiona x razy a po rozmowie zemną oddal auto pod sprzęt huntera ,banan na twarzy ma do dzisiaj.
Opublikowano
A wie ktoś jak sprawdzić maglownice czy jest dobra ? Da się to zrobić jakoś ? Bo czytam parę innych postów na innych forach i chłopaki maja podobny problem z uciekaniem auta i też winą była maglownica . A co do ustawienia tyłu to też będę miał to na uwadze i też przypilnuje żeby sprawdzili
Opublikowano

Luz na listwie magla, typowa przypadłość w E46

Wiem bo kilka dni temu robiłem regenerację (przy okazji drążki kierownicze z końcówkami), teraz jeździ się rewelacyjnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Luz na listwie magla, typowa przypadłość w E46

Wiem bo kilka dni temu robiłem regenerację (przy okazji drążki kierownicze z końcówkami), teraz jeździ się rewelacyjnie.

Pochwal się ile taka przyjemność kosztuje (sama regeneracja magla)?

Opublikowano
700-900 zł. Ja płaciłem z przesyłką maglownicy 800 zł - 150 zł wymiana, łącznie 950. Ta przypadłość to prawda są duże luzy na maglu które łatwo wyczuć. Ruszamy na podnośniku kołem lewo prawą i można wyczuć luz na listwie. Zazwyczaj regeneracja magla to nic innego jak wymiana uszczelnień i napawanie listwy.
Opublikowano

Dokładnie jak mówi przedmówca, u mnie wyszło trochę więcej z uwagi na drążki i końcówki oraz zbieżność.

 

Ogólnie jest sporo zakładów, poczytaj opinie. Często wymieniają uszczelnienia i dokręcają śrubę a nie o to chodzi.

Są firmy, które znają się na rzeczy i robią to profesjonalnie i solidnie dając 12 miesięcy gwarancji.

Opublikowano
Niektóry firmy oferują 24 miesiące gwarancji bez limitu kilometrów, tam też robiłem. Jednak pierwszy magiel już po miesiącu zaczął stukać natomiast bez problemów przysłali drugi. Najśmieszniejsze jest to, że wiele zakładów mówi tak jak i ten mój, że ZF im przysyła listwy :mrgreen: a tak na prawdę jest to zwykłe napawanie starej listwy i szlifowanie jej więc trzeba na to zwrócić uwagę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.