Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanko - a nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na forum

 

Do mej X5ki (e70, M pakiet) mam dedykowane koła przód R19 255/50 i tył R19 285/45. Jak rozumiem z forum - grubość opony na przód to 127.5 mm (0.5 *255) a tył to 128.25 (0.45 *285) - czyli minimalnie się różnią.

 

Kupiłem do niej na lato felgi 22 calowe z oponami R 22/285/35 - identyczne opony na przód i tył. Koła pasują jeśli chodzi o rozstaw śrub, ET etc. - ale ktoś zwrócił mi uwagę, że ponieważ są identyczne i niededykowane do X5tki to mogą mi pójść dyferencjały.

 

dajcie proszę znać co uważacie w temacie

 

dzięki wielkie Tomek

Opublikowano
Jeżeli 4 identyczne rozmiary to nie. Co innego z różnymi kompletami, wtedy właśnie musisz kombinować z szerokością i wysokością opony aby obwód w trakcie toczenia był identyczny na wszystkich kołach. Gdyby X5 nie miała napędu na przód , albo tył to wtedy też nie miało by to wpływu. Tylko sprawdź, czy licznik nie będzie za bardzo przekłamywał. Trzeba będzie przyjąć jakąś tolerancję na prędkość.
Opublikowano

Może nie chodziło komuś o szerokość przód / tył a wysokość:

 

Miałeś koła:

przód: 255/50/R19 = 737,6mm średnica koła

tył: 285/45/R19 = 739,1mm średnica koła

 

A teraz masz:

All: 285/35/R22 = 758,3 średnica koła

 

I może tu jest pies pogrzebany że masz za wysokie opony :?

 

Zamienniki twoich rozmiarów powinny być takie:

przód: 295/30/R22 = 735,8 średnica koła

tył: 295/30/R22 = 735,8 średnica koła

 

:wink:

Opublikowano

czyli mimo ze wyjściowo koła różnią się średnicą a teraz będą takie same - to nie powinno przeszkadzać?

 

obawiałem się, że jeśli oryginalnie mają inną średnicę - czyli przy tej samej prędkości liniowej (km/h) ciut inną obrotową (obrót koła na minute) - to może konstruktorzy jakoś na przekładni to skompensowali a teraz jeśli koła są takie same to może mieć to wpływ na dyferencjał?

 

odnośnie średnicy rzeczywiście są większe niż wcześniej co będzie miało wpływ na pomiar prędkości...

Opublikowano
No właśnie w wielkości jest pies pogrzebany. Im szersze koło tym jest wyższa opona przy takim samym rozmiarze. Tak że jak masz przy 19 różne wysokości to chodzi o to, aby przy większej szerokości zachować taki sam obwód toczenia jaki mają koła węższe. Szczególnie przy napędzie 4x4 ma to wielkie znaczenie. Zauważ, że przy 18 , a takie mam na zimę założone, są wszystkie takie same koła 255/50/18 ( jak dobrze pamiętam), więc nie ma żadnej różnicy w obwodach toczenia. Przy kole 22, aby to wyglądało na X5 to trzeba by przód dać węższy a tył szerszy. Tylko ,że z tyłu trzeba dobrać niższy profil opony aby zachowany był rozmiar po obwodzie, a to mija się już z celem, bo walisz prawie rantami felgi po asfalcie. Już przy 21" jest mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.