Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem na etapie zakupu kół zimowych do F31 z 2014 roku (VIN decoder pokazuje 07/2014, dowód rej. 08/2014).

VIN WBA3G51080F926936

 

Pytanie - na co powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu? Uprzedzam - chodzi o jak najtańsze rozwiązanie, szukam używanych czujników.

 

Znalazłem już interesujące mnie felgi - właściciel ma też na sprzedaż używane czujniki, których zdjęcia wklejam - i pytanie, czy one będą pasować do mojego samochodu? Słyszałem opinie, że ważna jest praktycznie wyłącznie częstotliwość - tutaj mamy 433Mhz (jest napisane na czujnikach) - czy to spowoduje, że czujniki powinny pasować?

 

http://postimg.org/image/4dfuu418l/

http://postimg.org/image/4ii9nrlpv/

 

pozdrawiam,

Kuba

Opublikowano

Ja tak kombinowałem z czujnikami do F10. Kupiłem czujniki inne (czarne) niż te, które są prawidłowe do auta ale też miały częstotliwość 433. Czujniki chodziły po czym wyskakiwał błąd, potem reset i znowu przez jakiś czas dobrze po czym znowu błąd :/ Błędy zdarzały się sporadycznie i nie miały nic wspólnego ze zmianami ciśnienia w oponach. Pewnego dnia wyskoczył błąd i już nie chciał się skasować. Ostatecznie kupiłem z aso pomarańczowe, koszt 1000zł. Auto na 100% czyta też inne czujniki o dobrej częstotliwości. Może problem z moimi czarnymi czujnikami polegał na słabych bateriach? Tego nie wiem i nie wnikam, ale idealnie nie chodziły.

 

Jak nie chcesz RDC to przestaw sobie na odczyt z ABS'u i tyle. RDC jest co prawda dużo dokładniejszy, ale przy normalnym użytkowaniu nie ma to większego znaczenia.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź!

 

A powiedz jeszcze jak wygląda sprawa programowania czujników - dzwoniłem do dwóch serwisów i oba odsyłały mnie do BMW. Czujniki są używane, więc zakładam, że mogły jeździć w innym samochodzie, więc pewnie trzeba je zaprogramować. Trzeba do BMW dostarczyć same czujniki, czy już komplet felga+czujnik+opona? Czy może zupełnie bez programowania wszystko powinno grać?

 

EDIT: programowanie czujników w Bawaria Janki - 516 PLN :duh: Za to to można kupić komplet zamienników z montażem i programowaniem...

 

EDIT2: Inchcape oraz Bawaria czerniakowska twierdzą z kolei: "zresetować z idrive i powinno działać" :-)

Edytowane przez qubazo
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja nie wiem o czym w ogóle jest rozmowa tzn o jakie programowanie chodzi ?

 

Kupiłem nowe koła z czujnikami, przykręciłem je, zrobiłem reset RDC i wszystko pokazuje normalnie.

Opublikowano

Nie ma żadnego programowania. Kupujesz, zakładasz, inicjalizacja i chodzi.

Może im chodzi, że zrobią Ci inicjalizacje z komputera z nie z iDrive'a :D Nie mam pojęcia co oni tam wymyślają, ale odpuść ich fachową pomoc.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
U siebie wyłączyłem RDC (zmiana na bodajże RMA). Podjedź do speca od kodowania i po sprawie - to najtańsza opcja.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Jak nie chcesz RDC to przestaw sobie na odczyt z ABS'u i tyle. RDC jest co prawda dużo dokładniejszy, ale przy normalnym użytkowaniu nie ma to większego znaczenia.

witam przestawienie na odczyt z ABS samodzielnie przez iDrive, czy też potrzebny ktoś z softem do zakodowania ?

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi,

 

jak przyjdą felgi i czujniki i złożę to wszystko do kupy to dam znać :)

Opublikowano
czujniki muszą być dobrane idealnie- dedykowane do auta. Trzeba zawsze sprawdzić w serwisie, które są dla Waszego samochodu/rocznika auta... - jest kilka rodzajów czujników a na wszystkich jest podana czestotliwość ( chyba ta sama) wiec sprawdzajcie. Po wymianie np całych kół zima /lato po chwili( nawet kilka minut) powinien pojawić się odczyt z czujników. Jesli mowa o czujnikach i cisnieniu.... zwrócie uwagę na naklejkę na drzwiach i tak pompujcie opony. Ja zwykle jeszcze sam lub w 2-3 osoby i pomuje na te "nizsze "wartości z tabelki. Różnica w komforcie jazdy na tych większych i mniejszych wartościach są znaczne...zresztą przetestujcie sami ;-).
Opublikowano
No i niestety czujniki nie działają - podczas resetowania, które trwa dość długo, za każdym razem wywala błąd przy ok. 50% - może wtedy zaczyna sprawdzać trzeci czujnik, który jest walnięty? Czujniki nie były oznaczone, ale zakładam, że nie ma znaczenia, który trafił do której opony?
  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.