Skocz do zawartości

e 39 530d czy to vebasto czy????


mardok1980

Rekomendowane odpowiedzi

witam kupiłem własnie e39 530d i własciciel mi powiedział ze jest w niej vebasto i mam wątpliwosci bo w duzej navi mam taką pozycje jak aux.wentilation dzis ustawiłem włącznik na 20min przed wyjsciem i gdy wsiadłem to owszem dmuchawa wiała ale zimnym powietrzem tak ze w aucie było tak samo zimno jak na dworzu a w dwuch autach juz je miałem i ciepłe poiwietrze leciało juz chwile po włączeniu.Czyli mam jakis system wentylacji na upalne dni czy co???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przedmówca pisze: albo masz tylko Webasto dogrzewające silnik i wtedy w menu masz aux ventilation (ogólne przewietrzanie auta - przydaje się latem, żeby saunę w środku trochę przewietrzyło) albo masz pełne Webasto (dogrzewanie silnika + ogrzewanie postojowe) i wtedy masz do tego jeszcze aux heating - wtedy faktycznie po odpaleniu możesz zimą ogrzewać wnętrza auta żeby było ciepło kiedy do niego przychodzisz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzieki wielkie za odpowiedż :) Więc teraz wnioskuje ze mam chyba tylko te przewietrzanie wnętrza bo prócz opcji:aux wentilation nic innego sie tam niewyswietlało chociaz własciciel twierdził ze kiedys ktos mu załączył te ogrzewanie postojowe ale on niewie jak:( a jak to sprawdzic co tam mam to juz niewiem i sie chyba niedowiem czy webasto czy cos innego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską po prawej stronie powinieneś mieć tabliczkę z typem. O ile pamiętam Thermo Top Z to tylko dogrzewanie silnika, a Thermo Top Z/C silnika i kabiny.

 

Nie wiem też jak jest w przypadku navi, ale u mnie na midzie opcja heating jest dostępna tylko w pierwszej pozycji zapłonu. Może sprawdź czy u Ciebie też tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską po prawej stronie powinieneś mieć tabliczkę z typem. O ile pamiętam Thermo Top Z to tylko dogrzewanie silnika, a Thermo Top Z/C silnika i kabiny.

 

Nie wiem też jak jest w przypadku navi, ale u mnie na midzie opcja heating jest dostępna tylko w pierwszej pozycji zapłonu. Może sprawdź czy u Ciebie też tak nie jest.

tak jak pisałes jest pod maską ta tabliczka termo top z/c:) ale tom wszystko jest strasznie skomplikowane z tym komputerem i kiedy przełączyłem kluczyk na pozycje 1 odblokowała mi sie jedna funkcja w tej opcji wentilation i jak ją klikam to po wyjeciu kliuczyka od razu zaczyna dmuchac powietrze ale zimne, i jeszcze niewiesz moze do czego słuzy ta funkcja CODE bo tez mi sie ona odblokowuje po przekreceniu klucza na poz 1 ale kodu niemam zadnego,chyba ze jest jakis uniwersalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec trafiłem dzis do speców od bmw tak ze wszystko juz wiem:) przeprogramowali mi komputer tak ze mam go po Polsku oraz wgrali nowe mapy z Polskim lektorem i generalnie robią wszystko w Bawarkach tak ze bede u nich wywalał egr i regenerował lampy i naprawiał pdc:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tacy ludzie co jadą na wywalenie EGRa to normalnie złoto z nieba :)

15 minut pracy z czystymi rękami i kasiora wpada, a nie mniej pewnie niż 100-150zł :D

mi gosc krzyknoł 600 zł za wszystko czyli jego zaslepki,uszczelki, czyszczenie itd. niewiem czy to duzo bo niewiem ile inni płacili za ten zabieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba niedokonca tak jak piszesz ( mowa o egr-ach) bo w koncu zamowilem forumowe caly komplet tj.klapki,uszczelki i inny gosc krzyknol 200 za robote czyli calosciowo 350 zl i jestem spokojny;-) a robota niepolega na zdjeciu czy zatkaniu jakiegos wezyka bo wtedy kazdy by to sam robil.Poczytalem na forum co i jak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy wywalają cały zawór egr i w to miejsce wkładają jakieś przejściówki albo zaślepki tylko nie wiem co to zmienia skoro odpięte podciśnienie blokuje zawór w pozycji zamkniętej. cała ta operacja wymiany ma sens jeśli masz uszkodzony zawór egr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki? Masz chyba na myśli te zaślepki zamiast klapek zawirowań w kolektorze ssącym? To zupełnie inna historia i nie ma związku z EGR.

 

Mam zaślepiony EGR u siebie i robiłem to wiele razy w innych silnikach. Jeśli zawór sam w sobie jest szczelny, to nie ma żadnej potrzeby, żeby dokładać jakiekolwiek zaślepki. Pozostaje w pozycji zamkniętej po zdjęciu wężyka, sam wężyk można zatkać, albo wyłączyć programowo i koniec, tyle czynności. Niektórzy kupują zaślepkę, którą umieszcza się na rurze przed zaworem, nawet dokładnie nie wiem gdzie, ale taka potrzeba jest tylko wtedy, kiedy zawór EGR się nie domyka i trzeba w inny sposób zatkać dolot spalin.

 

Więc uwierz mi, że w większości przypadków robota polega tylko na zatkaniu wężyka i każdy robi to sam ;) Chyba, że masz u siebie zawór, który się nie domyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mechanikiem niejestem i nieznam sie ale z tego co wiem to te klapki odpadają i wtedy jest problem gdy wpadną do srodka i pół silnika rozwalą dlatego zamówiłem te zaslepki i zleciłem robote mechanikowi zeby je pousuwał i pozaslepiał tak jak na forum piszą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy wywalają cały zawór egr i w to miejsce wkładają jakieś przejściówki albo zaślepki tylko nie wiem co to zmienia skoro odpięte podciśnienie blokuje zawór w pozycji zamkniętej. cała ta operacja wymiany ma sens jeśli masz uszkodzony zawór egr.

 

 

Zatyka się EGR przy filtrze, żeby syf nie gromadził się na ślepym kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że nie jest to niezbędne i nie ma wpływu na skuteczność modyfikacji.

 

Będziesz ściągał co dwa miesiące sprawdzając? Pamiętaj, że tam jest kolanko. Zagięcie spowoduje odkładanie nagaru na samym początku.

Wolę zapłacić 10 zł za zaślepkę niż grać twardziela i rozpinać co chwilę chłodnicę EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam akurat sprawny egr. Odpinałem kiedyś na kilka dni i testowałem ale oprócz twardszego dźwięku silnika na postoju nie zauważyłem żadnych innych zmian w charakterystyce dynamiki więc podpiąłem z powrotem podciśnienie. Ale dużo osób tak jeździ więc może ktoś się wypowie czy czyści cokolwiek co chwila, wg mnie nie ma takiej potrzeby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.