Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie z tego co rozeznałem tarcze przod 325x25 w x5 332x30 ...

chcialbym potwierdzenia czy to wymiennie pasuje?? oczywiscie zmieniając zacisk. wg realoem powinno podejsc analizował to ktos?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Skoro kolega nie napisał o efektach pracy to ja napiszę.

Założyłem przód od e53 4.4i (rozmiar jak pisał cypisek). Jest lepiej, ale lepszym upgradem jest założyć hamulce z wersji 4.6is lub 4.8is. Tarcze 356mm x 36mm i zaciski dwutłokowe. Problem będą mieli tylko posiadacze kół w rozmiarze mniejszym niż 18".

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam , tak czytam i sie zastanawiam czy zaciski hamulcowe by podeszły z e 39 ?

na allegro są i z x5 ale jak poznać czy to te

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wiecie czy hamulce z X5 332x30 zmieszczą się w felgach 17. Ja mam oryginalne wz. 111 et 46 ma ktoś doświadczenie? Czy lepiej zainwestować w felgi z oponami 18 i od razu 356mm z X5 4.8 :twisted:
Opublikowano
Dzięki! Moje standardowe zaciski maja ok 11mm luzu na czystej feldze i jakieś 7-8 przy ciężarkach to nie byłem pewien. Jak u Ciebie z hamowaniem po wymianie tarcz na te z 3.0sd ? Moje nowe ATE się rozhartowały i powyżej 120 na ciepłych czuć drżenia kierownicy :? . Musze na coś zmienić.
Opublikowano
nie bardzo wiem jak odlew zeliwny moze sie rozhartowac... prawdopodobnie sie pokrzywiły..... natomiast hamowanie jest znacznie lepsze a przez duza grubosc tarczy znacznie trudniej ja przegrzac.
Opublikowano
ATE twierdzi że tarcze rozgrzały się powyżej temperatury krytycznej i schłodziły się nie równomiernie (mokre klocki, kałuża itp.) Krzywe są tylko kiedy są rozgrzane bo pierwsze hamowanie ze 140 na zimnych są idealnie proste. Dopiero pod wpływem temperatury się krzywią. Gwarancje tego nie obejmuje :wink: Dlatego napisałem że się rozhartowały. Dzięki za info już wiem na co się zdecydować, poszukam zestawu do SWAPU na jakimś portalu aukcyjnym :D .
Opublikowano

ceny zacisków z x5 są fajne , przyszedł zestawik nawet z ładnymi klockami :D

teraz tam myślę że jak tarcza grubsza to można sobie pozwolić na tarcze nacinane , rozważam mikody

Opublikowano

Wydaję mi się że będzie u mnie ciężko żeby te nowe hamulce się zmieściły. Właśnie wszystko pomierzyłem i wychodzi mi że oryginalny zacisk kończy się na średnicy 354mm (promień 177mm) a w feldze jest jeszcze miejsce tylko do średnicy 370mm (promień 185) minus ciężarki. Coś mi się wydaję że przy tych moich felgach et 46 bez dystansów 20-25 mm się nie obejdzie :? Możecie zmierzyć po założeniu nowych zacisków z X5 ile miejsca zajmują u Was w felgach?

http://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2qVMzKDIACCc1BwY2l5a2lvS21xT3hiQ3dXMWVVLWQtQVFz

http://drive.google.com/uc?export=download&id=0B2qVMzKDIACCSFB6NGo0bm5BbkZnUlNGcmFhOERjQmU4RkNN

Opublikowano
Wydaję mi się że będzie u mnie ciężko żeby te nowe hamulce się zmieściły. Właśnie wszystko pomierzyłem i wychodzi mi że oryginalny zacisk kończy się na średnicy 354mm (promień 177mm) a w feldze jest jeszcze miejsce tylko do średnicy 370mm (promień 185) minus ciężarki. Coś mi się wydaję że przy tych moich felgach et 46 bez dystansów 20-25 mm się nie obejdzie :? Możecie zmierzyć po założeniu nowych zacisków z X5 ile miejsca zajmują u Was w felgach?

A to nie masz po prostu za małych felg? Toż nie jest tajemnicą, że mocniejsze hamulce wymagają nie większego et, a większej średnicy.

Opublikowano
Koledzy powyżej wyraźnie napisali że 17 cali jest wystarczające bo sami maja felgi tej średnicy ale o innym osadzeniu, ja próbuje ustalić czy moje osadzenie będzie ok bo nie chciałbym kupować dystansów jeżeli nie ma takiej potrzeby. Z kolei jeżeli nie kupię a będą potrzebne będę miał unieruchomione auto przez pewien czas.
Opublikowano
Kupiłem zaciski z X5 na próbę, po montażu średnica względem osi piasty to 378mm czyli dokładnie tyle ile mają oryginalne felgi do X3 17 calowe wz.111 o et 46 w miejscu gdzie wypada zacisk. Czyli przy takich felgach montaż większych tarcz jest nie możliwy, wszystkie felgi o mniejszym et powinny podejść, ewentualnie dystanse coś ok 15-25 mm. Teraz dylemat czy dystanse czy nowe felgi i komplety gum :?
Opublikowano

Ja zalozylem zaciski od 3.5 E83. Tarcze i klocki stoptecha kpl. na obie osie.

Roznica jest magiczna. Auto staje w miejscu z dowolnej predkosci :) Przypadkiem gonilem 535d po autostradzie i byla niemila sytuacja awaryjnego hamowania.. W 535d poszedl dym z klockow i auto jechalo dalej a ja zwolnilem na tyle,ze z mojej perspektywy 535 sie oddalalo migajac swiatlami stop :)

 

Zalozylem tez ten zestaw klientowi w X6 4.0d i Klient dzwonil,ze czuje kolosalna zmiane hamowania in plus :)

Opublikowano
Szukam i nie moge znalezc kompeletnego zacisku z jarzmem do e53 na tarze 356mm... Pomoze ktos?

 

http://allegro.pl/bmw-e60-e61-535-3-5d-3-5i-zacisk-chamulcowy-przedn-i6243898127.html

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-przod-bmw-e60-e61-3-5-535d-prawy-i6243681533.html

 

Skoro biturbo pasowalo od E60 do E83 to zaciski tym bardziej ;) Chyba,ze sie myle.

Opublikowano
Papik mógłbyś sprecyzować, masz założone w swoim X3 hamulce z E60 535D czy E83 3.0SD?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.