Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu wyskakuje mi "check engine" przy dodawaniu gazu (bez różnicy, mocne czy lekkie), czuć spadek mocy przez chwilę, później przyśpiesza prawidłowo. Występuje to głównie w przedziale 1500 - 2500 RPM. Po podłączeniu kompa wyszła nieszczelność przewodów podciśnienia między intercoolerem a turbiną. Wymieniłem te przewody, jednak problem pozostał. Spotkaliście się z czymś takim?

Poza tym zastanawiam się czy to normalne, że auto po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na obroty 1100 rpm, wtedy powoli idzie w górę do 1400 rpm, po czym zaczyna powoli spadać aż do normalnych 600-700 rpm. Cały ten proces trwa 50 sekund. Dodatkowo podczas zimy przy niskich temperaturach, obroty zaczynają mocno falować, buda się trzęsie i wyskakuje check engine. Tak jakby któryś z wtryskiwaczy nie odpalał. Słychać też dość intensywny dźwięk jakby bardzo szybko tykającego zegarka.

Soft został zaktualizowany, świece wymieniowe.

Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć, chyba mamy podobne auta :8)

choć mój nie przejawia takich błędów.

 

Jeśli chodzi o start na zimnym, to normalne, że startuje na wyższych obrotach, po czym spadają. Dzisiaj przy +2 stopnie akurat patrzyłem na licznik, startuje na jakieś 1200 i po kilkunastu sekundach wyrównuje na jakieś 700rpm. Nie zauważyłem nigdy żeby podnosił obroty po odpaleniu.

 

Nie wiem czy można nazwać to trzęsieniem, ale mrowienie występuje. Raczej odczuwalne w stopach przy pedałach, niż pod tyłkiem na fotelu. Ten typ tak ma. Nic w środku przy tym nie drży oczywiście, ledwo wyczuwalne. Obroty nie falują.

 

Jak szukałem o bolączkach 35i to często była mowa o VANOSach, może zacznij od tego. Objawami są właśnie "trudne" wolne obroty, tak jakby przerywał lub wypadał zapłon. Chociaż zazwyczaj zgłaszają błąd. Możesz je samemu przeczyścić lub wymienić, ja nie próbowałem, ale podsyłam DIY:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=486201

 

Jaki masz przebieg?

Opublikowano

Witam,

Dzięki za poradę, postaram się przeczyścić Vanos w najbliższym czasie, może coś się zmieni.

Co do tej trzęsącej się budy, występuje to jak autko jest pozostawione na noc na mrozie, do tego wchodzi błąd "check engine" i czuć że silnik pracuje nierówno, natomiast po nocce w garażu (+13-15 stopni) wszystko jest ok.

Widzę, że te obroty na zimnym silniku to norma, dzisiaj się dokładnie przyjrzałem obrotomierzowi, także wchodzą na jakies 1100-1200 rpm, nie jak wcześniej pisałem 1400 (trochę przesadziłem :P), następnie w ciągu 45-50 sekund powoli schodzi do 650-700 rpm i trzyma. Nie ukrywam że na zimnym silniku autko jedzie jak "czołg", ale jak się rozgrzeje to już jest fajnie.

Z turbo nigdy nie miałeś problemów?

Ja mam przebieg 105 tysięcy także podobnie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie coraz częściej stoi teraz na dworze. Dzisiaj ruszałem o 5 rano od dziewczyny spod bloku, -1,5 na dworze. Po odpaleniu nie trzęsie mocniej, co prawda chodzi trochę głośniej na zimnym, ale nie wyrzuca błędów.

Szyby były zmarznięte, więc odpaliłem, wrzuciłem ogrzewanie przedniej i tylnej szyby, powoli się toczyłem osiedlową ścieżką, praktycznie po 500m już mogłem zetrzeć wycieraczkami.

Jak jest wszystko zmarznięte, to oczywiste, że nie pałuje się auta, tylko jedzie delikatnie. Masz wskaźnik temp oleju po to, żeby to kontrolować, jak wejdzie na 80 to możesz "dawać", to powinno zapewnić Ci brak kłopotów z turbo. Ja nigdy ich nie miałem, ale auto mam od roku. Jedyne co, to muskając gaz na zmarzniętym aucie, to automat jest "ociężały", ale to normalne, tam olej też musi się rozgrzać. Miałem dużo auto z automatami i każde tak reagowało na mróz. Przy naszym przebiegu można by pomyśleć o zmianie oleju w skrzyni biegów, mimo że BMW nie przewiduje.

 

Mnie niestety drażni, że na wspomnianym parkingu pod blokiem i innych tego typu, mam coraz bardziej obite drzwi kierowcy od innych aut, X6 jest takie szerokie, że nieraz nie da się stanąć w tych miejscach żeby wyjść z auta i pozwolić komuś obok wejść. Dlatego też jest przeznaczone do sprzedaży, będzie coś "węższego", pewnie 535i :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.