Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, na wstępie zaznaczę że jestem młodym kierowcą i dopiero co zdałem egzamin na prawo jazdy. Chciałbym zapytać doświadczonych kierowców BMW czy polecacie tą markę na pierwszy samochód, na moim celowniku jest E46 1.8 w benzynie, mam pewne obawy co do tył napędu, znajomi mi odradzają takiego wyboru na pierwszy samochód gdyż mówią że łatwo mi będzie wypaść z zakrętu i rozwalić auto (i siebie). Czy jeżeli nie będę świrował i jeździł z głową to będę miał problem z tego typu samochodem? Z góry dziękuję za odpowiedz.
  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dobre opony zimowe, sprawne zawieszenie plus normalny kierowca i będzie dobrze. Autem RWD jeździ się bardzo dobrze. Najpierw sprawdź czy dasz radę utrzymać 1.8 czyli zapewne silnik n42 w normalnej kondycji. Wszystkie części są droższe niż np do golfa 4. Same opony np Continental TS850 to koszt ~230-250 zł za sztukę z założeniem, używka to jakieś 130-150zł (roczne). Nie zakładaj szajsu bo to się mści nawet przy tej pojemności i mocy.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
znajomi mi odradzają takiego wyboru na pierwszy samochód gdyż mówią że łatwo mi będzie wypaść z zakrętu i rozwalić auto (i siebie).

Napęd na tył charakteryzuje się tym, że będziesz zdecydowanie częściej wpadał w poślizgi niż Twoi koledzy ale z drugiej strony będziesz miał łatwiej z nich wychodzić.

Opublikowano
znajomi mi odradzają takiego wyboru na pierwszy samochód gdyż mówią że łatwo mi będzie wypaść z zakrętu i rozwalić auto (i siebie).

Napęd na tył charakteryzuje się tym, że będziesz zdecydowanie częściej wpadał w poślizgi niż Twoi koledzy ale z drugiej strony będziesz miał łatwiej z nich wychodzić.

 

Co ty gadasz :) Może pora na zmianę opon w twoim aucie :norty:

Opublikowano

Opony to podstawa ja zawsze zostawialem auto na zmiane u typa razem z olejem etc i w ostatnnia zime cos mi sie slabo jezdzillo pojechalem kolo domu na wymiane facet wyciagnal opony z workow i powiedzial ze tragedia chyba z 3mm tylne przod troche lepiej a powiem szczerze nie ogladalem tych opon tyllko zdalem sie na oszoloma co mi zminial kola dlatego warto sprawdzac wszystko samemu bo typ nawet nie powiedzial ze opony do kibla sie nadaja a ja nieswiadomy jezdzilem. A typ mnie nie zapytal nawet czy zmienic czy nie, a to znajomy i serwisuje tam wszystkie auta - zenada poprostu. Ale tak spoleczenstwo uczy, mowie zmien mi wycieraczki na nowe jakies lepsze to ma tylko na sklepie po 20zl bo innych nie biora ludzie bo drogo a te wycieraczki po miesiacu to syf. Dlatego przy rwd opony to podstawa lato i zima bo roznica jest bardzo duza na nowej i sredniej w fwd nie ma tak duzej zaleznosci

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie jak koledzy piszą : RWD - podstawa to dobre opony (nie żadne budzetowe badziewie typu chinol, sawa etc.) na przód i na tył. I nie tylko do BMW z RWD ale praktycznie każdego samochodu :norty: . Druga sprawa to zawieszenie i układ kierowniczy bez luzów ,żużycia itd. i ....będzie Pan zadowolony :D

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Osobiście jestem większym zwolennikiem RWD niż FWD jeśli chodzi o bezpieczeństwo, bo gdy napędzane są tylne koła to w razie jakiegoś uślizgu masz przynajmniej jakąś kontrolę nad samochodem i możliwość ratunku. Jadąc FWD nad tyłem nie panuje się w żaden sposób. Oczywiście nie mówię tu o kilkuset konnych silnikach, bo tam przy RWD trzeba uważać, ale przy normalnej mocy + systemach kontroli trakcji jest bezproblemowo.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Maluchy miały,Skody,duże Fiaty,polonezy i jakoś hurtowo ludzie się nie zabijali.Może mieli więcej "ram-u-.?.

 

nie te predkosci, nie to przyspieszenie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Bardziej niz upierac sie na ogolnie postrzegane nowe opony powiem tak. Kup sobie nowe opony, z niedawnej produkcji. Generalnie spokojnie mozesz sobie kupic cos pokroju Nexena Falkenow Toyo - bedzie dobrze.

 

Druga sprawa to to, ze generalnie BMW maja firmowo bardzo podsterowna geometrie - wiec RWD nie musisz sie zbytnio przejmowac zwlaszcza przy tak relatywnie niskiej mocy.

 

Jak bylo powiedziane wczesniej - RWD - daje wiecej mozliwosci - ale wymaga wiecej umiejetnosci.

E92 335d Stage H
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zachowanie odpowiedzialności na drodze nie jest zależne od tego czy posiadamy tylni czy przedni napęd. Wystarczy tylko aby mieć dobre opony i nie przesadzać z prędkością na ulicy. W przypadku kiepskich opon wyłożymy się z najlepszym zabezpieczeniem antypoślizgowym. Dobre opony, oświetlenie i bezpieczna jazda to podstawa sukcesu.

 

https://nocar.pl/blog/nieodpowiedzialnosc-na-drodze-jak-nie-byc-zlym-kierowca/

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dla mnie napęd na tyl jest dużo bezpieczniejszy bo jest bardziej przewidywalny, trochę praktyki na opuszczonych lotniskach uratuje nas w wielu przypadkach . Napęd na przód jest zdradliwy i tyle że jak przód ucieknie to nie wiadomo co się będzie za chwilę działo

 

Agresywnie wydrapane zardzewiałym gwoździem w Tapatalk

Opublikowano
Dla mnie napęd na tyl jest dużo bezpieczniejszy bo jest bardziej przewidywalny, trochę praktyki na opuszczonych lotniskach uratuje nas w wielu przypadkach . Napęd na przód jest zdradliwy i tyle że jak przód ucieknie to nie wiadomo co się będzie za chwilę działo

 

Agresywnie wydrapane zardzewiałym gwoździem w Tapatalk

 

to ironiczne tak ? :?:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dla mnie napęd na tyl jest dużo bezpieczniejszy bo jest bardziej przewidywalny, trochę praktyki na opuszczonych lotniskach uratuje nas w wielu przypadkach . Napęd na przód jest zdradliwy i tyle że jak przód ucieknie to nie wiadomo co się będzie za chwilę działo

 

Agresywnie wydrapane zardzewiałym gwoździem w Tapatalk

 

to ironiczne tak ? :?:

Nie :)

Jak dla mnie to naped na cztery, albo na tył. Ja wiem, że bardzo często spotyka się ze stwierdzeniem, że lepiej przywalić w coś przodem niż bokiem- no ok może i jest coś w tym racji, ale najlepiej w ogóle nie walić . Miałem kilka przypadków w fwd, że przy prędkościach 15km/h wyjechałem np na rondzie na wprost (gdzie chciałem jechać w lewo), a latarni nie wyłapałem tylko dlatego, że coś tam miałem okazję pouczyć się hamowania lewą nogą, gdyby nie to to mogłem kręcić kierownicą, dodawać gazu a i tak nic mój tor jazdy się nie zmieniał

Opublikowano

Nie :)

Jak dla mnie to naped na cztery, albo na tył. Ja wiem, że bardzo często spotyka się ze stwierdzeniem, że lepiej przywalić w coś przodem niż bokiem- no ok może i jest coś w tym racji, ale najlepiej w ogóle nie walić . Miałem kilka przypadków w fwd, że przy prędkościach 15km/h wyjechałem np na rondzie na wprost (gdzie chciałem jechać w lewo), a latarni nie wyłapałem tylko dlatego, że coś tam miałem okazję pouczyć się hamowania lewą nogą, gdyby nie to to mogłem kręcić kierownicą, dodawać gazu a i tak nic mój tor jazdy się nie zmieniał

 

ok ale dlatego ze pewnie jezdziles krotkim samochodem typu citroen C1 nie ? ale tyo przypadek bardzo specyficzny, zreszta na tyl nie ma tak malych samochodow bo bylo by jeszcze gorzej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie,

jestem tutaj nowa. Przekopałam już kilka tematów i postanowiłam dołączyć do forum - bo jest tutaj mnóstwo dużo bardziej obytych niż ja użytkowników aut ze stajni BMW. Od tygodnia jestem posiadaczką pierwszego auta tej marki. Rozglądając się za czymś nowym, przyznaję się - w ogóle nie brałam tej marki pod uwagę. Miałam swoje prywatne uprzedzenia. Jednak z czystej ciekawości pojechałam, obejrzałam, przetestowałam i się zachwyciłam wychodząc na kompletną hipokrytkę. Mój zachwyt trwał tydzień... a konkretnie do wczoraj, gdy spadł pierwszy śnieg. Wracałam do domu z miejscowości oddalonej od miejsca zamieszkania ok 18km. Trasa ok, padał deszcz ze śniegiem. Wjeżdżam do miasta a tam ulice usypane śniegiem. Jechałam ostrożnie. Pierwsze rondo - skręt w prawo i.... pierwszy w moim życiu poślizg.... Dzięki Bogu, że było tam dużo miejsca i pustki. Kawałek dalej miałam drugie rondo i skręt w lewo. Naprawdę wystraszona, wjechałam powoli a mimo to skręcając zaczęło mnie znosić. Mało brakowało, abym dzisiaj zamawiała nowy zderzak. Miałam dużo szczęścia i się zmieściłam. Dobrze, że auto które dojeżdżało do ronda na nie nie wjechało... Z duszą na ramieniu dojechałam do domu... i moje pierwsze myśli: "sprzedam, zamienię... nie chcę... tragedia, nie da się tym jeździć, jak ja pojadę do pracy w poniedziałek?????" - pełna załamka. Dodam, że opony mam ok. Zmieniłam od razu po zakupie. Na tyle mam porządne opony Michellin. Bez śniegu prowadzenie to sama przyjemność - to co mnie zachwyciło, wczoraj mnie obrzydziło. Rozważam przesiadkę na autobus do pracy, bądź odkopać stare auto (vectre), którego jeszcze nie udało mi się sprzedać.... Jak Wy moi drodzy tym jeździcie? Jeszcze, jak doczytałam gdzieś na forach, że użytkownicy cieszą się z pierwszego śniegu, to ... szok. Szukam rad dotyczących bezpieczeństwa, cokolwiek....? Czytałam o dociążaniu bagażnika, ale czy to serio? Jestem na tyle przerażona, że dzisiaj zrezygnowałam z wyjazdu, widząc przez okno ośnieżony parking ... :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno masz założone zimowe opony? ASC (nie wiem co masz w swoim aucie) jest sprawne?

W swoim pierwszym bmw miałem podobny przypadek - kupiłem je w grudniu, wracając do domu spadł śnieg, a ja miałem letnie opony i nie dało się jechać. Po założeniu zimówek problem zniknął.

Opublikowano
Nie no bez żartów - na pewno to są zimowe opony - Michellin x-ice. ASC sprawne. Zastanawiam się czy popełniłam jakiś błąd może? W złym momencie zmieniłam bieg, wcisnęłam hamulec? Tylko go dotknęłam od razu poczułam szarpanie - abs?. Kompletnie nie znam się na stylu jazdy z napędem na tył.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź zawieszenie, zbieżność, bo to nie jest normalne. Jakby każdemu się tak zachowywał samochód na byle śniegu to nikt z nas by tym nie chciał jeździć.
Opublikowano
Specem nie jestem, ale wydaje mi się, że gdyby był problem z zawieszeniem i zbieżnością kół, to puszczając kierownicę na prostej drodze, auto zjeżdżałoby na którąś stronę? Bo to sprawdzałam i idzie pięknie prosto, nic go nie znosi nawet lekko w żadną ze stron.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podczas tych uślizgów włączała się żółta kontrolka trakcji, mrugała??

http://bmw3er.pl/images/avatars/791085084bf1ba6ed3e9d.gif

Opublikowano
wydaje mi się, że gdyby był problem z zawieszeniem i zbieżnością kół, to puszczając kierownicę na prostej drodze, auto zjeżdżałoby na którąś stronę? Bo to sprawdzałam i idzie pięknie prosto, nic go nie znosi nawet lekko w żadną ze stron.

To że " idzie pięknie prosto " wcale nie oznacza że z zawieszeniem wszystko jest OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.