Skocz do zawartości

E39 520i m52 wyciek oleju między silnikiem a skrzynią


danielxc717

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś przy robieniu geometrii przejrzałem spod auta i zobaczyłem miskę olejową silnika w oleju koloru jasno żółtego. Wyciek zaczyna się od łączenia skrzyni i silnika i leci na cala miskę olejową.

 

Pewnie musze zrzucić skrzynie i wymienić simering. Chciał bym to jednak zrobić w lutym/marcu bo potrzebuje auta i teraz pytanie czy jest możliwość ze mi tarcza się spali przez ten wyciek?

 

Jakiej firmy kupować simering? Chodzi mi o dobrą firme

No i od razu wywalę sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
od wycieku tarcza się nie spali, może co najwyżej lekko ślizgać lub podszarpywać, simeringi akurat tu, polecam oryginał, rzadko się taką operację robi, a warto założyć porządny, drogie nie będą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pójdzie simering skrzyni i silnika do wymiany wraz ze sprzęgłem i poduszkami. Nie ma sensu robić coś w razy.

 

Podejrzewam ze to silnikowy. Jest koloru oleju do smażenia :D olej silnikowy mam taki bursztynowy, a tu ewidentnie żółty.

 

Ciężki jest dostęp do wlewu oleju by sobie go dolać? Zaglądałem dziś na podnośniku tak na szybko i nie widziałem żadnego wlewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najpierw odkręć korek z bkou skrzyni i sprawdź poziom i kolor oleju. Załatw do tego solidny klucz bo przeważnie trzyma jak zła.

 

Bardzo możliwe , że masz czerwony olej w skrzyni.

 

Simering wałka skrzyni przeważnie długo wytrzymuje i wątpię , że to jego wina ale kto wie.

 

Sprzęgło jeśli olej chlapie na tarczę to szlag je trafi ze spaleniem włacznie.

Zachlapana tarcza i tak powinna być wymieniona .

 

Simering wału kupujesz albo sam albo wraz z obudową.

JAk się do niego już dokopiesz to wymiana banalnie prosta.

 

Ja u siebie przy okazji wymiany dwumasy zmieniałem sam uszczelniacz bez jego obudowy pomimo , że nie przeciekał ale wolałem dac nowy żeby nie musieć tam szybko zaglądać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moim zdaniem olej ze skrzyni. Początek wycieku zaczyna się na łączeniu skrzyni z silnikiem idąc w str wału sucho jak pieeprz} a sam olej spływa po misce silnikowe i jest wyraźnie żółty. Olej silnikowy mam bursztynowy, olej w wspomaganiu czerwony.

 

Dzisiaj jak pojadę do pracy spróbuję z kilku tys ruszyć zobaczę czy sprzęgło się usliznie.

 

Solidny klucz? Nasadka dojdzie? Pamiętasz rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

17.

Nasadka powinna wejść.

Tylko sześciokątna.

 

Lub płaski oczkowy klucz.

 

Ja olej zmieniałem jak skrzynia była na stole.

Odkręciłem pneumatem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej kupuje MTF 2 nad firma się zastanawiam

Sprzęgło kpl LUK

Poduszki skrzyni 2x lemforder

Uszczelniacz skrzyni Victor reinz silnika tak samo

 

Dwumas niby nie stuka, nic się nie dzieje ale jeśli będzie zużyty to dwumas luka poleci

 

W 1000zl powinienem się zmieścić bez robocizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz skrzynię to zobaczysz skąd kapie.Nie wymieniaj uszczelniaczy na wale i w skrzyni jak nie puszczają oleju.Nowe nawet najlepszej firmy, nie wytrzymają tyle co ori. to samo tyczy się koła dwómasowego.Ja też miałem wyciek pod spodem i okazało się że to simering od wybieraka na samej górze skrzyni.Przy wale i na wałku w skrzyni było sucho,a nalatane mam już 370tkm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu dwa razy zdejmować osłony,i tak wiele nie zobaczysz,musiałbyś umyć spód i trochę pojeździć,i tak masz wymieniać tarczę to będziesz wszystko widział.

Ja przez dwa lata byłem przekonany że mam wyciek z uszczelniacza na wale lub na wałku od skrzyni,dopiero przy wymianie sprzęgła i zdjęciu skrzyni okazało się że olej wyciekał z uszczelniacza wybieraka i rozlewał się pod spodem po silniku i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.